Sidan 22 av 24 FörstaFörsta ... 12192021222324 SistaSista
Resultat 421 till 440 av 469
  1. #421

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av seagull Visa inlägg
    Idag, efter några dagar, slocknade lampan. Är problemet borta nu? Är det nån mening med köra rutinen "70km/h, 15min., fyrans växel"?
    Varför inte bara 140-150 km/h på normal växel i någon timme? Kör du mest korta sträckor är en diesel inte att rekommendera.

  2. #422

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Björn Lövdahl
    Ort
    Täby/Sollentuna
    Inlägg
    19
    Ni som har fått uppdaterade programvara på Passat Tdi177, hur verkar förbrukning och Prestanda efter uppdateringen?

  3. #423

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Fick min Passat variant 2.0TDI 140, (2011) uppdaterad idag. Tycker den verkar lite starkare. Åker samma väg samma dag och i en backe där det är 80km/h och där bilen tidigare hackat och man fått växlat ner till 5an. Idag klarade han backen på 6an. Får se i morgon om det håller isig.

    Men än så länge positiv.

  4. #424

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Nån som har fått en Caddy 2016 uppdaterad?

    Min är och problemen jag har nu är att bilen ibland rycker till, men även förhöjd tomgång typ alltid.
    Även om bilen varm och jag kört 20 mil, stannar jag på tomgång så lägger den sig på ca 1000 varv.

    Bilen är en 1.6 liters diesel.

  5. #425

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Nån som har fått en Caddy 2016 uppdaterad?

    Min är och problemen jag har nu är att bilen ibland rycker till, men även förhöjd tomgång typ alltid.
    Även om bilen varm och jag kört 20 mil, stannar jag på tomgång så lägger den sig på ca 1000 varv.

    Bilen är en 1.6 liters diesel.
    Caddy 2016 med EA189?

  6. #426

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Caddy 2016 med EA189?
    Vet bara att det är en Euro 5 motor, ej helt koll på EA189, vart ser jag det?

  7. #427

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Tidiga EA288 finns också i Euro 5 utförande. Vilken MKB har din motor?

  8. #428

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Chrille
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    14
    Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden men jag undrar hur det egentligen går med mjukvaru uppdateringen? Min bil ska in på verkstad i nästa vecka för åtgärd av airbagproblem och i samband med bokningen frågade dom om jag ville göra uppdateringen, jag frågade om jag var tvungen och det var jag absolut inte sa han. Ingenting behöver skrivas under och jag kan göra uppdateringen när som helst så länge bilmodellen finns i bruk på marknaden.

    Saken är den att jag inte tänker göra uppdateringen alls, varför ändra på något som är "optimerat" just för varje enskild modell från början?

    Sen så verkar det ju som att bränsleförbrukningen blir högre även fast dom hävdat motsatsen.



    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  9. #429

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Bränsleförbrukningen ökar inte generellt.

  10. #430

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Chrille
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    14
    Jaså vet inte om denna artikel har visats här redan, men men länkar till sidan iaf... http://www.mestmotor.se/tjanstebilsi...re-forbrukning


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  11. #431

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Som jag skrev. Inte generellt. Artikeln gäller Amarok. Exakt varje bilmodell med sin EA189 motor, växellåda, drivning etc får sin unika mjukvara. Det är därför det tagit mer än ett år att färdigställa alla versioner av mjukvaran. Generellt ökar inte bränsleförbrukningen. Enskilda undantag finns uppenbarligen.

  12. #432

    Reg.datum
    nov 2016
    Namn
    Chrille
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    14
    Men varför ska man ens göra uppdateringen om den ej är obligatorisk? Sverige har ju inte heller samma krav på kväveutsläpp som flera andra länder har.

    Tycker det är så löjligt att dom suttit och tagit fram nya unika mjukvaror för varje modellkombination som kostat hur mycket som helst. För att sen som en autoriserad vw försäljare/verkstad fråga om man även vill passa på att göra uppdatering i samband med verkstadsbesöket och man svarar Nej på den frågan, tycka att det är helt Ok.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  13. #433
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Amarok är ett konstigt val för en referenstest. Strömlinjeformad som en finlandsfärja...

    Är man orolig så är det bara att låta bli att uppdatera till ny programvara. Bilen är precis lika bra utan uppdatering, vilket utretts i flera trådar på forumet .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #434
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av chrillelund82 Visa inlägg
    ...............Tycker det är så löjligt att dom suttit och tagit fram nya unika mjukvaror för varje modellkombination som kostat hur mycket som helst. För att sen som en autoriserad vw försäljare/verkstad fråga om man även vill passa på att göra uppdatering i samband med verkstadsbesöket och man svarar Nej på den frågan, tycka att det är helt Ok.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Hela denna historia är löjligt överdriven. USA är ursprunget till "skandalen" som kostat VW mycket pengar. VW har inte gjort detta för att de tycker det är roligt.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  15. #435

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Jag har uppdaterat min Audi A4 tid 170 2010. Ingen skillnad i förbrukning eller prestanda har jag upplevt. Funkar som vanligt, men med förhoppningsvis bättre avgasvärden nu.

  16. #436

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vill du inte göra uppdateringen så gör du inte det. Inte svårare än så. Att VW, Skoda, Audi och Seat tagit fram unik mjukvara för varje modell är inget konstigt alls, det är ett krav från respektive godkännande myndighet.

  17. #437
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Så på klassiskt Aftonbladetmanér så går de ut med en riktigt grävande (ironi) journalistik. Någon som kan bekräfta eller dementera vad som sägs? Inga detaljer presenteras öht.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...ieselskandalen
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  18. #438

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Så på klassiskt Aftonbladetmanér så går de ut med en riktigt grävande (ironi) journalistik. Någon som kan bekräfta eller dementera vad som sägs? Inga detaljer presenteras öht.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...ieselskandalen
    Finns ju till och med en fungerande länk till Teknikens Värld som testat bilarna... http://teknikensvarld.se/dieselgate-...atgard-454998/

  19. #439

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Är man nöjd med bilen som man har så finns det ju ingen anledning att uppdatera motorstyrningen. I annat fall, på en bil som den Passat Alltrack i artikeln där fabriksgarantin ändå gått ut så skulle jag hellre lägga in en liten trevlig uppdatering från BSR som ger 195 hk / 411 Nm för 5990 kr.

  20. #440
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Jag har en Passat TDI 170 4M-12 som ej blivit uppdaterad, ser inga som helst fördelar med att göra det heller.
    Förmodligen kommer jag få något mindre effekt samt lite ökad förbrukning när man läser diverse tester.

    De icke uppdaterade kanske tom blir lite mer eftertraktade som begagnade

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 01:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 23:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 23:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 00:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 20:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin