Sidan 14 av 24 FörstaFörsta ... 411121314151617 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 469
  1. #261
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Är det helt dumma i H-vet VW...

    http://www.expressen.se/motor/har-ar...-for-vw-agare/

    Nån som hittat vilka bensinmotorer det gäller?. Varför bara Polons 1,4l som det står här??.
    Det verkar även vara Golf, Audi A1 också.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  2. #262

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jag tolkar det som att man syftar på VW Polo innan senaste facelift i version Polo BlueGT med 1,4 TSI 140 ACT.

  3. #263

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag tolkar det som att man syftar på VW Polo innan senaste facelift i version Polo BlueGT med 1,4 TSI 140 ACT.
    Ja precis, ,men mysko om det bara skulle vara Polo med ACT 1.4?, borde väll vara Golf mm...

  4. #264

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det borde gälla även alla andra VW, Audi, Seat, Skoda med 1,4 TSI 140/150 i ACT-version. I Sverige och även på andra marknader verkar inte ACT ha varit så särskilt vanligt, exempelvis sålde VW Sverige länge Golf med 1,4 TSI 140 utan ACT. Antar att den även var Euro 5 klassad. 1,4 TSI 150 ACT ska vara Euro 6 klassad. Men det kan finnas 1,4 TSI 140 utan ACT men i Euro 6 också, antar jag. Rörigt det där. Polo BlueGT var dock den första fyrcylindriga TSI-modellen med ACT och därför kanske en mindre initierad journalist dragit slutsatsen att det är den modellen det gäller, endast.

  5. #265
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Så mycket rykten och skräp som far runt i media nu att det är omöjligt att bilda sig en uppfattning. Ingen mening att hoppa på varje löst rykte som en hungrig haj. När tabloidmedia börjar användas som källa så är det till och med riktigt svajigt.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  6. #266
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Så mycket rykten och skräp som far runt i media nu att det är omöjligt att bilda sig en uppfattning. Ingen mening att hoppa på varje löst rykte som en hungrig haj. När tabloidmedia börjar användas som källa så är det till och med riktigt svajigt.
    Nu vet jag ju inte vilket påstående du hänvisar till men VW har ju erkänt att även bensinbilar har oegentligheter i sin programvara. http://www.theguardian.com/business/...-business-live

    Men jag håller med. VW blir hårt utsatt nu av media, fast de verkar ta stort ansvar över det som hänt.
    Senast redigerad av jimZon den 2015-11-05 klockan 08:40.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  7. #267

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Att de blir uthängda osv i Media har man ju ingen annan än sig själv att skylla, är väl bra att det blir sådan diskussion kring fusket som det har varit så att samtliga biltillverkare får tänka sig för ett par gånger innan.

    VW har börjat erbjuda kunder ett inbytesstöd vid köp av ny bil på olika belopp beroende på bilmodell, Skoda osv har inte fått något sådant än.

    Är ju minst sagt sådär kul att ha hämtat ut en fullutrustad Superb Juni 2015 för att några månader senare få den här pungsparken. Inte så att jag upplevde någon skillnad innan och än har man inte blivit drabbad, varken jag eller någon annan, men tror jag min bil efter uppdateringen kommer dra mer soppa samt få lägre effekt? Samt tror jag även det kommer påverka andrahandsvärdet längre fram? Ja och det är det som gör mig förbannad!

  8. #268
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 130
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #269

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214

  10. #270
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Intressant att VW skiljer de "olika fusken" åt nu och bara ersätter det senaste avslöjandet. I alla fall än så länge.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  11. #271

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Axelsson
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    145
    Trots all skit som man har läst så var jag ändå hos en bilhandlare igår och bytte in min Golf V5 -00
    och kom hem med en Golf 1,6 TDI -12. Är jättenöjd med bilen än så länge i alla fall.

  12. #272

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av Axelsson Visa inlägg
    Trots all skit som man har läst så var jag ändå hos en bilhandlare igår och bytte in min Golf V5 -00
    och kom hem med en Golf 1,6 TDI -12. Är jättenöjd med bilen än så länge i alla fall.
    Ja undra hur nöjd handlaren är då..

    Nej seriöst. Så känns som det inte är långt kvar innan VW måste gå ut med planen hur alla bilar ska fixas.....

  13. #273

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Intressant att VW skiljer de "olika fusken" åt nu och bara ersätter det senaste avslöjandet. I alla fall än så länge. Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tycker inte det är särskilt konstigt. Det senaste problemet kan få direkt/mätbar påverkan på kundernas kostnader för bilen. Flera europeiska lander baserar sin fordonsskatt på utsläpp av CO2.

  14. #274

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    http://teknikensvarld.se/nya-volkswa...a-fusk-208662/

    Kommer Volkswagen att ersätta bilägare som eventuellt får en räkning från transportstyrelsen?
    – Vi har en dialog med myndigheterna om felaktigheterna och eventuella skattemässiga konsekvenser. Ambitionen är att kunderna ska hållas skadeslösa gällande eventuella skatteeffekter.

    Kan du inte garantera att Volkswagen håller kunderna skadeslösa?
    – Låt oss först utreda vilka bilar det handlar om. Vi måste få ta det i tur och ordning, säger Marcus Thomasfolk.


    Vore ju lysande om man som ägare fick betala mer skatt eller nått! , muppar...

  15. #275

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Kan du inte låta Volkswagen få utreda saken enligt den ordning som man beskriver? Varför sådan panik? Åtgärderna blir sannolikt bättre om man känner till förutsättningarna.

  16. #276

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Det här forumet är värre än scientologernas. Man ska vara glad och nöjd med sin skitbil, men akta sig för att ifrågasätta, spekulera eller kritisera.

  17. #277

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    Ja har alltid gillat VW, men detta måste man ju stenhårt ifrågasätta allt de försöker göra för att komma undan så smidigt..

    Att de byter ut bilar och ersätter mera i USA. tycker ni det är ok??. Det är ju bara livrädda för att folk kan stämma dem. Här lär de ju försöka komma undan så billigt som möjligt....

    Men är fortfarande imponerad att ingen annan tillverkare har blivit avslöjade än.....

  18. #278

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Men du vet ju fortfarande inte vad VW ska göra i Sverige? Varför dömmer du utan att veta vad de tänkt göra? VW Sveriges svar betyder att de ännu inte hunnit göra en fullständig bedömning av läget och inte heller hunnit ta fram ett fullständigt svar på hur de ska agera. Däremot säger de ju att de ska agera. Är det inte bättre att man utreder ordentligt och kommer fram till en bra lösning istället för att hasta ur sig något som de sedan behöver revidera eller som helt enkelt inte blir bra?

    Sen är det två problem vi diskuterar här:
    - NOX, diesel
    - CO2, diesel och bensin

    Jag tror inte att det kommer att uppdagas fler tillverkare som sålt/säljer personbilar i USA med dieselmotor med den här typen av fuskprogramvara. För vilka andra tillverkare är det som säljer mindre dieselpersonbilar i USA utan SCR eller motsvarande avgasrening?

    EU:s avgasbestämmeler är annorlunda än de i USA och därför är det nog ganska rimligt att åtgärderna i USA och EU kan bli helt eller delvis olika.

  19. #279

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Mikael Zoll
    Ort
    Borås
    Inlägg
    50
    Hej, är på gång att köpa en annan bil då jag sålde min A4 i helgen. Blir nog antagligen så att det blir en Audi igen trots allt men en nyare som förhoppningsvis inte berörs av fusket.

    Då vi har en A4 B8 diesel och börjar bli lite sugen på att få reda på vad som händer då informationen direkt till berörda kunder har varit i princip obefintlig(förutom ett massutskick som inte sa mer än att man äger en bil som påverkas) så ringde jag ett nummer på Audis sida för utsläppsfusket och ställde några frågor om vad som händer. Tydligen är det ganska nära nu tills att de kommer kontakta kunderna med vad som behöver göras. Ställde givetvis frågan om högre förbrukning/lägre effekt och de kan inte enligt det svar jag fick garantera att det inte blir så, hon upprepade flera gånger att de har som mål att detta inte skall ske. Man kan ju sätta vilka mål som helst, betyder ju inte att man når målet.

    Hamnar man i detta läget så påverkar det antagligen CO2 då bilen kommer dra mer och således även skatten...

    Liten rolig grej(eller inte) är att jag ringt på ett antal diesel bilar sista dagarna hos flera större återförsäljare och samtliga har dyrt och heligt bedyrat att dieselfusket inte påverkar bilar i Sverige alls utan att det är inga problem att köpa en bil som enligt Audi själva skall åtgärdas!

  20. #280

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 890
    http://teknikensvarld.se/vw-ingenjor...ningen-208796/

    Coolt att blanda oljan med diesel för att få ner förbrukningen!

    Galen pannor nere i Tyskland..

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 00:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 22:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 22:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 23:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin