Sidan 6 av 11 FörstaFörsta ... 3456789 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 207
  1. #101

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Har du ngn länk? Lyckas inte hitta ngn info, kollegan vart jäkligt sugen
    Info om erbjudandet finns på www.stockholm.se/erbjudanden

  2. #102

  3. #103

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av siteplan Visa inlägg
    Har du själv tänkt göra nånting på bilen, Johan? Ett Ackrapovic-system kanske?
    Tycker den låter bra original men kanske tillsammans med trim längre fram. Just nu funderar jag på svarta detaljer, såsom emblem, lysen, framrutor. Kan inte bestämma mig om en sänkning är värt besväret

    Vad har du för planer då?

  4. #104

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Namn:  20160310_204356.jpg
Visningar: 1147
Storlek:  840.1 KB

    Andra förändringen efter R-emblem togs bort, backspeglar lackade i bilens färg. Funderar på att lacka VW emblemen i glanssvart och ta bort hålen efter skylthållaren och montera liten skylt, först kopiaskylt senare personlig skylt (har liten skylt på övriga bilparken och då blir det äkta). Det bakre VW-emblemet vet ni artikelnummer? Vore snyggt om det också är glanssvart.

    Har kört lite sedan sist, knappt 100mil till, mätaren står på 493mil. Ser fram emot våren och sommarhjulen. Har en liten tanke på 19" när jag sålt av hälften av bilparken. Troligtvis med R-däck.

    Jättekul att det är så pass många Scirocco R i tråden. Det är en fantastisk bil som ger mycket glädje!

    Mvh Stephan

  5. #105

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Stephan735i Visa inlägg

    Andra förändringen efter R-emblem togs bort, backspeglar lackade i bilens färg. Funderar på att lacka VW emblemen i glanssvart och ta bort hålen efter skylthållaren och montera liten skylt, först kopiaskylt senare personlig skylt (har liten skylt på övriga bilparken och då blir det äkta). Det bakre VW-emblemet vet ni artikelnummer? Vore snyggt om det också är glanssvart.

    Har kört lite sedan sist, knappt 100mil till, mätaren står på 493mil. Ser fram emot våren och sommarhjulen. Har en liten tanke på 19" när jag sålt av hälften av bilparken. Troligtvis med R-däck.

    Jättekul att det är så pass många Scirocco R i tråden. Det är en fantastisk bil som ger mycket glädje!

    Mvh Stephan

    Snyggt Stephan!
    Borde finnas svarta emblem att köpa t ex på ebay?
    Hur motiverar du för transportstyrelsen att du behöver en liten skylt?

  6. #106

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Underbart att se sin nya bil med skyddsfilmen kvar och utan skyltar. Hade jag fått min så hade jag begärt att de inte borrat i stötfångarna och jag hade låtit folie sitta kvar ett tag.

  7. #107

    Reg.datum
    dec 2015
    Namn
    Stephan Eriksson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Tack Johan!

    Jag läst att det finns men förstår inte om det är samma på pre facelift och facelift. Min tanke är att lämna in och få emblemen lackade hos billackaren samtidigt som hela eller mitten av framstötfångaren lackas (för att få bort hålen). Jag har fixat liten regskylt på alla de 8st 540i E34 jag ägt och även på 520iT E34an. Så skaffar jag personlig skylt är det bara välja en E34 först och sedan använda de små på Sciroccon. Vill jag ha liten nu direkt tänkte jag låta en reklamfirma använda en gammal plast skylt (har kvar några såna) som botten.

    Frågan är om det på ett enkelt sätt går att fixa liten skylt, Nissan 200 SX godkänns med liten skylt fram trots att det får plats stor skylt. Dessutom godkänns svensksålda med! Då borde Scirocco III också godkännas. Kan vara värt att prova. Till E34an finns det US-panel, synd att det inte finns liknande stötfångare eller panel till Scirocco III. Här är min favorit som jag ägt i 14år en 1996års 540i/6 E34 med M-Sportpaket. Namn:  IMAG1819 (2).jpg
Visningar: 1141
Storlek:  860.5 KB

  8. #108

    Reg.datum
    nov 2012
    Namn
    Per Sjöberg
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Nu är den nästa här!

    Svängde förbi VW Lund igår för att se var bilen befann sig. Visade sig att den kommit fram och stod ute på gården. Bara det sista som skall göras innan den kan hämtas.

    Namn:  IMAG1136.jpg
Visningar: 855
Storlek:  656.8 KB

    Har även tvättat, putsat och förberett GT:n för försäljning. Nya däck m.m. har kommit på efter vinterförvaringen.

    Namn:  IMAG1159.jpg
Visningar: 975
Storlek:  577.7 KB

  9. #109

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Kul! Fick regnummer och att min kommit fram till halmstad för 3 dagar sedan. Så nu är det inte långt kvar!

  10. #110

    Reg.datum
    nov 2015
    Namn
    Magnus Pettersson
    Medlemsnr
    5350
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    15
    Var och tvättade min R idag på Statoil i Nässjö,då kommer det 2 nya svarta Scirocco r in vid macken och åkte snart igen,några här som känner sig träffade!!

  11. #111

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80

    Ratten lite sned

    Har en liten fråga till er som kör Scirocco R. Hur står eran ratt när ni kör rakt fram? Är den helt centrerad lr är den vinklad några grader åt något håll? Min ratt står nämligen några grader åt vänster när jag kör rakt fram. Har haft inne den på verkstaden och då gjorde dom hjulinställning, men ratten är fortfarande lite åt vänster när man kör rakt. Bilen drar inte åt något håll så det är inga problem, bara ratten som inte är helt rak. Ville bara kolla om någon annan märkt av detta. Kanske finns det en viss felmarginal lr liknande som är "godkänt". Annars får jag ligga på dom att kolla på det igen...

  12. #112
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Ratten ska vara rak efter en hjulinställning. Spelar ingen roll om det är en Scirocco R eller vad det gäller. Det är inte speciellt svårt att justera egentligen. Är det bara lite snett, mindre än en spline på rattstången, så justerar man på båda P-ändarna. Längre på den ena och lika mycket kortare på den andra. Då flyttar man centreringen utan att påverka hjulvinklarna. Men det ska vara rätt efter en hjulinställning. Sånt ska man inte behöva göra själv. Det låter som en slarvig/lat hjulinställare.

  13. #113

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Ratten ska vara rak efter en hjulinställning. Spelar ingen roll om det är en Scirocco R eller vad det gäller. Det är inte speciellt svårt att justera egentligen. Är det bara lite snett, mindre än en spline på rattstången, så justerar man på båda P-ändarna. Längre på den ena och lika mycket kortare på den andra. Då flyttar man centreringen utan att påverka hjulvinklarna. Men det ska vara rätt efter en hjulinställning. Sånt ska man inte behöva göra själv. Det låter som en slarvig/lat hjulinställare.
    Hej. Tackar för snabbt svar. Den ska ändå in till dom igen om någon vecka för en annan detalj som ska bytas. Så jag får säga till dom att dom får göra en ny hjulinställning och göra det riktigt denna gången.

  14. #114

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Har en liten fråga till er som kör Scirocco R. Hur står eran ratt när ni kör rakt fram? Är den helt centrerad lr är den vinklad några grader åt något håll? Min ratt står nämligen några grader åt vänster när jag kör rakt fram. Har haft inne den på verkstaden och då gjorde dom hjulinställning, men ratten är fortfarande lite åt vänster när man kör rakt. Bilen drar inte åt något håll så det är inga problem, bara ratten som inte är helt rak. Ville bara kolla om någon annan märkt av detta. Kanske finns det en viss felmarginal lr liknande som är "godkänt". Annars får jag ligga på dom att kolla på det igen...
    Jag hade så på en Octavia och det fick jag fixat på nybilsgarantin vid första servicen. Enligt bilverkstan så var det inget fel på bilen utan att ratten var felmonterad så de flyttade ratten ett snäpp så att den stod rakt.

    När jag något år senare bytte ut däcken på bilen så tyckte däcksfirman att de var snedslitna och rekommenderade mig att göra en hjulinställning vilket däcksfirman också fick göra. Enligt däckkillen så fick han skruva ganska så mycket för att få det bra, så antagligen var det något som blev fel vid tillverkningen av bilen.

    Efter den erfarenheten så har jag blivit lite skeptisk till att låta just märkesverkstan göra hjulinställningar utan jag litar mer på de oberoende däcksfirmorna i just detta fallet.

  15. #115

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Jag hade så på en Octavia och det fick jag fixat på nybilsgarantin vid första servicen. Enligt bilverkstan så var det inget fel på bilen utan att ratten var felmonterad så de flyttade ratten ett snäpp så att den stod rakt.

    När jag något år senare bytte ut däcken på bilen så tyckte däcksfirman att de var snedslitna och rekommenderade mig att göra en hjulinställning vilket däcksfirman också fick göra. Enligt däckkillen så fick han skruva ganska så mycket för att få det bra, så antagligen var det något som blev fel vid tillverkningen av bilen.

    Efter den erfarenheten så har jag blivit lite skeptisk till att låta just märkesverkstan göra hjulinställningar utan jag litar mer på de oberoende däcksfirmorna i just detta fallet.
    Ok, det förstår jag. Men ska låta dom få kolla på det en gång till iom att bilen ändå ska in igen. Blir det inte bra så får man väl kolla på alternativ...

  16. #116
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    576
    Jag gillar inte tanken på att flytta ratten på rattstången. Visst, om ratten verkligen är felmonterad från fabrik bör man göra det, fast jag tycker det låter osannolikt att den skulle vara det. Men jag jobbar ju inte på verkstad så vad vet jag.

    Ifall man annars flyttar ratten är ju inte kuggstången längre centrerad när ratten är centrerad. Och visst, det är inga problem att få till hjulvinklarna när bilen står där på lyften med ratten centrerad men sen när man svänger på ratten stämmer ju inte Ackerman geometrin längre och man får osymmetriskt styrutslag mellan vänster/höger.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  17. #117

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Och över till något helt annat då (håller mig i tråden då det rör Scirocco R) men ni får meddela om det är fel tråd.
    Ni som köpt Scirocco R 2016, har ni automatisk nedvinkling av höger backspegel när man lägger i backen? Hade det på Golfen innan och det är ju inget nytt precis samt jäkligt smidigt, men kan fasiken inte hitta någon inställning för det i min Scirocco. Har kollat i menyerna där det enligt instruktionsboken ska finnas. Bara kollar med er övriga så jag inte missat något...

  18. #118

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    På min Golf så hänger nedvinklingen även ihop med spegelreglaget, tror jag. Om reglaget står inställt på höger spegel så det den som vinklas ned men om det istället står inställt på vänster spegel så är det den som ändras.

  19. #119

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52
    På min scirocco -10 har jag vredet för speglarna stå på r för att nedvinklingen ska vara aktiverad.
    Sen om det är så på nyaste sciroccon vet jag ej?

  20. #120

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Jovisst, hade som sagt nedvinklingen på min förra Golf. Men har provat med reglaget i r-läget, men inget händer. Har varit inne i komfortmenyn under inställningar där man ska kunna aktivera funktionen enligt instruktionsboken, men valet finns inte där. Känns alltid som en djungel vilken bil som har det och vilken som inte har det, vilka paket det ingår i, eller om det är standard för modellen osv... Men det känns så jäkla konstigt att funktionen inte skulle finnas på en nästintill fullutrustad Scirocco 2016. Men som sagt, hade vart kul och veta om någon annan som har samma bil och årsmodell har funktionen och i så fall om det ingår i något tillval som jag missat...

Liknande ämnen

  1. "Lilla röda" Scirocco GTI Mk1 1980
    Av Sciroccogtx16v i forum Projektforum
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2017-08-04, 12:39
  2. "Stora" fångarna på Scirocco -75?
    Av sphincter i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 14:57
  3. Breda 16"-15"
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 23:10
  4. Borbet T Fälgar 16" 9"breda 4*100
    Av r322 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 23:00
  5. 7,5*16" ET30 på Scirocco II?
    Av joo i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 23:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin