Sidan 2 av 24 FörstaFörsta 1234512 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 469
  1. #21

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Tidningarna bruka vara duktiga på att skriva så mycket skit så man inte ens kan torka sig i arslet med den

    Det mesta skiten finns i Tyskland, det står redan klart.

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Men att VW inte ens gått ut och meddelat VILKA bilar det rör sig om visar nog på att de inte har rent mjöl i påsen. Jag tror detta kommer att blåsa upp till något värre. :/
    Det kommer att dyka upp mer, var så säker! Dessutom kommer det nog att kosta mer än vad någon kunnat gissa... Tänk bara när varje enskild ägare i USA börjar stämma Volkswagen på några miljoner dollar.

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Har pratat med en kille som optimerar bilar och dom har känt till det här länge. Syns tydligt i mjukvaran enl honom. Det är lite orättvist mot VW då i princip alla andra tillverkare gör likadant sa han.

    Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

  4. #24
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av lasholm Visa inlägg
    Har pratat med en kille som optimerar bilar och dom har känt till det här länge. Syns tydligt i mjukvaran enl honom. Det är lite orättvist mot VW då i princip alla andra tillverkare gör likadant sa han.

    Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk
    Fast det där tror jag inte direkt på. Att INGEN förrän nu skulle ha gått ut med detta förefaller ganska orimligt. I alla fall enligt mina högst basala kunskaper inom ämnet.

    (Jag är som sagt sur då jag PRECIS bestämt mig för att köpa en ny dieselbil från VW i nästa vecka)
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Jag tror ju att trimfirmorna skiter i det, de vill ju bara sälja optimeringar.

    Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

  6. #26
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Golf-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Trywall
    Medlemsnr
    244
    Ort
    Vimmerby/Storebro
    Inlägg
    439
    Vad jag vet har det inte sagts vilka årsmodeller det gäller Hörde bara ett rykte att det skulle vara bilar fr 2009 till 2014 men som sagt bara ett rykte Någon som vet mer exakt ?

  7. #27
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Att smutskasta VAG generellt är enligt min uppfattning helt fel. Produkterna håller bra kvalitet. Det går alltid att plocka fram problem fall, så är det ju.

    Ämnet som tråden handlar om är ytterst beklagligt.

    Jag har inga betänkligheter avseende att köpa en ny VAG bil igen. F.n. ska jag förvisso inte byta någon bil. Skulle det så varit hade jag inte tvekat en sekund, jag hade beställt. De nya dieslarna är inte berörda.

    Årsmodeller - Det berör EA189 dieselmotorn som funnit i ett antal år. (Tror inte den sitter i nya bilar i EU).

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #28
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Att smutskasta VAG generellt är enligt min uppfattning helt fel. Produkterna håller bra kvalitet. Det går alltid att plocka fram problem fall, så är det ju.

    Ämnet som tråden handlar om är ytterst beklagligt.

    Jag har inga betänkligheter avseende att köpa en ny VAG bil igen. F.n. ska jag förvisso inte byta någon bil. Skulle det så varit hade jag inte tvekat en sekund, jag hade beställt. De nya dieslarna är inte berörda.

    Årsmodeller - Det berör EA189 dieselmotorn som funnit i ett antal år. (Tror inte den sitter i nya bilar i EU).

    /Peter
    Fast VAG har ju fullständigt struntat i lagar och regler och har ju fuskat så att de kan sälja mer bilar och tjäna mer pengar. Om de struntar i miljön bara för att sälja mer bilar, vad fuskar de mer med? Jag hoppas att VAG och ansvariga giriga chefer straffas hårt för detta. Dessutom att de inte lägger alla kort på bordet gör ju bara denna situation mer bisarr.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    jag hoppas att Vag går fria helt och hållet och boten stannar på 0$
    bilarna är testade mot gällande norm och godkända, iannat fall så är det fel på normen
    dom som borde straffas är tidningarna som skriver all dynga och smutskastar VAG

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Att smutskasta VAG generellt är enligt min uppfattning helt fel. Produkterna håller bra kvalitet. Det går alltid att plocka fram problem fall, så är det ju.

    Ämnet som tråden handlar om är ytterst beklagligt.

    Jag har inga betänkligheter avseende att köpa en ny VAG bil igen. F.n. ska jag förvisso inte byta någon bil. Skulle det så varit hade jag inte tvekat en sekund, jag hade beställt. De nya dieslarna är inte berörda.

    Årsmodeller - Det berör EA189 dieselmotorn som funnit i ett antal år. (Tror inte den sitter i nya bilar i EU).

    /Peter
    Bra kvalitet? Ha ha, det var nog kvällens skämt. Ska jag köpa min nästa bil så blir det garanterat INTE en Volkswagen. Ska jag leasa även nästa bil på ett 24-månaderskontrakt så kan det bli en till.

  11. #31
    Goffen
    Gäst
    formation från Volkswagen:

    Herbert Diess, VD för Volkswagen Personbilar: ”Vi gör allt vi kan för att snabbt få fram en lösning”

    I pressmeddelandet den 22 september 2015 kungjorde Volkswagen-koncernen att fordon från koncernen i hela världen berörs av den nuvarande frågan om utsläpp.

    Den interna utvärderingen har konstaterat att fem miljoner Volkswagen personbilar berörs världen över. Några modeller och årsmodeller av dessa fordon (såsom den sjätte generationen av Volkswagen Golf, den sjunde generationen Volkswagen Passat och den första generationen Volkswagen Tiguan) är utrustade enbart med dieselmotorer av typen EA 189.

    Som tidigare meddelats är inte de nya Volkswagen personbilarna som uppfyller EU6-normen, som gäller i hela Europa, berörda. Detta inkluderar därför också de senaste årsmodellerna av Golf, Passat och Touran.

    Herbert Diess, VD för Volkswagen Personbilar förtydligar:
    – Vi gör allt vi kan för att snabbt få fram en teknisk lösning som vi kommer att presentera för våra samarbetspartners, till våra kunder och till allmänheten så snart det bara är möjligt. Vår målsättning är att informera våra kunder så snabbt som möjligt, så att deras fordon följer regelverket till punkt och pricka. Jag försäkrar er om att Volkswagen kommer att göra allt som står i mänsklig makt för att vinna tillbaka förtroendet från våra kunder, återförsäljarna och allmänheten.

    Varumärket Volkswagen personbilar kommer att informera alla marknader över hela världen om hur många fordon som berörs lokalt. Vi arbetar intensivt med att hitta lösningar i nära samarbete med kontrollmyndigheterna. Fordonen är och förblir tekniskt säkra och körbara.

  12. #32
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Bra kvalitet? Ha ha, det var nog kvällens skämt. Ska jag köpa min nästa bil så blir det garanterat INTE en Volkswagen. Ska jag leasa även nästa bil på ett 24-månaderskontrakt så kan det bli en till.
    Nej – för att vara väldigt tydlig, det är inget skämt!

    Själv har jag ett referensunderlag genom åren som består av bra VAG leveranser respektive korrekt utförda garantiåtgärder. På vår garageuppfart står det idag 5 st väl fungerande VAG bilar årsmodell 2005 – 2014.

    Det börjar likna en slags häxjakt på VW. Det är oerhört enkelt att haka på och framställa klagomål som är mer eller mindre väl underbyggda.

    /Peter

    PS AXL72 - Du skriver ju på slutet att du kan tänka dig "en till" VW...
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #33
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Nej – för att vara väldigt tydlig, det är inget skämt!

    Själv har jag ett referensunderlag genom åren som består av bra VAG leveranser respektive korrekt utförda garantiåtgärder. På vår garageuppfart står det idag 5 st väl fungerande VAG bilar årsmodell 2005 – 2014.

    Det börjar likna en slags häxjakt på VW. Det är oerhört enkelt att haka på och framställa klagomål som är mer eller mindre väl underbyggda.

    /Peter

    PS AXL72 - Du skriver ju på slutet att du kan tänka dig "en till" VW...
    Fast "häxjakt" vet jag inte om det är. De flesta i och utanför branschen är ju rörande överens att detta är en av de största skandalerna i modern tid inom bilbranchen. Det är ju ett medvetet tilltag från VW för att vinna fördelar och tjäna mer pengar. Förstår inte riktigt hur du kan tycka att folk kritiserar VW på ett orättvist sätt?

    "Volkswagen har manipulerat avgasmätningen på 2,8 miljoner fordon i Tyskland. Det uppgav trafikminister Alexander Dobrindt på torsdagen efter en snabbgranskning av skandalen. Just nu gäller misstankarna fordon med dieselmotorer på 1,6 och 2 liter. Huruvida även 1,2-litersmotorerna omfattas utreds just nu, sa ministern.

    Inte bara dieseldrivna personbilar är berörda utan även lätta lastbilar, uppger ministern enligt nyhetsbyrån DPA."
    Källa: http://www.di.se/artiklar/2015/9/25/...-manipulerats/
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  14. #34

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Nej – för att vara väldigt tydlig, det är inget skämt!

    Själv har jag ett referensunderlag genom åren som består av bra VAG leveranser respektive korrekt utförda garantiåtgärder. På vår garageuppfart står det idag 5 st väl fungerande VAG bilar årsmodell 2005 – 2014.

    Det börjar likna en slags häxjakt på VW. Det är oerhört enkelt att haka på och framställa klagomål som är mer eller mindre väl underbyggda.

    /Peter

    PS AXL72 - Du skriver ju på slutet att du kan tänka dig "en till" VW...
    Någon häxjakt skulle jag inte vilja kalla det, de har satt sig i situationen helt på egen hand.

    Jag kan tänka mig en till om jag slipper äga den, i annat fall är det inte intressant. Det är bara att titta lite på kundnöjdhetsindex för att inse att det finns enormt stora kvalitetsbrister.
    Ett exempel är min Polo GTI där man fick byta motor efter några hundra mil och där den nya motorn också drog för mycket olja. Dessutom vägrade DSG-lådan att driva bilen framåt ibland, trots att växeln låg i.

    Ett annat är min Golf där rutan på förardörren ramlade ner i dörren när bilen var ett par månader gammal på grund av att hela mekanismen brakat sönder. Samma bil var på verkstad ett flertal gånger för att hitta ett missljud bakom instrumentpanelen, naturligtvis utan att det lyckades bli åtgärdat. Samma bil fick sedan problem med koppling och svänghjul efter 4000 mil.

    Ett tredje exempel är mina bekantas Touran som under de senaste två åren har reparerats för ca 160000 kronor, gissa om de är lyckliga över att det finns maskinskadeförsäkring? Som grädde på moset har nu lacken släppt i stora sjok på huven, båda framskärmarna, alla fyra dörrar samt på bakluckan. Svaret från VW var "leta på någon billigare lackerare".
    Mitt förtroende har rasat under senare år och sådant här utstuderat och planerat fusk tar bort de sista procent som finns kvar.
    Senast redigerad av AXL72 den 2015-09-26 klockan 22:23.

  15. #35

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Nej nej, det har ingenting med häxeri att göra, det är bara lite tortyr-anklagelser:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21465253.ab

    När drevet väl har startat och ramplusets starkaste lampor har tänts vänder de på varje sten för att hitta någon smuts att kasta. Just denna vecka handlar det om händelser mellan år 1964 och 1985. Undrar vad de skall hitta och ta upp om de börjar rota längre tillbaka i historien...

    Don't mention the war...
    https://www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0

    m v h Henrik

  16. #36
    Goffen
    Gäst
    tråkigt att du haft problem med så många vw jag har ägt x-antal vw audi och aldrig haft några större problem hjullagrena på min a4a fick jag bytt gratis så du måste ju haft extrem otur eller så kan du inte hantera grejerna?

  17. #37

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Och vilka är det som sett till att Volkswagen har hamnat i rampljuset? Jo det har de fixat helt på egen hand och det är ofattbart hur jävla dumma i huvudet de måste ha varit för att hamna där. Tortyranklagelserna är inte heller något som TT har hittat på, utan det är ju deras uppgift att leverera nyheter. Till exempel när människorättsorganisationer har dragit igång en rättsprocess... Det är säkert sant det med när det väl kommer till kritan.

  18. #38
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453

    Volkswagens fusk med Dieselmotorer

    Jag har nog haft otur men min Audi A3 från 2001 med en ägare reparerades för 60,000 under 10.000 mil och min GTI från 2010 hämtade jag ju ut nyligen när kamkedjan rasade. Samtliga bilar servades enligt protokoll och olja byttes vid max 1,500 mil. Det kommer ändå bli en ny VW.

    Detta är OT dock.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  19. #39

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Goffen Visa inlägg
    tråkigt att du haft problem med så många vw jag har ägt x-antal vw audi och aldrig haft några större problem hjullagrena på min a4a fick jag bytt gratis så du måste ju haft extrem otur eller så kan du inte hantera grejerna?
    Hantera grejerna? Det handlar om nya bilar som rullat max 4000 mil och som dessutom servats dubbelt så ofta som de ska. Har ägt någonstans mellan 15-20 VAG -bilar sedan jag fick körkort och kvaliteten har tveklöst sjunkit under de senaste tio åren. Sedan blir ju inte kvalitetsnivån högre bara för att man slipper betala delarna och arbetet ur egen ficka.

  20. #40
    Goffen
    Gäst
    Nä klart att kvaliten som sådan inte blir bättre för att man slipper betala men vilken bil ska du köpa som är felfri menar jag? Jag har mekat en hel del volvo bmw och peugeot tex och det är turboras hjullager virvelspjäll osv på dom med. Jag köper ju bil för att jag gillar designen och kanske en viss utrustning och peppar peppar än sålänge har jag inte haft nått strul alls ens med nyare vw audi även om jag givetvis känner till att vissa problem finns. Jag tycker det är sjukt dåligt av vw att fuska på det här viset men jag hoppas dom gör rätt för sig och fixar det här på någotvis jag kommer fortfarande att köra vw audi i fortsättningen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 01:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 23:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 23:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 00:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 20:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin