Sidan 3 av 24 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 469
  1. #41

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Har sagt många gånger "aldrig mer en bil från VAG" men likförbannat blir det en ny från dem varje gång. Senast i år köptes det två nya kärror. Men visst har man haft problem.
    CC -09, läckande panoramatak, skinnklädsel som sprack och tillslut en kabelbrand efter en kortslutning i en givare. Körde 6000 mil med den.
    Passat 2.0 TDi -09, Galvsläpp pch rost, obalans i drivaxlar, otät vindruta, knirr deluxe i inredningen.
    Superb 1.8 tsi -10. Rost på bakluckan, DSG låda samt vattenpump rasa efter 6500 mil. Fick ta det på försäkringen då Skoda ej tog på sig det. Drog grymma mängder olja. El-baklucka sluta funka och infällbara speglar sluta funka vid minusgrader...
    Octavia -15, läcker in vatten i dörrarna och ska in på mätning av oljeförbrukning snart.

    Sen har vi morsans Golf -09 som endast rullat 2000 mil och har galvblåsor och lackskäpp lite överallt, denna vägrar VW ta på sig att fixa. Morsan ska gå vidare till ARN nu... får se hur det slutar. Hon vill egentligen köpa sig en ny Rocca men pga detta blir det nog ingen mer VW för henne.

    Hade jag inte haft släkt och vänner som pysslade med VAG skulle jag nog inte köpa en till. Men å andra sidan ser man allt strul kollegor på jobbet har med sina tjänstebilar från Volvo, BMW, Hyundai och Toyota. Men där sitter i alla fall lacken kvar

  2. #42
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Ursäkta OT:

    Somliga av oss har genom åren skaffat oss ett ganska digert underlag av ägarerfarenhet avseende olika VAG fordon. Dock är utfallet av upplevd kvalitet OLIKA!

    Jag kan inte påstå att någon har ”rätt” eller ”fel” i sina påpekanden, mina egna inlägg inkluderat . Har man fått ett problem åtgärdat till 100% på VAG:s bekostnad då är det i min värld helt ok, dvs obefogat att klaga. Särskilt om skadan uppkommit flera år efter garantin gått ut, man slapp ju betala. ALLA bilmärken har reklamationer.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #43

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Och vilka är det som sett till att Volkswagen har hamnat i rampljuset? Jo det har de fixat helt på egen hand och det är ofattbart hur jävla dumma i huvudet de måste ha varit för att hamna där.
    Visst är det så att de verkligen har gjort fel, både med diesel-fusket och andra tabbar genom historien. Som lasholm skriver är det dock inte bara VW som fuskat, det är inte heller bara hans motor-optimerings-kontakt som konstaterat att det fuskas vitt och brett, transportstyrelsen kom fram till att tre av tre testade bilmärken fuskade: http://teknikensvarld.se/volkswagen-...tslapp-195699/

    Av alla fuskande bilmärken "råkade" det bli VW som hamnade i rampljuset och nu gottar sig drevet i såväl dessa nya som gamla synder.

    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Tortyranklagelserna är inte heller något som TT har hittat på, utan det är ju deras uppgift att leverera nyheter. Till exempel när människorättsorganisationer har dragit igång en rättsprocess... Det är säkert sant det med när det väl kommer till kritan.
    Visst är det säkert sant, jag pekar bara på hur det fungerar med media. Från att ha setts som helylle så kan någon eller något bli betraktat som en jätteskurk med välförtjänta stämningar från alla håll och kanter.

    Men vi har ännu inte sett slutet av den här historien. Det återstår att se vad som händer med VW som varumärke, vilka andra bilmärken som kommer dras med i skandalen, hur ägarstrukturerna i bilindustrin kommer påverkas och hur försäljningen av dieselbilar kommer påverkas.

    m v h Henrik

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    Alla tillverkare optimerar nog mer eller mindre för att få fina förbrukningssiffror som stämmer dåligt i verkligheten.
    Men att fuska som vw gjort är ju lite värre, men dom får nog sitt straff.
    Och finns det fler tillverkare som fuskat hoppas jag att det också kommer fram.

  5. #45
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    jag hoppas att Vag går fria helt och hållet och boten stannar på 0$
    bilarna är testade mot gällande norm och godkända, iannat fall så är det fel på normen
    dom som borde straffas är tidningarna som skriver all dynga och smutskastar VAG
    Nu är du nog ute på fel håll med resonemanget. Produkten testas ju mot norm för att säkra hur den produkten, utan några ytterligare modifikationer, fungerar när den brukas av slutkund. Det som hänt här är ju att man under certifieringen kört en viss mjukvara i bil, för att sedan byta bort denna till en annan mjukvara när bilen brukas. Visst, man har testat bilarna och de har blivit godkända, men i och med att mjukvaran byts till en med helt andra egenskaper betyder det i praktiken att blir är en helt annan produkt när den rullar ut från labbet och ut på vägen, trots att det är samma fysiska fordon med samma hårdvara. Och det är "labbilen" som är certifierad, inte "vägbilen".

    I det här fallet är det ju lite knepigt, när man egentligen inte utfört någon yttre modifikation på bilen efter certifiering, utan bilen är konstruerad för att modifiera (byta mellan mjukvara) sig själv. Men då detta utan tvekan är avsett för att luras vid certifiering, så borde det inte vara något tvivel om att man är ute på förbjuden mark, och då får man ta sitt straff.

    Man kan inte skylla detta på normen som bilarna testas mot vid certifiering. Normen styr inte huruvida produkten modifieras efter certifiering, det är tillverkarens ansvar att inte fuska med detta. Sen att innehållet i normerna inte ger relevanta resultat motsvarande hur genomsnittskunden kör sin bil, det är en annan sak.

    Jag gillar Volkswagens modeller och har tänkt mig att även nästa bil blir en VAG. Men nu när det här hänt så tänker man nog till lite. Inte för att jag skulle köpa en diesel, men det hela handlar om en principsak då VW missbrukat kundernas förtroende. Jag tycker det inte är med än rätt än att VW får kännbara straff. Jag hoppas dock att man kan återhämta sig, och förstås bör man nu se till att inga sådana här skumma beslut kan tas inom företaget igen.

    Om det visar sig att andra tillverkare använt sig av dylikt fusk, så är det förstås inte mer än rätt att de drabbas lika hårt som VW. Med tanke på den enorma smällen VW fått ta, så hoppas jag faktiskt att inga andra tillverkare har fuskat. Nu är det VW som fuskat och de har fått ta all skit, och det är helt rätt. Om nu andra tillverkare har fuskat så vill jag förstås att de blir också fast, men jag är rädd för att de isåfall hamnar i skuggan av VW-skandalen som ju var först ut och därför hade störst nyhetsvärde. Isåfall skulle de få mindre negativ publicitet än VW redan fått, och det skulle i sin tur vara orättvist mot VW.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Alltså, jag funderar på att vänta med att köpa min nya bil innan jag vet hur det blir med detta. Våran nuvarande regering kanske får för sig att chockhöja skatten på VWs dieselbilar och ta bort EU6 certifieringen.

    Skandalen växer med lastbilar nu: http://www.svd.se/volkswagen-fuskade.../om/naringsliv
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Så kan inte en myndighet i Sverige göra eftersom bilarna är typgodkända inom EU. Bara att köpa och njuta!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Nu är du nog ute på fel håll med resonemanget. Produkten testas ju mot norm för att säkra hur den produkten, utan några ytterligare modifikationer, fungerar när den brukas av slutkund. Det som hänt här är ju att man under certifieringen kört en viss mjukvara i bil, för att sedan byta bort denna till en annan mjukvara när bilen brukas. Visst, man har testat bilarna och de har blivit godkända, men i och med att mjukvaran byts till en med helt andra egenskaper betyder det i praktiken att blir är en helt annan produkt när den rullar ut från labbet och ut på vägen, trots att det är samma fysiska fordon med samma hårdvara. Och det är "labbilen" som är certifierad, inte "vägbilen".

    I det här fallet är det ju lite knepigt, när man egentligen inte utfört någon yttre modifikation på bilen efter certifiering, utan bilen är konstruerad för att modifiera (byta mellan mjukvara) sig själv. Men då detta utan tvekan är avsett för att luras vid certifiering, så borde det inte vara något tvivel om att man är ute på förbjuden mark, och då får man ta sitt straff.

    Man kan inte skylla detta på normen som bilarna testas mot vid certifiering. Normen styr inte huruvida produkten modifieras efter certifiering, det är tillverkarens ansvar att inte fuska med detta. Sen att innehållet i normerna inte ger relevanta resultat motsvarande hur genomsnittskunden kör sin bil, det är en annan sak.

    Jag gillar Volkswagens modeller och har tänkt mig att även nästa bil blir en VAG. Men nu när det här hänt så tänker man nog till lite. Inte för att jag skulle köpa en diesel, men det hela handlar om en principsak då VW missbrukat kundernas förtroende. Jag tycker det inte är med än rätt än att VW får kännbara straff. Jag hoppas dock att man kan återhämta sig, och förstås bör man nu se till att inga sådana här skumma beslut kan tas inom företaget igen.

    Om det visar sig att andra tillverkare använt sig av dylikt fusk, så är det förstås inte mer än rätt att de drabbas lika hårt som VW. Med tanke på den enorma smällen VW fått ta, så hoppas jag faktiskt att inga andra tillverkare har fuskat. Nu är det VW som fuskat och de har fått ta all skit, och det är helt rätt. Om nu andra tillverkare har fuskat så vill jag förstås att de blir också fast, men jag är rädd för att de isåfall hamnar i skuggan av VW-skandalen som ju var först ut och därför hade störst nyhetsvärde. Isåfall skulle de få mindre negativ publicitet än VW redan fått, och det skulle i sin tur vara orättvist mot VW.
    Men du bor väl i EU och ursprungsärendet avser dieselbilar i USA, så vad är kopplingen till dina eventuella inköp inom EU?

  7. #47
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453

    Volkswagens fusk med Dieselmotorer

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Så kan inte en myndighet i Sverige göra eftersom bilarna är typgodkända inom EU. Bara att köpa och njuta!

    - - - Uppdaterad - - -



    Men du bor väl i EU och ursprungsärendet avser dieselbilar i USA, så vad är kopplingen till dina eventuella inköp inom EU?
    Fast det här har ju växt utöver USA. I Tyskland så talar man ju om 2.8 miljoner bilar som är drabbade.



    Sent from my iPad using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Fast det här har ju växt utöver USA. I Tyskland så talar man ju om 2.8 miljoner bilar som är drabbade.
    Sent from my iPad using Tapatalk
    Drabbade? Hur är dessa bilar/bilägare drabbade? Jag säger inte att det är bra det som hänt, men jag har aldrig hört någon efterfråga uppgift om utsläpp av kväveoxider vid köp av bil? Eller någon som överhuvudtaget bryr sig om utsläpp av kväveoxid. Inte ens politiskt korrekta media har talat om detta ämne tidigare. Däremot brukar det vara ganska intressant vilken fordonsskatt bilen i fråga är beskaffad med... Och fordonskatten i Sverige är baserad på utsläpp av den ofarliga gasen koldioxid. Och i USA, där ursprungsärendet finns, där är det jättepoppis att köra SUV, truck osv med jättestor bensin-V8, som jämförelsevis släpper ut massor med den enligt media fullständigt livsfarliga gasen koldioxid Tillåt mig skratta åt hela detta pajassystem, inte konstigt att man som biltillverkare blir sugen på att lura hela skiten

    Jimmy Sandberg: Om du köper en ny Golf idag så uppfyller den Euro 6 och har den senaste generationen TDI-motorer. Dessa har inget med pågående cirkusföreställning att göra...

  9. #49
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Drabbade? Hur är dessa bilar/bilägare drabbade? Jag säger inte att det är bra det som hänt, men jag har aldrig hört någon efterfråga uppgift om utsläpp av kväveoxider vid köp av bil? Eller någon som överhuvudtaget bryr sig om utsläpp av kväveoxid. Inte ens politiskt korrekta media har talat om detta ämne tidigare. Däremot brukar det vara ganska intressant vilken fordonsskatt bilen i fråga är beskaffad med... Och fordonskatten i Sverige är baserad på utsläpp av den ofarliga gasen koldioxid. Och i USA, där ursprungsärendet finns, där är det jättepoppis att köra SUV, truck osv med jättestor bensin-V8, som jämförelsevis släpper ut massor med den enligt media fullständigt livsfarliga gasen koldioxid Tillåt mig skratta åt hela detta pajassystem, inte konstigt att man som biltillverkare blir sugen på att lura hela skiten

    Jimmy Sandberg: Om du köper en ny Golf idag så uppfyller den Euro 6 och har den senaste generationen TDI-motorer. Dessa har inget med pågående cirkusföreställning att göra...
    Men allvarligt? Med ditt resonemang så kan vi ju strunta i alla lagkrav som finns? VW kunde inte uppfylla kraven, då bestämde de sig att strunta i det och skita i lagar och regler. Miljön är en sak, vad är nästa de kommer fuska med? Säkerheten med bilar? Vad ska man dra gränsen då? Bara miljön?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  10. #50
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Men du bor väl i EU och ursprungsärendet avser dieselbilar i USA, så vad är kopplingen till dina eventuella inköp inom EU?
    Jag bor i EU, och amerikanska dieselmodeller rör inte mig på det praktiska planet. Men nu har jag fått veta att man utfört fusk på den marknaden, så kan jag inte bara blunda för detta och inte anse att VW har agerat falskt mot en annan kundgrupp än min egen. Regler är regler och de ska biltillverkarna följa.

    Nu har jag ändå inte planerat något inköp på en lång tid framåt, men det känns ändå inte som att jag skulle vilja köpa en ny VW just nu och fortsätta ge dom mitt stöd som om inget hänt.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag inser fortfarande inte hur ni som agiterar hårdast är drabbade personligen av det som kommit fram. Att ni tappat förtroende kan jag köpa, men rent praktiskt har det ju noll betydelse det som hänt. Tror inte diskussionen kommer så mycket längre på det planet.

    Ur filosofiskt perspektiv kan jag tycka att det är märkligt att de som gör störst sak av allt detta är vi nordeuropéer. Som att vi vill sänka vår egen nordeuropeiska bilindustri. Vi borde stötta vår del av världens bilindustri och påpeka den ofantliga dubbelmoral som odlas i USA och som kraftigt missgynnar hela vår europeiska bilindustri. USA borde ändra systemet och ta sitt ansvar för de CO2 utsläpp som de har där (vilket ju enligt all media ska vara livsfarligt) och de fordon som används i stort antal. Vi borde hålla ihop inom EU och stötta vår industri på samma sätt som man stöttar sin industri i USA. Jag tycker givetvis att Volkswagens och andra tillverkares agerande är felaktigt men inser samtidigt att det är resultatet av ett kraftigt felaktigt certifieringssystem. Och de problemen finns både inom EU och USA men i USA är det satt att kraftigt missgynna europeiska biltillverkare. Sen att styra hela bilindustrin inom EU med minskning av CO2 som mål är en undergångsstrategi, vi verkar uppriktigt vilja ta död på vår egen industri.

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Väl talat Marcus, är enig.

    Personligen tycker jag dock att amerikanarna skall fortsätta bygga sina "riktiga" motorer. Befriande i hysterin om downsizing...

  13. #53

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Dag att låsa denna tråd, är det någon som känner sig missnöjt över sitt åk så är bara att åka till en VAG -åf och reklamera


  14. #54
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Dag att låsa denna tråd, är det någon som känner sig missnöjt över sitt åk så är bara att åka till en VAG -åf och reklamera

    Varför ska tråden låsas? Den är ju högst relevant för alla oss med en VAG-bil? I slutändan så finns det ju en möjlighet att det påverkar andrahandsvärdet på våra bilar. Läs SvD Näringsliv idag. Nu har Audi dragits med i härvan. ECB stoppar köp av VW tillgångar. Om VW börjar förlora stora delar av sina tillgångar så lär det ju inte gynna slutprodukten i slutändan.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Den som sänker Volkswagen AG har nog rökt sin sista svamp. Volkswagen AG är en betydande maktfaktor och arbetsgivare i Niedersachsen, Tyskland, EU, Europa. Underleverantörer, forskning, återförsäljare och serviceorganisationer, importörer, transportörer, banker över hela Europa etc kommer att drabbas om man haltar Volkswagen AG. Det skulle vara intressant att se vem som kan/vågar/vill göra det seriöst.

  16. #56
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Dag att låsa denna tråd, är det någon som känner sig missnöjt över sitt åk så är bara att åka till en VAG -åf och reklamera

    Så länge tonen är god så ser jag inget skäl att vi ska stänga tråden.

    Det är ett mycket intressant ämne. Vi tycker inte "lika", det är uppenbart.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #57
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Den som sänker Volkswagen AG har nog rökt sin sista svamp. Volkswagen AG är en betydande maktfaktor och arbetsgivare i Niedersachsen, Tyskland, EU, Europa. Underleverantörer, forskning, återförsäljare och serviceorganisationer, importörer, transportörer, banker över hela Europa etc kommer att drabbas om man haltar Volkswagen AG. Det skulle vara intressant att se vem som kan/vågar/vill göra det seriöst.
    Lobbyisterna i USA har väl all anledning i världen att försöka i alla fall. Deras bilindustri med halvdåliga bilar går ju inte heller så bra. Om de skulle kunna stoppa viss försäljning så skulle de nog jubla.

    Själv så är JAG orolig eftersom jag ska beställa en ny bil av VW snart men jag vill att denna soppa ska vara klar först innan jag lägger ut nästan 400.000kr.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  18. #58
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Den som sänker Volkswagen AG har nog rökt sin sista svamp. Volkswagen AG är en betydande maktfaktor och arbetsgivare i Niedersachsen, Tyskland, EU, Europa. Underleverantörer, forskning, återförsäljare och serviceorganisationer, importörer, transportörer, banker över hela Europa etc kommer att drabbas om man haltar Volkswagen AG. Det skulle vara intressant att se vem som kan/vågar/vill göra det seriöst.
    Det skulle få makroekonomiska konsekvenser att göra något sådant.

    Mediadrevet är ju redan igång, det kan man inte göra något åt.... Förhoppningsvis kommer det hela att balansera sig.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Lobbyisterna i USA har väl all anledning i världen att försöka i alla fall. Deras bilindustri med halvdåliga bilar går ju inte heller så bra. Om de skulle kunna stoppa viss försäljning så skulle de nog jubla.

    Själv så är JAG orolig eftersom jag ska beställa en ny bil av VW snart men jag vill att denna soppa ska vara klar först innan jag lägger ut nästan 400.000kr.
    Beställer du bilen idag, så får du den levererad om X månader? OK? Hur länge har du tänkt behålla den sedan? 3 år? Dvs till cirka 2019. Tror du att någon bryr sig om detta som händer nu, då? Exakt vilken påverkan tänker du dig? Jag tror inte att EU kommer att gå USA-lobbyns ärenden hela vägen och nog kommer tyska politiker att försöka städa ut, men man har nog ingen som helst ambition att sänka en av Tysklands absolut största arbetsgivare. Sannolikt inte heller spanska politiker där Volkswagen har en betydande tillverkning.

    Volkswagen är den ledande fordonstillverkaren i Europa. Du kan känna dig trygg med ditt tänkta köp.

  20. #60

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    [QUOTE=Marcus;221574] fordonskatten i Sverige är baserad på utsläpp av den ofarliga gasen koldioxid. QUOTE]

    Ofarlig i så motto att du inte bli förgiftad av att andas in det, men kodioxid bidrar till växthuseffekten, försurning av våra hav, global uppvärmning. Att skatten baseras på just koldioxidutsläpp beror på att det är direkt proportionerligt till mängden bränsle bilen förbrukar.
    För övrigt anser jag att hela denna VW historia rent allmänt är ett tecken på vart bilindustrin befinner sig i dag.
    Bilen av i dag är ett tämligen passerat kapitel som fortskaffningsmedel.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 01:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 23:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 23:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 00:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 20:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin