Sidan 19 av 24 FörstaFörsta ... 916171819202122 ... SistaSista
Resultat 361 till 380 av 469
  1. #361
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Men har jag missat något här? Kan det innebära en ökning av bränsleförbrukningen på 0.1 - 0.2 liter per mil? Det är ju procentuellt massor i sammanhanget?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  2. #362

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Det är ju galet om detta stämmer, att det är så få modeller som är påverkade?!
    Varför är det galet? På vilket sätt? Det är väl jättebra för alla parter att det var så få modeller och tillverkade bilar som är påverkade av den felaktiga CO2-uppgiften?

  3. #363

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Men har jag missat något här? Kan det innebära en ökning av bränsleförbrukningen på 0.1 - 0.2 liter per mil? Det är ju procentuellt massor i sammanhanget? Sent from my iPhone using Tapatalk
    De avvikelser som upptäckts för enbart nio modellversioner handlar i genomsnitt om några få gram CO2, och leder till en ökad förbrukning i testkörcykeln NEDC med cirka 0,1-0,2 liter per 100 kilometer.

  4. #364
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    De avvikelser som upptäckts för enbart nio modellversioner handlar i genomsnitt om några få gram CO2, och leder till en ökad förbrukning i testkörcykeln NEDC med cirka 0,1-0,2 liter per 100 kilometer.
    Jag drack julbord igår så jag är inte helt läskunnig idag. 0.01 liter per mil får väl anses acceptabelt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  5. #365

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Varför är det galet? På vilket sätt? Det är väl jättebra för alla parter att det var så få modeller och tillverkade bilar som är påverkade av den felaktiga CO2-uppgiften?
    Det är galet för det tagit så lång tid att komma fram till detta, och att VW tappat så extremt mkt börsvärde pga av detta. Så många roliga modeller kommer att läggas i malpåse..

  6. #366

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Det är galet för det tagit så lång tid att komma fram till detta, och att VW tappat så extremt mkt börsvärde pga av detta. Så många roliga modeller kommer att läggas i malpåse..
    Nej det stämmer inte. Du blandar ihop det amerikanska problemet med NOx med det senare av VW funna problemet med eventuellt felaktiga CO2-uppgifter på europeiska modeller. CO2-problemet inom EU är någon månad gammalt, på sin höjd. Att det tagit lite tid att utreda omfattningen av CO2-problemet beror på att motorerna (TSI och TDI) finns i många olika modeller med flera olika kombinationer av effekt, transmission, drivning etc.

  7. #367
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129

    Senaste nytt fr VW AG

    Om man orkar man läsa igen yttrandet nedan så kanske man förstår att det inte är helt enkelt.

    Volkswagen making good progress with its investigation, technical solutions, and Group realignment
    • Initial results of the emissions investigation available
    • Approximately 450 external and internal experts involved in the investigations
    • 100 terabytes of data secured – equivalent to information in approximately
    50 million books
    • Volkswagen will have future emissions tests evaluated independently
    • Technical solutions for customers in Europe developed; implementation to begin
    in January 2016
    • Group realignment making good progress

    http://www.volkswagenag.com/content/.../12/VW_PK.html

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #368

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Om man orkar man läsa igen yttrandet nedan så kanske man förstår att det inte är helt enkelt.

    Volkswagen making good progress with its investigation, technical solutions, and Group realignment
    • Initial results of the emissions investigation available
    • Approximately 450 external and internal experts involved in the investigations
    • 100 terabytes of data secured – equivalent to information in approximately
    50 million books
    • Volkswagen will have future emissions tests evaluated independently
    • Technical solutions for customers in Europe developed; implementation to begin
    in January 2016
    • Group realignment making good progress

    http://www.volkswagenag.com/content/.../12/VW_PK.html

    /Peter
    Det där avser NOx-problemet, inte CO2-problemet.

  9. #369
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det där avser NOx-problemet, inte CO2-problemet.
    Javisst naturligtvis.....tillika denna tråd .
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #370

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Ursäkta, tolkade ditt inlägg som ett svar till mangewide

    Summary Press Conference Volkswagen Group
    https://youtu.be/ZyMz9zwTUFk
    Senast redigerad av Marcus den 2015-12-11 klockan 08:33.

  11. #371
    KJ90
    Gäst
    Jag tycker att VW verkar vara på god väg nu. Förhoppningsvis får de ordning på grejorna och kommer tillbaka. Det verkar i alla fall hända mycket ute i Wolfsburg.

  12. #372

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Technical backgrounds on the diesel issue (Europe)
    https://youtu.be/VGp58WKP81Y

    Publicerades den 21 dec. 2015
    • Measures for the affected EA189 series 1.2-litre, 1.6-litre and 2.0-litre diesel engines have been ratified by the Federal Motor Transport Authority (KBA)
    • Customers are being informed about the next concrete steps
    • Implementation of the measures to start in late January 2016

  13. #373
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Ganska intressant att ett av världens mest "smutsiga" länder ska stämma VW. http://www.reuters.com/article/us-vo...0UI1QP20160104
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  14. #374

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Jag undrar om VW har börjat få problem att sälja sina dieselbilar efter vad som har hänt. Jag var igår på skoj inne på nätet och kollade på nya bilar och hittade en Passat diesel som var rejält nedsatt i pris. Det var en helt ny bil av 2015 års modell med 240 hästars diesel + fyrhjulsdrift och en herrans massa utrustning. Bilen är inte körd men registrerad 2015-12-23 då alltså alla garantier började löpa. Den står registrerad på en bilfirma. Priset är nedsatt från 477.900 till 399.900. Jag såg även att andra återförsäljare har liknande bilar för samma pris. Så det är en central kampanj sponsrad av generalagenten. För återförsäljarna har ju inte såna marginaler på nybilar.

    Det är inte utan att jag blir lite sugen.

  15. #375

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Tror inte det varit någon tydlig nedgång i antalet TDI-leveranser. Passat ligger fortfarande på cirka 98 % diesel. Och om VW skulle köra kampanj av den anledningen så skulle de knappast välja TDI 240... Min gissning.

  16. #376

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Mycket möjligt att du har rätt. Jag började fundera på hur det är ställt när jag den stora rabatten. Det kan ju också vara så att generalagenten har missbedömt intresset av en så dyr och lyxig modell som den som jag såg annons på och därför har för många av förra årsmodellen i lager och vill bli av med dem.

    Oavsett detta så är jag sugen på bilen.

  17. #377

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Ja exakt, tror mer på att man reserverat ett större antal TDI 240 än vad man kunnat sälja. Härlig bil med många godsaker. Förstår att du blir sugen

  18. #378

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Emil G
    Ort
    Jôttelaborg
    Inlägg
    9
    En rätt intressant sammanfattning av ett försök till reverse engineering av SCR-styrningen:

    http://lwn.net/SubscriberLink/670488/7463f179842328b9/

    Enligt en kommentar kräver amerikanska myndigheter att ett SCR-system skall klara sig utan andra ingrepp än normal service i 100000 Miles, dvs 16000 mil. För att klara serviceintervallen (10000 Miles/1600 mil) skulle det krävas en AdBlue-tank lika stor som bränsletanken vilket ju naturligtvis inte är praktiskt genomförbart.

    Får se om jag får tid att titta på presentationen (länkad i första stycket på artikeln).

  19. #379

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    564
    Citat Ursprungligen postat av Bonterra Visa inlägg
    En rätt intressant sammanfattning av ett försök till reverse engineering av SCR-styrningen:

    http://lwn.net/SubscriberLink/670488/7463f179842328b9/

    Enligt en kommentar kräver amerikanska myndigheter att ett SCR-system skall klara sig utan andra ingrepp än normal service i 100000 Miles, dvs 16000 mil. För att klara serviceintervallen (10000 Miles/1600 mil) skulle det krävas en AdBlue-tank lika stor som bränsletanken vilket ju naturligtvis inte är praktiskt genomförbart.
    SCR system brukar ju kräva lite handpåläggning förutom påfyllnad av adBlue, allrahelst i vårt klimat.
    Vätskan brukar kristalliseras och kräva rengöring av pumpar och ventiler med jämna mellanrum och det är inte något VAG specifikt problem.

  20. #380
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129

    US strategi

    I dieselärendets spår:

    Detroit/Wolfsburg, 2016-01-10

    Matthias Müller: “The USA is and remains a core market for the Volkswagen Group.”


    • CEO affirms investment plans for Chattanooga on eve of Detroit Auto Show
    • Group posts solid delivery figures for past year
    • Winning back trust most important task in 2016
    • Ongoing constructive dialog with US authorities about technical solutions
    for diesel vehicles affected by emissions issue


    http://www.volkswagenag.com/content/..._Group_US.html

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 00:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 22:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 22:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 23:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin