Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 567891011 SistaSista
Resultat 141 till 160 av 207
  1. #141

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Hm… Det kanske går att ta reda på saken ändå.

    Om du går in på http://volkswagentillbehor.se , matar in ditt registreringsnummer och klickar på detaljer så kan du ju se all utrusning som din bil har. Du kan använda http://vag-codes.info/ för att koda av vad de olika förkortningarna betyder.

    Om du jämför utrustningen på Sciroccon och Golf 7:an, kan du då se ifall Sciroccon saknar det tillvalet och Golfen hade det?
    Hej.

    Har varit inne nu och jämfört och som sagt så hade jag ju själv valt till "Automatiskt infällbara backspeglar med markbelysning" på Golfen jag hade. Kollar man den koden så står det dessutom att backspegelhusen i det paketet har "Memory function". Så på Golfen jag hade så lär det ju garanterat varit så att funktionen ingick i det paketet. Detta paketet finns idag även att välja till på Sciroccon, men det fanns inte att välja när jag beställde min Scirocco R på kampanjen som var i vintras. Men jag utgick från att det där med automatiskt nedfällbar högerspegel måste väl ändå vara standard på en såpass dyr bil. Men tydligen inte hehe. Anledningen till att jag tog upp frågan i just denna tråden är att det är ju fler här som köpte Scirocco på just själva kampanjen och det hade varit väldigt intressant att veta om dom har funktionen eller inte... Finns inte funktionen så spelar det ingen större roll, men om andra har det på sin "kampanjbil" så känns det ju lite konstigare att den inte skulle finnas på min.

  2. #142

    Reg.datum
    nov 2015
    Namn
    Magnus Pettersson
    Medlemsnr
    5350
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    15
    Jag beställde på kampanjen i november och jag tog det tillvalet

  3. #143

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av M.P Visa inlägg
    Jag beställde på kampanjen i november och jag tog det tillvalet
    Okej? Hehe jag kanske helt missade det då. Märkligt, vet att jag satt i kampanjkonfiguratorn men kunde inte hitta det. Jaja, då vet jag ju att det är därför iaf!

  4. #144

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av mephisto Visa inlägg
    Har kört över 800 mil och gillar hur användbart DCC är. När man närmar sig 200 är det gott att lägga i SPORT så man håller sig i filen

    /Johan
    Vore kul med en liten informell R-träff innan vintern kommer. Vi verkar vara några som bor i eller omkring Göteborg? Jag är extra intresserad av att prova en med DSG, nån kanske är sugen på att prova en manuell?

    Jag är intresserad att köra en manuell och en Scirocco R-träff vore hur kul som helst, onsdagen den 2 november är det reservdels/provkörningskväll på BMW och jag funderar på att åka ner samt besöka Volvos museum. Jag har inte DCC, men tyckte den var hur stabil som helst i 210km/h i vintras. Jag har kört ca 770mil än så länge, har mest kört andra bilar nu i sommar! Men en tripp till Autobahn med sommardäck hoppas jag klämma in innan vintern kommer. Toppfarten måste prövas, ligger mot fartspärren så fort chansen ges med de andra bilarna på autobahn.

    Jag har roat mig med att ha statistik på så många Scirocco facelift som möjligt och har 150st R och 47st TSI 180 i en excelfil, enligt https://www.car.info/sv-se/volkswage...-r-6717778/map finns det 186st R Facelift i Sverige men de har haft fel på andra modeller så det är inte en helt säker siffra. Saknar troligtvis några i denna tråd, skriv gärna ett PM med chassinummer/regnummer om ni har lust.

    Färger på de 150st (3st -15 och 147st -16) har dock slarvat bort regnumret på en blå-15 6vxl från Småland som av en slump passerade på E4an en bit hemifrån, den är inte med i färgstatistiken.

    Svart: 46st
    Vit: 46st
    Blå: 33st
    Grå: 17 (1st-15)
    Guld: 4 (1st -15)
    Oryx: 3 (1st -15)
    Lila: 1 Enda lila R jag hittat bild på överhuvudtaget!

    VIN på de R i filen är mellan GV004315 (VW Sverges demobil, byggd jul-15) och GV014681 (byggd maj-16). En intressant detalj är att från årsmodell 2017 är det den omstridda R1234yf som köldmedel i A/Cn, gäller även Golf och Audi A3 och troligtvis övriga VW gruppens fordon.

    Mvh Stephan

  5. #145

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Härligt med data

  6. #146
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Onsdagen 2/11 är det allmän VAG-träffkväll i Göteborg. Ni är välkommna att komma dit och ha en egen liten samling för Sciroccos.

  7. #147

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Färger på de 150st (3st -15 och 147st -16) har dock slarvat bort regnumret på en blå-15 6vxl från Småland som av en slump passerade på E4an en bit hemifrån, den är inte med i färgstatistiken.


    Mvh Stephan
    Skulle kunna vara min... när var detta? I närheten av Stockholm då?

    Om car.info har rätt, så har jag den enda 2015 med manuell låda i Sverige

  8. #148

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Skulle kunna vara min... när var detta? I närheten av Stockholm då?

    Om car.info har rätt, så har jag den enda 2015 med manuell låda i Sverige
    Det måste varit din. I början på året, körde inte Sciroccon utan en E34 Touring. Det var i höjd med Vårby på väg söderut på E4an. Trevlig syn, ser inte så många Scirocco R i trafiken, första facelift jag sett var en vit i Malmö i januari.

    Hittade för övrigt ytterligare 3st R DSG-16, en blå, en pure white och en svart. 200st Scirocco facelift alltså. Börjar även nå de 186st car.info uppger. De uppger även 81st TSI 180.

    Stephan

  9. #149

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Varifrån kommer car.infos data? Offentliga data?

  10. #150
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Varifrån kommer car.infos data? Offentliga data?
    .. och varför dokumenterar någon alla bilar som finns med ägaruppgifter (regnummer)? Intressant hobby ..
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  11. #151

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Varifrån kommer car.infos data? Offentliga data?
    Bilregistret? De visar ju inga ägaruppgifter.

  12. #152

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Det måste varit din. I början på året, körde inte Sciroccon utan en E34 Touring. Det var i höjd med Vårby på väg söderut på E4an. Trevlig syn, ser inte så många Scirocco R i trafiken, första facelift jag sett var en vit i Malmö i januari.

    Stephan
    Är inte så ofta i Stockholm, men vet att jag var där precis före jul. Sedan var jag uppe 1 maj också

  13. #153

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Är bilregistret sökbart online för allmänheten eller måste man skicka efter/beställa data på gammalt ålderdomligt sätt?

  14. #154

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Är bilregistret sökbart online för allmänheten eller måste man skicka efter/beställa data på gammalt ålderdomligt sätt?
    Det går inte online att söka på bilregistret, det går inte söka överhuvudtaget. Däremot kan man söka på chassinummer/delar av regnummer på biluppgifter exempelvis. Självklart kommer alla uppgifter i från bilregistret. Alla köper av transportstyrelsen, ratsit, merinfo, biluppgifter, biltema, mekonomen, carfax you name it. Alla är mer eller mindre sökbara, det går även bra att få uppgifter skickade till sig som privatperson. Jag gjorde det 2007 med BMW 540i/6 E34.

    Fördelen med car.info är att det går att få ett hum om hur vanlig ett bilmärke/bilmodell är i Sverige. Som 98st Polo R WRC (8st import eller tog VW in fler än vad de uppgav?), 20-30st Wartburg. Sådana företag har funnits i årtionden. Minns att på Stockholms bilsalong 2003 gick att få ut liknande i en monter. Fick det på min dåvarande Scirocco-83. Runt det året fanns även ett komplett utdrag från bilregistret daterat 2001 där det gick att se hur många Jetta I GLI, Golf I GTI-77 det fanns kvar. Av Jettan som var min barndoms absoluta favorit var alla rishögar redan då...

  15. #155

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    .. och varför dokumenterar någon alla bilar som finns med ägaruppgifter (regnummer)? Intressant hobby ..
    Enligt car.info finns det 101st GTI Clubsport i Sverige varav 22st är 6vxl, med sidor som car.info får man reda på det.

  16. #156
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Enligt car.info finns det 101st GTI Clubsport i Sverige varav 22st är 6vxl, med sidor som car.info får man reda på det.
    Kan du se vad jag har för kalsongstorlek också?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  17. #157

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Kan du se vad jag har för kalsongstorlek också?
    Är det med märkligt textspråk du försöker skämta eller gör du dig själv till en komplett idiot? Om du vill vara otrevlig var det hemma hos dig! Är det ett skämt är det ett sådant som INTE uppskattas!!

  18. #158
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796

    Scirocco R -16 "kampanjpris"

    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg
    Är det med märkligt textspråk du försöker skämta eller gör du dig själv till en komplett idiot? Om du vill vara otrevlig var det hemma hos dig! Är det ett skämt är det ett sådant som INTE uppskattas!!
    Då har vi inte samma humor.

    Ps. Ta nu ett lugna ned dig piller.
    Senast redigerad av Premis den 2016-09-15 klockan 15:50.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  19. #159

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Kan hålla med dig lite att det känns sådär att det finns samlad info på detta viset. Vad jag förstår det så handlar det enbart om bildata och inte några som helst personuppgifter. Men däremot verkar data på vilken adress bilen är registrerad på finnas med på car.info då jag ser bland annat på kartan att det exakt på min adress står att det finns en Scirocco R vilket givetvis stämmer, det är ju min som står där. Så om någon vill göra en stöldvåg mot Sciroccos t.ex. så är det ju inte svårt att se vart man ska leta eller vart dom finns som tätast. Smidigt underlag liksom. Är själv starkt emot att det är så jäkla enkelt att hitta denna typ av info idag.

  20. #160
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Det är ju en sak att all informationen egentligen är offentlig och kanske tillgänglig via t.ex transportstyrelsen. Men en helt annan sak att sammanställa det så att det finns färdiga listor och kartor istället för att gå in och fråga på enskilda reg-nummer. Precis som du säger så känns det nästan som upplagt för mindre nogräknade personer. Det känns inte helt bra...

Liknande ämnen

  1. "Lilla röda" Scirocco GTI Mk1 1980
    Av Sciroccogtx16v i forum Projektforum
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2017-08-04, 12:39
  2. "Stora" fångarna på Scirocco -75?
    Av sphincter i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 14:57
  3. Breda 16"-15"
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 23:10
  4. Borbet T Fälgar 16" 9"breda 4*100
    Av r322 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 23:00
  5. 7,5*16" ET30 på Scirocco II?
    Av joo i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 23:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin