Sidan 4 av 24 FörstaFörsta 123456714 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 469
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ja, jag hoppas att det framgår, att det jag skrev om CO2, var menat med en del ironi...i riktning mot USA, som ju har en del att göra på den fronten...

    Bilen passé skriver du. Vad ska vi transportera oss med istället? Elcykel? Vätgasbuss? Ska alla ska bo på samma ställe, i Storstockholm i 50-våningshus, mat-och-sovklocka i fullständig kollektivism...och transporteras kollektivt mellan boende, arbete, skola, butiker... Det låter som kommunism.

    Leve individuell frihet. Leve individualismen.

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Gäller nog alla tillverkare av dieselbilar skulle jag gissa.

    EDIT Tagit bort felaktig bild . /Admin
    Senast redigerad av gtiadmin den 2015-09-28 klockan 17:35.

  3. #63
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Vad har bilden på en dunk longlifeolja med trådens ämne att göra?

  4. #64
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Vad har bilden på en dunk longlifeolja med trådens ämne att göra?
    Inte ett skit.

    Mycket tyckande och FUD som driver omkring i media nu. VW är nästan dödförklarat hos vissa utan att dom har en susning om vad det handlar om egentligen.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  5. #65

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Dödförklarat eller inte, det lär åtminstone krävas livsuppehållande insatser för att få tillbaka hälsan igen. Ett minskat börsvärde med drygt 250 miljarder på två dagar och en aktiekurs som fortsatt att rasa, -7% bara idag, böter och skadestånd på kanske 500 miljarder, ett eventuellt säljstopp i USA samt ett minskat förtroende för produkterna som resulterar i en sämre försäljning i resten av världen kommer att kännas, även för en jätte som Volkswagen.

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vad ska vi köpa istället...? Ni som vet vad som är bäst. Berätta. Något som är rent som oskulden och erbjuder det som en bilköpare önskar idag. Ge mig några bra förslag, jag behöver en ny familjebil.

  7. #67

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vad ska vi köpa istället...? Ni som vet vad som är bäst. Berätta. Något som är rent som oskulden och erbjuder det som en bilköpare önskar idag. Ge mig några bra förslag, jag behöver en ny familjebil.

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Vad har bilden på en dunk longlifeolja med trådens ämne att göra?
    Redigerade mitt inlägg och bilden blev kvar.

    Har inget med diesel att göra men väl Volkswagen originalservice.

  9. #69
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Dödförklarat eller inte, det lär åtminstone krävas livsuppehållande insatser för att få tillbaka hälsan igen. Ett minskat börsvärde med drygt 250 miljarder på två dagar och en aktiekurs som fortsatt att rasa, -7% bara idag, böter och skadestånd på kanske 500 miljarder, ett eventuellt säljstopp i USA samt ett minskat förtroende för produkterna som resulterar i en sämre försäljning i resten av världen kommer att kännas, även för en jätte som Volkswagen.
    "Hold your horses"... Vi vet över huvud taget inte om vad slutnotan kommer att hamna på. Att spekulera urskiljningslöst spär bara på eländet.

    /Peter

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vad ska vi köpa istället...? Ni som vet vad som är bäst. Berätta. Något som är rent som oskulden och erbjuder det som en bilköpare önskar idag. Ge mig några bra förslag, jag behöver en ny familjebil.
    Eftersom det inte inkommit några kioskvältare till förslag föreslår jag en Volkswagen . Så var det löst.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #70

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    "Hold your horses"... Vi vet över huvud taget inte om vad slutnotan kommer att hamna på. Att spekulera urskiljningslöst spär bara på eländet.

    /Peter
    Jag har inte hämtat några siffror från kvällstidningarna och spekulerat urskiljningslöst, utan det är hämtat från Frankfurtbörsen samt från svenska och utländska affärs- samt motortidningar. Naturligtvis är det uppskattningar, men jag litar mer på finans- och motorjournalister än gemene man på ett svenskt märkesforum. Att det kommer att bli oerhört kostsamt bör väl vem som helst inse.

  11. #71
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Om man orkar läsa igenom Financial Times artikel om hur stor denna fadäs KAN bli så blir man ju ändå lite orolig. I Europa så brukar ju böterna stanna på "rimliga" nivåer men det stora landet i väst så brukar det ju ta till orimliga proportioner. Jag äger ju själv två bilar från VW och båda är köpta nya. Min nästa bil kommer sannolikt bli en VW men som jag sagt tidigare så vill jag avvakta en stund innan jag bestämmer mig.

    http://www.ft.com/cms/s/0/cf9f73e8-6...#axzz3n36klhiS

    EDIT: jag såg att man måste vara prenumerant för att läsa. Screen shot finns här: http://imgur.com/a/3uWdS

    Givetvis så finns det en Wikipedia om ärendet. Folk är snabba alltså. Enligt denna så riskerar VW: The EPA announced that should the allegations be proven, Volkswagen Group could face fines of up to US$37,500 per vehicle (approximately US$18 billion in total). VW suspended sales of TDI-equipped cars in the US on September 20, 2015

    https://en.wikipedia.org/w/index.php...al&redirect=no
    Senast redigerad av jimZon den 2015-09-28 klockan 20:00.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  12. #72

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Bilen passé skriver du. Vad ska vi transportera oss med istället?
    Tåg funkar fint för både gods och människor! Buss och tunnelbana i stan.
    För att kunna åtnjuta "individuell frihet" krävs det att man kan andas frisk luft också, och att det finns en natur som vi kan gasa oss fram igenom!

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det finns varken tåg, tunnelbana eller buss där jag bor. Jag bor inte i en stad. Hur ska jag göra? Tåg har jag däremot åkt i jobbet, att det fungerar "fint" är nog inte riktigt sant... Dessutom förutsätter det att destinationen är en plats som staten bestämt att bygga järnväg till.

  14. #74
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det finns varken tåg, tunnelbana eller buss där jag bor. Jag bor inte i en stad. Hur ska jag göra? Tåg har jag däremot åkt i jobbet, att det fungerar "fint" är nog inte riktigt sant... Dessutom förutsätter det att destinationen är en plats som staten bestämt att bygga järnväg till.
    Precis, även om jag bor i en storstad så inser jag ju att det är få städer med en fullt utbyggd kollektivtrafik som går 24/7. Åsa Romson vill förbjuda fossila bränslen (utom till sin egen dieselbrännare på båten) till 2040 enligt beslutet av de "Gröna Khmerernas" förra partikongress. De svenska utsläppen i ett globalt perspektiv är låga, väldigt låga. Hon borde istället göra ett studiebesök i UAE där CO2-utsläppen per capita är mellan 5-8 gånger högre än de svenska utsläppen. Vill man göra skillnad på riktigt så finns potentialen i staterna runt Gulfen samt i USA.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  15. #75

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vad ska vi köpa istället...? Ni som vet vad som är bäst. Berätta. Något som är rent som oskulden och erbjuder det som en bilköpare önskar idag. Ge mig några bra förslag, jag behöver en ny familjebil.
    Tesla, går att få sjusitsig också

  16. #76

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Förövrigt så kan ju alla med rostiga Passater samt övriga VAG-kärror med galvsläpp/rost passa på nu när mediadrevet är igång och man troligtvis är livrädd för all negativ publicitet. Verkar funka rätt bra

    http://mobil.dn.se/ekonomi/rosten-at...-ar-gamla-bil/

    Nu har man ju något att använda sig av som argument för att de ska fixa morsans Golf. För inte kan de väl behandla alla olika, vad ska media säga då?

  17. #77

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Tesla Model S:

    - För dyr
    - Ej tillräcklig räckvidd
    - Ej tillräcklig prestanda över tid

    Fler alternativ till hemska VW?

  18. #78
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Tesla Model S:

    - För dyr
    - Ej tillräcklig räckvidd
    - Ej tillräcklig prestanda över tid

    Fler alternativ till hemska VW?
    1. Håller med, dock verkar beg värdet hålla sig högt.
    2. 50 mil räcker för dom flestas behov för 1 dag.
    3.?

    4. Alla märken som inte manipulerar sina utsläpp?

  19. #79
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Den som sänker Volkswagen AG har nog rökt sin sista svamp. Volkswagen AG är en betydande maktfaktor och arbetsgivare i Niedersachsen, Tyskland, EU, Europa. Underleverantörer, forskning, återförsäljare och serviceorganisationer, importörer, transportörer, banker över hela Europa etc kommer att drabbas om man haltar Volkswagen AG. Det skulle vara intressant att se vem som kan/vågar/vill göra det seriöst.
    Svårt att ändra allmänna bilden av VW just nu, här har man gjort bort sig rejält helt klart så det kommer gissningsvis få rejäla konsekvenser framöver också...tyvärr.

  20. #80

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    1. Spelar ingen roll om värdet är bestående, jag har inte råd att finansiera + 1 000 000 kr för en familjebil. Jag betalar maximalt 400 000 kr, brutto.
    2. Inte för mig. Jag kräver att kunna köra Kalmar-Berlin eller Berlin-München utan att behöva stanna för bränslepåfyllning. Min räckvidd, min mobilitet ska i princip vara obegränsad, med undantag för bränslepåfyllning under cirka 5 minuter.
    3. Min uppfattning är att Tesla Model S inte klarar av konstant mycket hög fart under längre tid. Hannover-Hamburg i 220 km/h, 151 km - klarar Model S det? Kommer batterierna att bli för varma och dra ner effekten? Kommer kapaciteten att ta slut? Varför skulle jag köpa en ny dyr bil som är sämre än min nuvarande?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 01:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 23:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 23:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 00:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 20:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin