Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 67891011 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 207
  1. #161

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Är bilregistret sökbart online för allmänheten eller måste man skicka efter/beställa data på gammalt ålderdomligt sätt?
    Om du menar sök via reg nummer så ja.
    https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb

    Första söket ger inga ägaruppgifter om bilen är privatägd, men där finns en länk så man kan få dom via mail.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Det går inte online att söka på bilregistret, det går inte söka överhuvudtaget. Däremot kan man söka på chassinummer/delar av regnummer på biluppgifter exempelvis. Självklart kommer alla uppgifter i från bilregistret. Alla köper av transportstyrelsen, ratsit, merinfo, biluppgifter, biltema, mekonomen, carfax you name it. Alla är mer eller mindre sökbara, det går även bra att få uppgifter skickade till sig som privatperson. Jag gjorde det 2007 med BMW 540i/6 E34.

    Fördelen med car.info är att det går att få ett hum om hur vanlig ett bilmärke/bilmodell är i Sverige. Som 98st Polo R WRC (8st import eller tog VW in fler än vad de uppgav?), 20-30st Wartburg. Sådana företag har funnits i årtionden. Minns att på Stockholms bilsalong 2003 gick att få ut liknande i en monter. Fick det på min dåvarande Scirocco-83. Runt det året fanns även ett komplett utdrag från bilregistret daterat 2001 där det gick att se hur många Jetta I GLI, Golf I GTI-77 det fanns kvar. Av Jettan som var min barndoms absoluta favorit var alla rishögar redan då...
    Jodå, man kan söka direkt på reg nummer hos transportstyrelsen och sedan få ägaruppgifter via mail.

  2. #162

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Kan hålla med dig lite att det känns sådär att det finns samlad info på detta viset. Vad jag förstår det så handlar det enbart om bildata och inte några som helst personuppgifter. Men däremot verkar data på vilken adress bilen är registrerad på finnas med på car.info då jag ser bland annat på kartan att det exakt på min adress står att det finns en Scirocco R vilket givetvis stämmer, det är ju min som står där. Så om någon vill göra en stöldvåg mot Sciroccos t.ex. så är det ju inte svårt att se vart man ska leta eller vart dom finns som tätast. Smidigt underlag liksom. Är själv starkt emot att det är så jäkla enkelt att hitta denna typ av info idag.
    Vet inte hur den placerar ut på kartan. Min hamnar 100-150 meter fel.

  3. #163

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Vet inte hur den placerar ut på kartan. Min hamnar 100-150 meter fel.
    Hehe ja det är ju inte exakt vid min dörr heller. Men det har garanterat hämtats från ens adress. Du ser samma effekt ibland på t.ex. Hemnet där vissa objekt som läggs ut inte hamnar exakt där dom faktiskt ligger i verkligheten. Min skulle jag gissa ligger också ca 100m fel. Men hur som så vet man ju att i det området står bilen (om den inte är reggad på en annan adress än där man faktiskt bor).

  4. #164

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Min bil finns inte med. Enligt info så ska det bara finnas tre st av samma typ och årsmodell, men det är minst fyra..

  5. #165

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Hehe ja det är ju inte exakt vid min dörr heller. Men det har garanterat hämtats från ens adress. Du ser samma effekt ibland på t.ex. Hemnet där vissa objekt som läggs ut inte hamnar exakt där dom faktiskt ligger i verkligheten. Min skulle jag gissa ligger också ca 100m fel. Men hur som så vet man ju att i det området står bilen (om den inte är reggad på en annan adress än där man faktiskt bor).
    Frågan är om de placeras lite fel medvetet? För kollar man på hitta.se så placeras ju alltid adresserna rätt på kartan.

  6. #166

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Frågan är om de placeras lite fel medvetet? För kollar man på hitta.se så placeras ju alltid adresserna rätt på kartan.
    Kanske. Jag vet själv inte exakt hur det fungerar.

  7. #167

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Kanske. Jag vet själv inte exakt hur det fungerar.
    Car.info verkar placera fel medvetet, det var inte så från början. Då var det rätt på. Inte speciellt roligt då. Tur att jag inte hade en Audi RS6.

    Jag skrev till biluppgifter för någon vecka sedan då de efter senaste "uppgraderingen" visade fullständigt personnummer till vem som helst. På merinfo (samma personer bakom) måste man logga in för att få fullständigt personnummer. Men det är lätt det med. Så här är det i Sverige... I Tyskland kan man glömma så närgången information.

    Med för mycket fritid och biluppgifter samt förståelse för hur chassinumret är uppbyggt har jag fått fram alla facelift Scirocco R utom två 2015års. Tomas Gustaffsons manuella Rising Blue och ytterligare en om nu car.info har rätt. 2016års är korrekt åtminstone 180st, saknar även 7 eller 8st TSI 180 (7 eller 8 på grund av att en är avreggad och frågan är om den är med i sammanräkningen).

    184st i utrustningen (185st i färglistan)

    Pure White: 57st
    Deep Black: 56st
    Rising Blue: 38st (2st-15)
    Indiumgrau: 18st (1st-15)
    Ultra Violet: 6st
    Pyramid Gold: 6st (1st-15)
    Oryxweiß: 3st (1st-15)

    6st är manuella:
    Rising Blue: 3st (1st-15)
    Pyramid Gold: 1st
    Deep Black: 1st
    Pure White: 1st

    Utrustning:
    Skalstolar: 6st (endast 2st är beställda av privatpersoner! Två är VW Sveriges demobilar, en är en -15 lagerbil och en är VW Smista tillbehörsbil)
    Oryxweiß: 3st
    Rising Blue: 2st
    Ultra Violet: 1st

    DCC: 37st
    Glastak: 81st
    Elstol: 16st
    Läderklädsel: 24st
    19" Cadiz: 41st
    19" Lugano: 57st
    Navigator: 13st

    Jag är intresserad av att veta hur ovanlig ett specifikt exemplar är inte var eller vem som äger, jätteroligt att ha en bilmodell som inte syns så ofta. BMW som ligger mig varmast om hjärtat, är mycket enklare att ha koll på då alla tillverkade går att få fram med utrustningslistor inte bara svensksålt som för VW. Skulle jag importera en Scirocco R facelift hade det blivit en manuell Viper Green med navigator. Hade VW erbjudit gult till R då hade ett nyköp kunnat vara något. Men det är helt okej med en Rising Blue DSG-16 med glastak med. Nypolerad för dagen efter 790mil roliga mil.

    Är det fler som har rostiga fästöglor under baksätet? Ska visa upp det för VW. Märkte det efter ha haft baksätet fällt och det var spår av rost på baksätesklädseln.

    Är det någon som monterat gasdämpare till huven, såg att det förekommer på det brittiska forumet och det är bra snikigt med pinne.

    Mvh Stephan

  8. #168

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Är det fler som har rostiga fästöglor under baksätet? Ska visa upp det för VW. Märkte det efter ha haft baksätet fällt och det var spår av rost på baksätesklädseln.
    Har också sett något brunt där. Blir en sväng in till VW och höra med dem.

    Jag valde KEYLESS till min manuella Pyramid Gold med DCC, glastak, Dynaudio, Lugano, backkamera (utan PDC) och 90% tonade rutor. PDC känns onödigt i en så liten bil, sen är sensorerna fula

    Är Keyless vanligt? Kunde inte med att fälla ut och vrida om nyckeln på en "ny" bil
    Också väldigt bekvämt att aldrig handskas med nyckeln med Keyless access.

    mvh,
    Johan

  9. #169

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Oryxweiß: 3st (1st-15)
    Valde mellan Pyramid Gold och Oryxvit när jag beställde.
    Såg en Oryxvit Scirocco R med svarta Lugano i Gbg igår och är nöjd med mitt val.
    Den var häftig men för matt för min smak

  10. #170

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Jag är intresserad att köra en manuell och en Scirocco R-träff vore hur kul som helst, onsdagen den 2 november är det reservdels/provkörningskväll på BMW och jag funderar på att åka ner samt besöka Volvos museum
    Jag ska se till att dyka upp på VW-träffen i Gbg den 2/11.

    mvh,
    Johan

  11. #171

    Reg.datum
    nov 2012
    Namn
    Per Sjöberg
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av mephisto Visa inlägg
    Valde mellan Pyramid Gold och Oryxvit när jag beställde.
    Såg en Oryxvit Scirocco R med svarta Lugano i Gbg igår och är nöjd med mitt val.
    Den var häftig men för matt för min smak
    Kikade på Oryx jag med men det var lite för högt tillägg i förhållande till pure white. Är du säker på att det inte var en pure white med svarta lugano du såg? Brukar ha min parkerad på skanstorget och kör ibland med den till jobbet ute i eklanda.

  12. #172

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av pervokris Visa inlägg
    Kikade på Oryx jag med men det var lite för högt tillägg i förhållande till pure white. Är du säker på att det inte var en pure white med svarta lugano du såg? Brukar ha min parkerad på skanstorget och kör ibland med den till jobbet ute i eklanda.
    Den här stod parkerad på Vasagatan och jag såg den även körande i området. Om den inte var Oryx så var den wrappad i pearl-vit men det verkar inte troligt.

    Dyker du upp på VW-träffen i Gbg den 2/11, Per?

  13. #173

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Endast 14 bilar har keyless! Min var en lagerbil och har inte keyless. Faktiskt det som stör mig mest, nyckeln är förutom bagagelucksöppning likadan som min inbytta Passat-99. Det är B speciellt mot min tidigare BMW E60 som förutom comfort access hade soft close (det borde alla bilar ha!=) Undra om det går att eftermontera keyless? Det vore kul att ha och infällbara speglar samt navigator.

    De allra flesta Scirocco R är beställda av VW Sverige och saknar därför vissa saker. Larm, keyless och infällbara speglar hade jag valt till vid fabriksbeställning samt hämtning i Palmela. http://www.ipernity.com/doc/286579/43206988 och plockat bort tonade rutor och backkameran. Glömmer oftast bort att titta i kameran, föredrar PDC.

    Jag och en kompis kommer till Gbg den 2/11!

    Enda Oryxweiß som har Lugano från fabrik är VW Smistas tillbehörsbil (saknar en -15 dock).

    Mvh Stephan

  14. #174

    Reg.datum
    nov 2015
    Namn
    Magnus Pettersson
    Medlemsnr
    5350
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    15
    Verkar som jag beställde med sällsynt spec med andra ord!!

    Scirocco R DSG 16
    Oryx white
    Skalsportstolar
    Infällbara backspeglar
    Glastak
    keyless inkl larm
    Navigation
    Dynaudio
    Färddator premium
    Dab radio
    90 % tonade rutor
    "19"fälgar cadiz
    DCC
    Backspegelhus i svart
    Backkamera
    Parksensorer
    Trivs otroligt bra med bilen som jag nu haft i ett halvår.Ställer av i slutet på oktober

  15. #175

    Reg.datum
    nov 2012
    Namn
    Per Sjöberg
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av mephisto Visa inlägg
    Den här stod parkerad på Vasagatan och jag såg den även körande i området. Om den inte var Oryx så var den wrappad i pearl-vit men det verkar inte troligt.

    Dyker du upp på VW-träffen i Gbg den 2/11, Per?
    Ska försöka planera in det. Dock blir det utan sciroccon som ställs av nu i oktober. Är på jakt efter en golf mk4 v6 4motion som vinterbil.

  16. #176

    Reg.datum
    nov 2012
    Namn
    Per Sjöberg
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av M.P Visa inlägg
    Verkar som jag beställde med sällsynt spec med andra ord!!

    Scirocco R DSG 16
    Oryx white
    Skalsportstolar
    Infällbara backspeglar
    Glastak
    keyless inkl larm
    Navigation
    Dynaudio
    Färddator premium
    Dab radio
    90 % tonade rutor
    "19"fälgar cadiz
    DCC
    Backspegelhus i svart
    Backkamera
    Parksensorer
    Trivs otroligt bra med bilen som jag nu haft i ett halvår.Ställer av i slutet på oktober
    Fin spec. Ser ut som om du valde allt som gick att välja :-) Inte många som valde skalstolar

  17. #177

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Endast 14 bilar har keyless! Min var en lagerbil och har inte keyless. Faktiskt det som stör mig mest, nyckeln är förutom bagagelucksöppning likadan som min inbytta Passat-99. Det är B speciellt mot min tidigare BMW E60 som förutom comfort access hade soft close (det borde alla bilar ha!=) Undra om det går att eftermontera keyless? Det vore kul att ha och infällbara speglar samt navigator.

    De allra flesta Scirocco R är beställda av VW Sverige och saknar därför vissa saker. Larm, keyless och infällbara speglar hade jag valt till vid fabriksbeställning samt hämtning i Palmela. http://www.ipernity.com/doc/286579/43206988 och plockat bort tonade rutor och backkameran. Glömmer oftast bort att titta i kameran, föredrar PDC.

    Jag och en kompis kommer till Gbg den 2/11!

    Enda Oryxweiß som har Lugano från fabrik är VW Smistas tillbehörsbil (saknar en -15 dock).

    Mvh Stephan
    När jag beställde i september förra året fanns inte infällbara backspeglar att välja till tyvärr. Tillkom det senare eftersom en del verkar ha det? Hade lätt valt det om det var möjligt.

    Jag letar 19'' fälgar att ha på vintern. Någon som har?

  18. #178

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av M.P Visa inlägg
    Verkar som jag beställde med sällsynt spec med andra ord!!

    Scirocco R DSG 16
    Oryx white
    Skalsportstolar
    Infällbara backspeglar
    Glastak
    keyless inkl larm
    Navigation
    Dynaudio
    Färddator premium
    Dab radio
    90 % tonade rutor
    "19"fälgar cadiz
    DCC
    Backspegelhus i svart
    Backkamera
    Parksensorer
    Trivs otroligt bra med bilen som jag nu haft i ett halvår.Ställer av i slutet på oktober
    Grym spec! T o m DAB

    Mycket nöjd med glastaket, hade det på min förra Scirocco GT -09 också.
    Måste erkänna att jag inte är imponerad av Dynaudio-systemet och den snygga frigolit-lösningen man får på köpet

  19. #179

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47

    Scirocco stängd för nybeställning

    Scirocco stängd för nybeställning på vw.se
    Har de redan lagt ned den så kort tid efter facelift?

  20. #180

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av mephisto Visa inlägg
    När jag beställde i september förra året fanns inte infällbara backspeglar att välja till tyvärr. Tillkom det senare eftersom en del verkar ha det? Hade lätt valt det om det var möjligt.

    Jag letar 19'' fälgar att ha på vintern. Någon som har?
    Infällbara speglar fanns när du beställde, finns flera äldre bilar än din som har det Första är VW Sveriges demobil GV004315 från 7/15. Bör gå att eftermontera. Firman i Karlstad kanske? http://www.oem-eftermontering.se/. Jag

    Köpa fälgar på ebay? http://www.ebay.de/itm/Original-VW-S...0AAOSwFe5X0oPf finns Cadiz och Pretoria med. Jag har tankar på att ha Pretoria, men pengarna försvinner till E34rna.

    Mvh Stephan

Liknande ämnen

  1. "Lilla röda" Scirocco GTI Mk1 1980
    Av Sciroccogtx16v i forum Projektforum
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2017-08-04, 13:39
  2. "Stora" fångarna på Scirocco -75?
    Av sphincter i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 15:57
  3. Breda 16"-15"
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 00:10
  4. Borbet T Fälgar 16" 9"breda 4*100
    Av r322 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 00:00
  5. 7,5*16" ET30 på Scirocco II?
    Av joo i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 00:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin