Sidan 1 av 11 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 207
  1. #1
    kotten
    Gäst

    Scirocco R -16 "kampanjpris"

    Jag surfade lite på blocket efter en scirocco R och helt plötsligt hittade jag betydligt fler än någon vecka innan och dom kostade 299 900:-, först trodde jag att det var den vanliga med lilla motorn men efter ett besök på vw.se så var priset verkligen 299 900:-. En prissänkning på 90 000:-, inte helt fel.

    Lite sugen blev jag på detta och först och främst att det är en facelift och att den har 280 hk motorn.

    Jag byggde genast en bil och upptäckte att de 299 900:- som var i grund och lät lite pengar, blev genast betydligt mer. :-) Lite 19", DCC, panorama lucka, metallic, dynaudio, parksensorer osv så var man genast uppe i 360 000:-

    Sedan har ju Scirocco R möjlighet att få de extremt snygga och bekväma skalstolarna, men måste dom kosta 40 000:-. :-(

    Någon som testat nya Sciroccon med 280 hk motorn (samma som i seat cupra)?

    Har någon hoppat på detta erbjudande? Berätta gärna lite.

    Om man handlar denna nu, undrar hur andra handsvärdet blir på dessa kampanjbilar om några år jämfört med dom som handlade en R strax innan kampanjen eller efter. Kommer kampanjbilarna vara mindre värde sedan på begagnat marknaden?

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Det finns väl ingen anledning till att dom skulle vara det. Inte på min horisont iaf. Det är väl inte så att den är någon snikvariant? Drt är ju bara synd för dom som köpt den till fullpris tidigare...

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Håller med VFR. Hur mycket du köpt bilen för är ju inte relevant för andrahandsvärdet. Vad gäller utrustning så hade jag hoppat över 19" och panorama tak och istället lagt pengarna på skalstolar. Har kört en R med skalstolar och med dessa på plats mår man bra :-) 19" och panorama tak är just-for-the-looks, skalstolar för egen njutning...

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Hej,

    Jag är mycket nära att beställa en Scirocco R med manuell låda och lite extra utrustning. Hade en -09 200 hk innan och gillade panoramataket. Man sitter verkligen i det, inte bakom som i andra bilar. Sen valde jag det adaptiva chassiet, hade det också på den förra och det är riktigt bra. Guld mettalic, svarta 19 tum, keyless, 90% toning, dynaudio, backkamera, svarta backspeglar. Den blir riktigt snygg!

  5. #5
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    Jag surfade lite på blocket efter en scirocco R och helt plötsligt hittade jag betydligt fler än någon vecka innan och dom kostade 299 900:-, först trodde jag att det var den vanliga med lilla motorn men efter ett besök på vw.se så var priset verkligen 299 900:-. En prissänkning på 90 000:-, inte helt fel.

    Lite sugen blev jag på detta och först och främst att det är en facelift och att den har 280 hk motorn.

    Jag byggde genast en bil och upptäckte att de 299 900:- som var i grund och lät lite pengar, blev genast betydligt mer. :-) Lite 19", DCC, panorama lucka, metallic, dynaudio, parksensorer osv så var man genast uppe i 360 000:-

    Sedan har ju Scirocco R möjlighet att få de extremt snygga och bekväma skalstolarna, men måste dom kosta 40 000:-. :-(

    Någon som testat nya Sciroccon med 280 hk motorn (samma som i seat cupra)?

    Har någon hoppat på detta erbjudande? Berätta gärna lite.

    Om man handlar denna nu, undrar hur andra handsvärdet blir på dessa kampanjbilar om några år jämfört med dom som handlade en R strax innan kampanjen eller efter. Kommer kampanjbilarna vara mindre värde sedan på begagnat marknaden?
    Jag kollade en 2015 Scirocco R DSG TSI 280. Detta exemplar hade motorkod CDLK som relaterar till den ”gamla” 2.0 EA113 generationen som inte är samma generation som bla sitter i Seat Cupra och Golf R.

    Bara så att du har detta klart för dig, det är ju fördelaktigt pris ändå men tror inte att du ska förvänta dig den nyare motorn. Hoppas jag har fel, det är ju fullt möjligt att en 2016 har en annan motor.

    /Peter

    PS Motorkoder EA888 senare versioner:
    Golf GTI 220 CHHB
    Golf GTI PP 230 CHHA
    Skoda RS 220 CHHB
    Seat Leon 280 CJXB
    Golf R 300 CJXC
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Hej,

    Jag tror inte att motorn i Sciroccon är ny, utan snarare lite trimmad sen sist. Dessutom har Cupran 290 hk nu.
    Det som är nytt är väl infotainment-systemet annars är det äldre, pre-MQB lösningar.

    Det gör mig ingenting då jag är ute efter en snygg, sportig bil som komplement till min BMW i3.
    Saknar VW's regnsensor och blinkersspak, bra grejer. Annat kan man säga om BMW's
    Sen ska det bli skönt att höra motorljud och slita i kryckan. Min sambo föredrar manuell och hon saknar Sciroccon vi hade, bra tjej

    Ingen annan som är intresserad av kampanjen?
    Jag funderar på om det är sista Sciroccon vi ser på ett tag? Någon som hört talas om en uppföljare?

    /Johan

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    105 000:- rabatt mot förr, galet! .

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    105 000:- rabatt mot förr, galet! .
    Fick dessutom 50% på tillval. Skriver på idag

  9. #9
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    @mephisto - Det låter ju bra. Man kan knappast förneka att det är ett fördelaktigt erbjudande oavsett om modellen är utgående eller ej. Motorn som bla satt i Golf 6 R, Golf 6 ED 35 och Golf 5 ED 30 har ju en potential på straxt över 300 hk med endast byte av mjukvara. En beprövad konstruktion.

    Köper du en ny bil betalar vw fritt medlemskap i denna vw klubb .

    Lycka till /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2015-09-18 klockan 01:24. Anledning: stavfel......
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag var riktigt nöjd med motorn i min Golf VI R så roccan är garanterat underhållande med aktuell motor. Det enda som gick att anmärka på var att vridmomentet kom ganska högt upp i varvtal men det störde inte mig då. Vill man åka på så har man ändå mer än 2500 rpm i maskin. Den fina växellådan är ju till för att användas!

  11. #11
    Goffen
    Gäst
    Cupran har 280hästar ?

  12. #12
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Goffen Visa inlägg
    Cupran har 280hästar ?
    Ja...... 290 i kommande version.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    @mephisto - Det låter ju bra. Man kan knappast förneka att det är ett fördelaktigt erbjudande oavsett om modellen är utgående eller ej. Motorn som bla satt i Golf 6 R, Golf 6 ED 35 och Golf 5 ED 30 har ju en potential på straxt över 300 hk med endast byte av mjukvara. En beprövad konstruktion.

    Köper du en ny bil betalar vw fritt medlemskap i denna vw klubb .

    Lycka till /Peter
    Tack Peter!

    Hur går det till att bli fullvärdig medlem via VW?

    /Johan

  14. #14
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av mephisto Visa inlägg
    Tack Peter!

    Hur går det till att bli fullvärdig medlem via VW?

    /Johan
    När du fått bilen så Maila till vw@gtiklubben.nu och ange personnr namn adress samt var du köpt bilen respektive säljarens namn så ombesörjer vi (Johan L) det hela.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  15. #15

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    När du fått bilen så Maila till vw@gtiklubben.nu och ange personnr namn adress samt var du köpt bilen respektive säljarens namn så ombesörjer vi (Johan L) det hela.

    /Peter
    Tack, då gör jag så.
    Blir en väntan på ca 3 månader.
    Lyxproblem men ändå jobbigt

    Tvekar lite ang färgen, har inte sett den i verkligheten. Hoppas den är mot det mörkare hållet och inte mot det beigea.
    Var på 2 av 3 st VW här i Gbg igår utan att se varken en Scirocco R eller Pyramid gold metallic.
    Svart blir fläckigt, den blåa är lite för skrikig. Alternativet är Onyx white för 8000 kr upp.

    /Johan

  16. #16
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 399
    Citat Ursprungligen postat av mephisto Visa inlägg
    Alternativet är Onyx White för 8000 kr upp.

    /Johan
    Den färgen är snuskigt snygg !!

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Ruskigt snygg färg, finns en demo hos VW Akalla! Bilen ligger på Blocket!
    http://www.blocket.se/stockholm/Volk....htm?ca=11&w=1
    Lätt den färg jag skulle valt om jag bara skulle våga ta steget att byta upp mig...

    Fredrik

  18. #18
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Det där med val av lack är ju väldigt personligt. Pyramid gold met. är väldigt snygg!! Känns modern, har inte sett den på någon Scirocco med den färgen i verkligheten än.

    Om det är en vit bil som gäller hade jag valt vanlig ”Pure white” utan pärleffekt, blir en väldigt clean look.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  19. #19
    kelvin71
    Gäst
    Hej, första inlägg:

    Denna bil (Scirocco R) finns för 279 900 kr på vw Stockholm, http://dinbil.net/annonser/vw/nv6er8..._sciroccor.pdf är det samma bil/utrustning som 299 900?
    Hur är denna bil på vintern?
    Andra tips?

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Jaha ännu billigare.? Ser ut som samma som 299 bilarna, dock står det inget om dsg, det kan ju skilja.

    Vinterbil? Jo som alla andra framhjulsdrivna bilar med lite pulver men absolut inga problem..

    Fredrik

Liknande ämnen

  1. "Lilla röda" Scirocco GTI Mk1 1980
    Av Sciroccogtx16v i forum Projektforum
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2017-08-04, 13:39
  2. "Stora" fångarna på Scirocco -75?
    Av sphincter i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 15:57
  3. Breda 16"-15"
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 00:10
  4. Borbet T Fälgar 16" 9"breda 4*100
    Av r322 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 00:00
  5. 7,5*16" ET30 på Scirocco II?
    Av joo i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 00:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin