Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 207
  1. #41

    Reg.datum
    nov 2015
    Namn
    Magnus Pettersson
    Medlemsnr
    5350
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    15
    Hej ny på forumet.efter 2 Hondor 1 Seat cupra och nu senast renault Megane RS 265 har jag beställt en ny Scirocco R
    det blev Oryx White med full spec inkl Skalsportstolar.Har länge sneglat på denna bil och detta erbjudande gick inte att tacka nej till.Leverans blir i Mars

  2. #42
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Välkommen hit!

    Det låter som en mycket trevlig spec.

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Citat Ursprungligen postat av M.P Visa inlägg
    Hej ny på forumet.efter 2 Hondor 1 Seat cupra och nu senast renault Megane RS 265 har jag beställt en ny Scirocco R det blev Oryx White med full spec inkl Skalsportstolar.Har länge sneglat på denna bil och detta erbjudande gick inte att tacka nej till.Leverans blir i Mars
    Kul! En Scirocco till! Det finns förvånansvärt få i klubben/forumet...

    Fredrik
    Som har två Scirocco men vill ha tre, saknar en mk2 16v.

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Alltså det är ju helt galet bra pris på Scirocco R! Tusan att man inte är i rätt läge för ett köp Med det jag skulle vilja ha i form av tillval kostar den 325 000 kr. En motsvarande Golf GTI cirka 365 000 kr! Alla som inte har behov av bakdörrar och dragkrok lär väl välja Scirocco? Eller? Skitsamma om Scirocco har gamla motorn, det är ändå 280 hk Spela roll! Mycket bilskoj för pengarna

    Lack, hjul och interiör
    Pure White
    Prisspecifikation Inga ytterligare kostnader
    Lättmetallfälgar 8J x 18
    Prisspecifikation Standard
    Interiör
    Stolar Svart Alcantara
    Instrumentpanel, ovansida Titansvart
    Golvmatta Svart
    Takhimmel Titansvart Prisspecifikation, Ytterligare kostnader kan tillkomma

    Tillval
    Prisspecifikation
    Adaptiv chassireglering DCC 9 300 kr
    Regnsensor, automatiskt avbländbar innerspegel, infällbara ytterbackspeglar inkl
    markbelysning 3 400 kr
    Stöldskyddslarm 3 400 kr
    Parkeringssensorer fram och bak 6 300 kr
    Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt 2 700 kr
    Centrallås med Safe-låsning, fjärrkontroll och 2 infällbara fjärrnycklar Inga ytterligare
    kostnader

  5. #45

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Alltså det är ju helt galet bra pris på Scirocco R! Tusan att man inte är i rätt läge för ett köp Med det jag skulle vilja ha i form av tillval kostar den 325 000 kr. En motsvarande Golf GTI cirka 365 000 kr! Alla som inte har behov av bakdörrar och dragkrok lär väl välja Scirocco? Eller? Skitsamma om Scirocco har gamla motorn, det är ändå 280 hk Spela roll! Mycket bilskoj för pengarna

    Lack, hjul och interiör
    Pure White
    Prisspecifikation Inga ytterligare kostnader
    Lättmetallfälgar 8J x 18
    Prisspecifikation Standard
    Interiör
    Stolar Svart Alcantara
    Instrumentpanel, ovansida Titansvart
    Golvmatta Svart
    Takhimmel Titansvart Prisspecifikation, Ytterligare kostnader kan tillkomma

    Tillval
    Prisspecifikation
    Adaptiv chassireglering DCC 9 300 kr
    Regnsensor, automatiskt avbländbar innerspegel, infällbara ytterbackspeglar inkl
    markbelysning 3 400 kr
    Stöldskyddslarm 3 400 kr
    Parkeringssensorer fram och bak 6 300 kr
    Mörktonade rutor från B-stolpen och bakåt 2 700 kr
    Centrallås med Safe-låsning, fjärrkontroll och 2 infällbara fjärrnycklar Inga ytterligare
    kostnader
    Har du begärt offert på detta?. Kan säga att jag kunde speca en bil för ca 280 000 med ytterliggare rabatt, helt galet..

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Nej nej, bara min lekstuga i konfiguratorn. Listpris. Sinnesjukt mycket busbil för pengarna!

  7. #47
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Fast Sciroccon är bra gammal nu, bygger på en platform från 2006 utan några moderniteter alls och med en rå gammal motor så priset borde motsvara detta. Tycker inte den är så billig speciellt i jämförelse med en Golf MK7 som är toppmodern. Sedan att det är en trevlig bil är ju en annan sak . Hade kunnat tänka mig en hur som helst.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  8. #48
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Alltså det är ju helt galet bra pris på Scirocco R! Tusan att man inte är i rätt läge för ett köp Med det jag skulle vilja ha i form av tillval kostar den 325 000 kr. En motsvarande Golf GTI cirka 365 000 kr! Alla som inte har behov av bakdörrar och dragkrok lär väl välja Scirocco? Eller? Skitsamma om Scirocco har gamla motorn, det är ändå 280 hk Spela roll! Mycket bilskoj för pengarna
    Jag kan tänka mig att valet inte faller så lätt på Scirocco för de flesta. Vill man ha en bil på den senaste plattformen och med aktuell teknik (vilket jag tror är en viktig faktor för många) så ligger nog en Golf bättre till. Kanske bättre andrahandsvärde också, eller?

    Scirocco R:en har ju gamla motorn som du säger, men med allt prat om kamkedjor och diverse brister på de nyare motorerna så kanske det inte är så illa ändå

    Skulle det varit aktuellt för mig att köpa en ny bil så skulle nog en Scirocco R till kampanjpris varit en stark kandidat, tillsammans med Leon Cupra. Å andra sidan är bl.a. Sciroccons skalstolar "must have" för mig så priset lär ju ha hoppat upp en snäpp.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  9. #49

    Reg.datum
    nov 2015
    Namn
    Magnus Pettersson
    Medlemsnr
    5350
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    15
    Som sagt, jag beställde en scirocco r för några veckor sedan.Jag beställde med full spec inkl oryx white lack för 14900 och skalsportstolar för 40500.Ordinarie pris hade blivit cirka 530000,med kampanjen blev det 428000.sedan fick jag yttligare rabatt på tillval så det blev lite under 400000.Att det är den gamla motorn bekymrar mig inte då den säkert är väl beprövad satt ju bla i golf r mk6.Men är nu mer trimmad.Ska bli kul när den kommer till våren.

  10. #50

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Markus
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    5
    Hej, ny här på forumet men var väl dags att regga sig nu när man blivit en del av Vw familjen

    Skrev papper innan jul på en av dessa kampanjbilar, kunde inte låta bli när de hade denna kampanj, fick även jag 50% rabatt på tillval, svart lack med svarta lugano 19-fälgar, inga skalstolar men dock helskinn, backsensorer, stora stereon och dsg-lådan. Hoppas man blir nöjd, min första bil i den här klassen, har tidigare kört större varianter av konkurrerande tyska märken med mindre hästantal.

    Nu längtar man tills våren kommer och man kan testa detta lilla bi lite grann.

    Har ni andra som hakat på denna kampanj fått era bilar? är ni befintliga sciroccoägare nöjda med era bilar?

    Väl mött

  11. #51

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52
    Är supernöjd med min scirocco -10 2.0 211hk som jag haft 1.5 år,aldrig haft en bil som drar så många blickar till sig!
    Iofs drog min Corrado som jag hade för många år sen också många blickar till sig men sciroccon är värre

  12. #52
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Riktigt bra pris för er som beställt, mycket bil för pengarna.

    Glöm inte att det ingår ett års medlemskap i vår förening för alla som beställer ny bil!
    Skicka bara ett mail till info@vwcs.se så löser vi resten.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  13. #53

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Hämtade ut min i Rising Blue med taklucka och backkamera (standard i Dinbil paketet) på lille julafton 23/12, samtidigt levererades en likadan fast med dubbdäck. Valde en utan så mycket prylar, hade velat ha keyless-go och larm och möjligen Dynaudio men det handlar om lagerbilar.. skalstolar som demobilen jag körde hade ville jag absolut inte ha. Sitter lite för instängt och svårt att komma i/ur och få tag i bältet. Riktigt härlig bil, motorljudet är riktigt bra, vilket jag inte tycker Golf VII R har. Bra jobbat med en 4a! Är van vid BMW 540i/6 E34 (har 3st) så är kräsen på rätt ljud. Lämnade in den på lackbehandling i dag och plockade av R-emblemen och skylthållaren fram igår. Blir nog att fylla igen hålen i stötfångaren och beställa mindre regskylt. Är van vid liten skylt från mina övriga bilar. Ska även lägga på genomskinlig film på utsatta ställen, typ hela huven, fronten och sidokjolarna. Underbart med helt ny bil vilket jag aldrig haft tidigare. Har bara hunnit köra 40mil sedan leverans, men den gör mig glad. Mvh Stephan

  14. #54

    Reg.datum
    nov 2012
    Namn
    Per Sjöberg
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Hej, även jag beställde en scirocco r igår. Blev dsg, dcc, panoramatak, 19 lugano + en massa andra tillval. skippade navigation och keyless entry. Fick 25500 på tillvalen så det landade på 332k. Har sedan ett år tillbaka en 211hk -2010 scirocco gt med 19x9 savannahfälgar (tiguan) som jag varit mycket nöjd med. En riktig blickfångare och jag ser ofta folk som stannar till för att titta på den där den står parkerad. Ska bli kul med en ny bil, det blir även första gången för mig. Kan tipsa er om att plasta front och huv samt lyktor som är mycket utsatta för stenskott har jag märkt. Tänkt även på att dessa bilar är väldigt låga så om ni monterar stänkskydd fram så kommer dessa att skrapa i när man kör ner från trottoarer eller liknande. Detta gör att man lätt får lackskador där skyddet trycks not tröskeln.

  15. #55

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    För mig hade en sänkning varit ett måste på en Scirocco R
    men det skulle uppenbarligen ställa till vissa problem om jag förstår
    det hela rätt.

  16. #56
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Hämtade ut min i Rising Blue med taklucka och backkamera (standard i Dinbil paketet) på lille julafton 23/12, samtidigt levererades en likadan fast med dubbdäck. Valde en utan så mycket prylar, hade velat ha keyless-go och larm och möjligen Dynaudio men det handlar om lagerbilar.. skalstolar som demobilen jag körde hade ville jag absolut inte ha. Sitter lite för instängt och svårt att komma i/ur och få tag i bältet. Riktigt härlig bil, motorljudet är riktigt bra, vilket jag inte tycker Golf VII R har. Bra jobbat med en 4a! Är van vid BMW 540i/6 E34 (har 3st) så är kräsen på rätt ljud. Lämnade in den på lackbehandling i dag och plockade av R-emblemen och skylthållaren fram igår. Blir nog att fylla igen hålen i stötfångaren och beställa mindre regskylt. Är van vid liten skylt från mina övriga bilar. Ska även lägga på genomskinlig film på utsatta ställen, typ hela huven, fronten och sidokjolarna. Underbart med helt ny bil vilket jag aldrig haft tidigare. Har bara hunnit köra 40mil sedan leverans, men den gör mig glad. Mvh Stephan
    Citat Ursprungligen postat av pervokris Visa inlägg
    Hej, även jag beställde en scirocco r igår. Blev dsg, dcc, panoramatak, 19 lugano + en massa andra tillval. skippade navigation och keyless entry. Fick 25500 på tillvalen så det landade på 332k. Har sedan ett år tillbaka en 211hk -2010 scirocco gt med 19x9 savannahfälgar (tiguan) som jag varit mycket nöjd med. En riktig blickfångare och jag ser ofta folk som stannar till för att titta på den där den står parkerad. Ska bli kul med en ny bil, det blir även första gången för mig. Kan tipsa er om att plasta front och huv samt lyktor som är mycket utsatta för stenskott har jag märkt. Tänkt även på att dessa bilar är väldigt låga så om ni monterar stänkskydd fram så kommer dessa att skrapa i när man kör ner från trottoarer eller liknande. Detta gör att man lätt får lackskador där skyddet trycks not tröskeln.
    Grattis till er båda. Bra val!

    @"pervokris" utnyttja möjligheten till "fritt" medlemskap i VWCS som VAG betalar för dig vid nybils köp .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Hämtade ut min i Rising Blue med taklucka och backkamera (standard i Dinbil paketet) på lille julafton 23/12, samtidigt levererades en likadan fast med dubbdäck...
    Gratulerar till en härlig bil Antar att du menar att Din Bils kampanj avser lagerbilar - för det kampanjpris som svenska VW marknadsför gäller fullt konfigurerbara bilar. Bara ett förtydligande! Instämmer för övrigt angående motorljudet i Scirocco R vs. det i Golf GTI som har ett mer artificiellt ljud - förstår inte varför de ska hålla på med sådant trams

  18. #58

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Marcus: Ja Din Bils är lagerbilar med lägre pris än VW Sveriges kampanj och med mer prylar: Tonade rutor, PDC fram/bak, backkamera, vinterdäck och fri service ingår. Min har som sagt även taklucka och metallic. Hade jag fabriksbeställt en hade det blivit mycket dyrare. Kan man hämta i Palmela? Sånt gillar jag, var vid fabriken i februari men hittade endast personalingången... Sedan upptäckte jag att flera färger är strukna för modellår 2016. Rött, silver, mörkblå och Viperngrön är borta så nybeställningen hade inte varit lika kul Vill man vara udda väljer man Uranograu. Solid grå på en sportcoupé!

    Jag hade rött som etta, vipergrön som två, silver som trea och Rising Blue som fyra. Hade jag fått bestämma hade det blivit en röd med dynaudio, keyless go med larm och möjligen 19" Cadiz och kanske kanske navigator. Men en Rising Blue med lucka är jättetrevligt så jag är helnöjd.

    BMW som jag är van vid har olika ljud på samma motor i olika karosser. Z4 28i med 2liters 4a och 245hk låter underbart, men i en 328i GT F34 eller 328i Touring F31 låter det mycket sämre (ej godkänt). Måste vara artificiellt i N20.

    H&R har sänkningsfjädrar till Scirocco R. Här en tysk med en facelift som monterat H&R fjädrar http://www.meinr.com/gallery/index.p...lisatorenSatz/ kan behöva regga sig på meinr.com för att se bilder och info.

    Mvh Stephan

  19. #59

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Jag har hunnit köra 400mil sedan leveransen 23/12. Bland annat ett antal mil på autobahn. Fick hålla igen på grund av att vinterdäck har 190km/h gräns (ja jag var uppe i 205km/h enligt GPS:en en kort sväng=). Stabil och vägsäker i alla förhållanden. Den har dragit 0,9-1,05mil under dessa mil. Helt okej för en bil som är lika snabb men mycket roligare att köra än den 550iA E60 LCI-08 jag ägde i 7månader 2014-2015. Den sörplade i sig 1,35l/mil och då körde jag den lugnare än Sciroccon. Mina 540i/6 E34 drar 1,15l/mil vid normal lätt gasglad körning. Motorljudet i Sciroccon är riktigt bra, mycket tillfredställande. Att den är snygg och ovanlig är klara fördelar. Jag har mött fyra Scirocco III under de 400milen: en Rising Blue-09 nära hemmet, en vit i Lübeck, en svart utanför Simrishamn och en vit R-16 i Malmö.

    Negativt: Framhjulsdriften märks, svårt att inte låta bli att köra (400mil på en knapp månad!) och avsaknad från keyless-go Känns gammalmodigt att ha likadan nyckel som Passat-99an.

    Rekommenderar verkligen Scirocco R, den är ett glädjepiller!

    Stephan

  20. #60

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Kul att höra. Jag trivdes utmärkt i min förra Golf VI R så jag är inte förvånad att roccan levererar! VW får till motorljud även i sina fyror.

Liknande ämnen

  1. "Lilla röda" Scirocco GTI Mk1 1980
    Av Sciroccogtx16v i forum Projektforum
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2017-08-04, 13:39
  2. "Stora" fångarna på Scirocco -75?
    Av sphincter i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 15:57
  3. Breda 16"-15"
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 00:10
  4. Borbet T Fälgar 16" 9"breda 4*100
    Av r322 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 00:00
  5. 7,5*16" ET30 på Scirocco II?
    Av joo i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 00:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin