Sidan 9 av 24 FörstaFörsta ... 678910111219 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 469
  1. #161
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    576
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    Bifogad fil 6548

    nån som sett denna bild/undersökning?
    den insinuerar att VW har dom enda motorerna som kommer att klara dom nya och strängare testerna.

    jag personligen tror ju att vw använt sig av mjukvaran för att precis som alla andra tillverkare passera ett väldigt missvisande test i lab-miljö.
    i den verkliga världen så är dom inte sämre än nån annan, kanske snarare tvärtom.
    Enligt bilden så klarar ju även BMW WLCT-cykeln, samtidigt som man gör ett mycket bättre resultat än VW i NEDC-cykeln.

    Klart är ju att VW har använt speciell mjukvara för att passera certprov, det erkändes ju redan i ett rätt så tidigt skede av VW själva. Men såvitt jag vet har ju ingen annan tillverkare än VAG åkt fast för att ha använt "fuskmjukvara". Andra tillverkare har ju klarat testerna med bilens vanliga mjukvara, vilket VW inte lyckades med i de berörda modellerna. Och resultatet, att man levererat miljontals bilar som inte alls borde godkänts, tycker jag helt klart visar att VW gjort ett sämre jobb än andra.

    Inte nödvändigtvis ett sämre jobb rent tekniskt sett. Jag tvivlar inte alls på att VW kunde ha klarat detta lika bra som andra tillverkare om man inte försökt spara på kostnaderna för avgasreningen. Så jag kan hålla med om att de tekniskt sett inte nödvändigtvis är sämre än andra, även bättre på vissa punkter. Men det faktum att någon tog dessa beslut och detta tilläts pågå under många år, tyder på att man gjort bort sig rejält någonstans i organisationen.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  2. #162
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Vi får hoppas att det tar slut snart allt det här. Så jag kan beställa en bil. Annars så får det bli en V70 med "nya" D4 på 2 liter (200hk med Polestar) och den åttastegade automaten. Annars så vet jag inte vad jag ska köpa.

    Bifogad fil 6551


    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/po...-s-huvudkontor
    Nog för att Volvo indirekt betalar mitt VW-missbruk .. men en Volvo, hur tänkte du där?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #163

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    545

  4. #164
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Nog för att Volvo indirekt betalar mitt VW-missbruk .. men en Volvo, hur tänkte du där?
    Jag behöver en rymlig kombi. En VW kommer jag aldrig köpa innan detta är löst och ett bra förslag har presenterats. Mina vänner som inte är ITK när det gäller bilar och motorer säger att de aldrig skulle köpa en VAG bil oavsett modell. Jag tror inte de är ensamma om det heller. Jag är orolig för andrahandsvärdet på en dieselbil från VAG när det gäller "gemene man".

    Jag har testkört V70/XC70 och tycker inte de är så tokiga. Ganska prisvärd. Volvos nya VEA-motor var trevlig. Men jag har inte bestämt mig ännu. Men jag ville ha en ny bil inom 3-4 månader i alla fall.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  5. #165

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    En ny Passat har ju Euro 6 - så det är ju redan löst? Eller vad tänker du ska lösas som påverkar en Passat med Euro 6?
    Hjälp mig förstå

  6. #166
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    En ny Passat har ju Euro 6 - så det är ju redan löst? Eller vad tänker du ska lösas som påverkar en Passat med Euro 6?
    Hjälp mig förstå
    Det är väl knappast svårt att förstå? Jag talar om företaget VW. De flesta av mina bilburna vänner har ingen aning om euro5 eller 6. De säger bara att de numera aldrig skulle köpa en VW.

    Jag avvaktar med en ny bil från VAG innan de har presenterat en lösning på detta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  7. #167

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Människorna kommer alltid att vilja köpa bra bilar och VW är bra bilar. Jag letar också familjebil och även om jag tar av mig mina gravt skadade VW-glasögon så är det svårt att komma förbi att Passat erbjuder allt det man vill ha idag, till rätt pris. Men dina bilburna vänner kanske väljer sämre alternativ istället... Ja jag ska inte lägga mig i egentligen, blev bara så chockad av att du överväger att gå från GTI till V70

  8. #168
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Ja jag ska inte lägga mig i egentligen, blev bara så chockad av att du överväger att gå från GTI till V70
    Jag veeeeeet... jag skulle aldrig tro att jag själv skulle låta mig köpa en Volvo. Men nu är det andra tider med barn, utflykter, storhandling etc.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  9. #169

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Fattar ärligt inte den negativa hybrisen som råder Alltså va fan VW gör väl fler motorer än diesel? (iallafall sist ja kolla). Men de är som sverige i övrigt, går de att gnälla så nog ska de gnällas. Köp en VW bensin å var nöjd.
    Jo VW gör och har gjort andra motorer än diesel, tex den eminenta TSI motorn där kamkedjan rappar över och man har ett totalt motorras!, 75hk 1,4 16V som slukar olja efter 4000mil, 100hk 1.6 8V med vatten pump av plast som genererar stora motorskador. 1.8T oilsludge. Sen har vi ju DSG som det inte varit några problem med....

  10. #170

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Glöm inte 2.0 tfsi där oljepump/balansaxelmodul havererar med totalras som följ.
    Verkar iof mest drabba längsmonterade maskiner

  11. #171
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Petta77 Visa inlägg
    Fattar ärligt inte den negativa hybrisen som råder Alltså va fan VW gör väl fler motorer än diesel? (iallafall sist ja kolla). Men de är som sverige i övrigt, går de att gnälla så nog ska de gnällas. Köp en VW bensin å var nöjd.
    Jag är ganska nöjd med min GTI, men jag fick trots att jag bytt olja och filter var 1,200 mil kamkedjeras i somras. Ny topp, kolvar, vevstakar och lite mer smått och gott bytt.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  12. #172

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ort
    Herrljunga
    Inlägg
    211
    För min del så ska jag byta inom en snar framtid och det blir naturligtvis en VW igen.

    Vet att det finns en del som säger *aldrig mer VW* eller *aldrig köpa en VW* men då får de dras med sina sunkiga kopior av "Das Auto"

    Den här så kallade skandalen är ju uppblåst till ofantliga dimensioner.
    Till och med folk som häller k-sprit i sina gamla förgasarbilar för att de ska gå igenom besiktningen förfasar sig över *skandalen*....

    En del säger till och med att detta är slutet för VW...ja jösses, tror de på tomten också?

  13. #173
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Den här artikeln var faktiskt lite komisk. VW chefen i USA torde väl vara den andra höga bossen som får gå efter ha sagt att det kanske är elaka mjukvaruingenjörer som lagt på den felaktiga mjukvaran.

    http://www.nbcnews.com/business/auto...eating-n441451
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  14. #174
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    Bifogad fil 6548

    Nån som sett denna bild/undersökning ?
    Var har du hittat den där ?
    Konstigt att inte Audi och VW hamnar på samma ställe i diagrammet

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av outrunner Visa inlägg
    För min del så ska jag byta inom en snar framtid och det blir naturligtvis en VW igen.
    VW über alles !

  15. #175

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag köper gärna VW igen om det finns en modell som attraherar mig. Jag, liksom andra kan lugnt säga att caset är uppblåst till sanslösa höjder. Självklart ska man inte fuska och luras men mobben i detta fall borde lugna sig en aning..

  16. #176

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Var har du hittat den där ?
    Konstigt att inte Audi och VW hamnar på samma ställe i diagrammet
    som det står på bilden så är källan ICCT som finns på webadressen www.theicct.org

    säkerligen olika motorer som testats, även om vw och audi delar det mesta, så har dom olika motorer och alternativ, samt ofta annorlunda programvara.

  17. #177

  18. #178
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453

    Volkswagens fusk med Dieselmotorer

    Ja, det är nog lika självklart som att förbrukningssiffrorna frän tillverkaren inte stämmer. Frågan är om någon mer tillverkare har gjort som VW? Vi får hoppas på en lösning snart.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  19. #179
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295

  20. #180

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Idag har jag beställt en Passat TDI - den bästa familjebilen på marknaden

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 00:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 22:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 22:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 23:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin