Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 45678910 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 207
  1. #121

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Har du provat alla lägen på backspegelreglaget?
    Är nästan säker på att jag ändrade reglaget för att jag INTE ville ha nedvinkling av höger backspegel strax efter jag backade med bilen första gången

  2. #122

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av mephisto Visa inlägg
    Har du provat alla lägen på backspegelreglaget?
    Är nästan säker på att jag ändrade reglaget för att jag INTE ville ha nedvinkling av höger backspegel strax efter jag backade med bilen första gången
    Jodå, har provat allt. Samt att lägga den i r-läget, backa, vinkla ner manuellt till bra läge, sedan ha förhoppningen att den ska åka upp igen när man kör iväg, men nej. Ser nu när man konfigurerar Scirocco R att man kan välja till automatiskt infällbara backspeglar, gick inte när jag konfigurerade min på kampanjen i januari. I det paketet som finns nu så nämns nedvinklingen i det. Så kanske fanns det helt enkelt inte när man beställde på kampanjen i vintras jaja det är inte hela världen. Men gillar funktionen helt klart.

  3. #123

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Så här gör man på Skoda Octavia om det kan vara till någon hjälp. http://www.skoda.se/mini-apps/manual...#!pageId=00234

    Det jag reagerar på är att man ska ha tändningen igång men inte motorn enligt denna instruktion.

  4. #124

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Detta ska definitivt provas! Just nu är bilen inne på ett garantiärende på verkstad, men återkommer så snart jag testat och meddelar om det fungerade. Tack för tipset!

  5. #125

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Mina Scirocco R fälgar verkar ha dimension 8x19 ET 41. Kan Golf R fälgar med dimension 8x19 ET 45 och 8x19 ET 50 passa eller är det för mycket?

  6. #126
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    ET45 är så lite skillnad att det inte borde vara några problem iaf. När det är på det hållet så är det annars bara att lägga emellan spacerplattor så hamnar hjulen på rätt ET. Det är värre när det är tvärtom. Att hjulen kommer ut lite grann i hjulhuset brukar snarare bli snyggare. Men det får ju såklart inte vara för mycket. Sedan spelar det även stor roll vad bilen har för fjädrar och dämpare. Mer sänkning och mjukare fjädrar bidrar såklart till att det lättare tar i.

  7. #127

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    ET45 är så lite skillnad att det inte borde vara några problem iaf. När det är på det hållet så är det annars bara att lägga emellan spacerplattor så hamnar hjulen på rätt ET. Det är värre när det är tvärtom. Att hjulen kommer ut lite grann i hjulhuset brukar snarare bli snyggare. Men det får ju såklart inte vara för mycket. Sedan spelar det även stor roll vad bilen har för fjädrar och dämpare. Mer sänkning och mjukare fjädrar bidrar såklart till att det lättare tar i.
    Kanon, tack!
    Då blir det i värsta fall spacers.

  8. #128

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Så här gör man på Skoda Octavia om det kan vara till någon hjälp. http://www.skoda.se/mini-apps/manual...#!pageId=00234

    Det jag reagerar på är att man ska ha tändningen igång men inte motorn enligt denna instruktion.
    Bara som en liten återkoppling så testade jag exakt enligt denna instruktionen också, men nej, spegeln går inte upp igen när man ställt ner den i ett läge som känns bra vid backning. Får väl acceptera helt enkelt att det inte finns automatisk nedvinkling på den. Eventuellt kanske något man kan aktivera med VCDS, men har ingen koll på den biten.

  9. #129

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Synd att det inte fungerade.

  10. #130

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Inte hela världen, bara en skön funktion att ha. Men jag tackar för tipset!

  11. #131

    Reg.datum
    nov 2012
    Namn
    Per Sjöberg
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Bara som en liten återkoppling så testade jag exakt enligt denna instruktionen också, men nej, spegeln går inte upp igen när man ställt ner den i ett läge som känns bra vid backning. Får väl acceptera helt enkelt att det inte finns automatisk nedvinkling på den. Eventuellt kanske något man kan aktivera med VCDS, men har ingen koll på den biten.
    Hej

    Har inte hunnit läsa allt men om det är höger backspegel så ska det gå att spara nedvinklingsminne på höger spegel. Kolla i instruktionsboken hur man gör. Spegelreglaget ska vara i R för att det skall fungera. Jag har det fungerande på min. När man sedan kör framåt över en viss hastighet vinklas spegeln upp igen. Om du inte hittar det kan jag kolla i min instruktionsbok.

    mvh

  12. #132

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Hej. Jo jag hade en golf 7 innan denna bilen. Så vet hur det fungerar. Har testat allt som jag kan komma på. Kollade i instruktionsboken och där står det att man ska aktivera det under inställningar och "komfort" menyn om jag inte missminner mig. Men när jag går in i den menyn på min så finns inte det alternativet att aktivera. Så det känns som jag saknar något tillval. Har du valt till automatiskt i fällbara backspeglar med markbelysning på din? Står nämligen att det ingår automatisk nedvinkling vid backning i det tillvalet så det kan vara det jag saknar... Men fortfarande oklart... Man kanske ska maila VW Sverige och kolla om dom vet vad som gäller? Säljaren jag hade kontakt med visste inte. Han sa att dom själva alltid tyckt det varit lite av ett lotto vilka bilar som har funktionen lr inte...

  13. #133

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Hm… Det kanske går att ta reda på saken ändå.

    Om du går in på http://volkswagentillbehor.se , matar in ditt registreringsnummer och klickar på detaljer så kan du ju se all utrusning som din bil har. Du kan använda http://vag-codes.info/ för att koda av vad de olika förkortningarna betyder.

    Om du jämför utrustningen på Sciroccon och Golf 7:an, kan du då se ifall Sciroccon saknar det tillvalet och Golfen hade det?

  14. #134

    Reg.datum
    nov 2012
    Namn
    Per Sjöberg
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av Betaride Visa inlägg
    Hej. Jo jag hade en golf 7 innan denna bilen. Så vet hur det fungerar. Har testat allt som jag kan komma på. Kollade i instruktionsboken och där står det att man ska aktivera det under inställningar och "komfort" menyn om jag inte missminner mig. Men när jag går in i den menyn på min så finns inte det alternativet att aktivera. Så det känns som jag saknar något tillval. Har du valt till automatiskt i fällbara backspeglar med markbelysning på din? Står nämligen att det ingår automatisk nedvinkling vid backning i det tillvalet så det kan vara det jag saknar... Men fortfarande oklart... Man kanske ska maila VW Sverige och kolla om dom vet vad som gäller? Säljaren jag hade kontakt med visste inte. Han sa att dom själva alltid tyckt det varit lite av ett lotto vilka bilar som har funktionen lr inte...
    Hej

    Vet att jag har backspeglar med markbelysning samt infällbara om man väljer via backspegelvredet. Dock ej som fälls in när jag låser bilen.

    Hur trivs du med bilen? Själv har jag kört snart 800 mil sedan i maj. Bland annat en tur ner till Italien där jag fick prova att köra fort (ca 230) på autobahn. Kändes ändå trygg i höga hastigheter, dock bara under korta sträckor till medpassageraren sa till på skarpen :-)

    Har ni fått android auto att fungera bra? Har problem med att det kopplar ur lite titt som tätt. När det funkar är det fantastiskt. Fick även problem med att byta låt via ratten eller menyn efter en uppdatering av mobilen vilket är rätt störigt. Får väl köra in och se om det finns någon uppdaterad mjukvara till stereon.

    mvh

  15. #135

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Blåbäret Visa inlägg
    Hm… Det kanske går att ta reda på saken ändå.

    Om du går in på http://volkswagentillbehor.se , matar in ditt registreringsnummer och klickar på detaljer så kan du ju se all utrusning som din bil har. Du kan använda http://vag-codes.info/ för att koda av vad de olika förkortningarna betyder.

    Om du jämför utrustningen på Sciroccon och Golf 7:an, kan du då se ifall Sciroccon saknar det tillvalet och Golfen hade det?
    Hmm. Ska kolla på detta. Hade valt till dom infällbara backspeglarna på golf 7:an jag hade, men ska ändå kolla om man kan se något som skiljer utöver det. Tack för tipset!

  16. #136

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Mikael H
    Ort
    Borås
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av pervokris Visa inlägg
    Hej

    Vet att jag har backspeglar med markbelysning samt infällbara om man väljer via backspegelvredet. Dock ej som fälls in när jag låser bilen.

    Hur trivs du med bilen? Själv har jag kört snart 800 mil sedan i maj. Bland annat en tur ner till Italien där jag fick prova att köra fort (ca 230) på autobahn. Kändes ändå trygg i höga hastigheter, dock bara under korta sträckor till medpassageraren sa till på skarpen :-)

    Har ni fått android auto att fungera bra? Har problem med att det kopplar ur lite titt som tätt. När det funkar är det fantastiskt. Fick även problem med att byta låt via ratten eller menyn efter en uppdatering av mobilen vilket är rätt störigt. Får väl köra in och se om det finns någon uppdaterad mjukvara till stereon.

    mvh
    Plockade också ut min i maj. Kul att du bilat söderut i somras. Jag o sambon var också iväg (Corsica+italien). Min har gått ca 700 mil nu.

    Är grymt nöjd. Den har levt upp till dom förväntningar jag hade samt överraskat mig positivt i hur trevlig den är att spendera längre körningar i. Var lite orolig att den skulle vara för högljudd och stötig, men inte upplevt några problem med det. Tycker det är ett fint chassi och jävlar vilka fina bromsar (som tur är), har fått bromsa riktigt hårt från väldigt höga hastigheter ett par gånger under resan och det har bitit ruskigt bra utan känsla av att bromsarna tagit stryk. Har själv haft uppe den i max vid ett par tillfällen. Den drar upp till fartspärren utan att hinna bli trött på vägen. Imponerande. Undrar vad den gör utan fartspärren?

    Det med Android har nog alla. Det jag gjorde när jag bilade i Europa var att sätta mobilen i flight mode. Då kopplar den aldrig ifrån. Men då får man bara tanka ner Google maps kartor i offline läge o samma med musik givetvis. För min del kopplar nämligen mobilen ifrån när den tappar täckningen. Det har inget med stereon o göra vad jag förstått. Det är Android auto som är buggigt än o iom att det inte släppts i Sverige så tror jag det kan finnas vissa konflikter i mjukvaran när man drar ner andra versioner...

  17. #137

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Har kört över 800 mil och gillar hur användbart DCC är. När man närmar sig 200 är det gott att lägga i SPORT så man håller sig i filen

    Vore kul med en liten informell R-träff innan vintern kommer. Vi verkar vara några som bor i eller omkring Göteborg? Jag är extra intresserad av att prova en med DSG, nån kanske är sugen på att prova en manuell?

    /Johan

  18. #138
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Ni får hemskt gärna hänga på våran Göteborgsträff. Det blir ju andra VW-bilar (och VAG, men mestadels VW) också, men det kanske inte spelar någon roll. Det hade väl säkert varit kul för övriga VW-åkare också att titta på några Scirocco. Nästa träff är nu på onsdag.

  19. #139

    Reg.datum
    sep 2015
    Namn
    Johan
    Ort
    GÖTEBORG
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Ni får hemskt gärna hänga på våran Göteborgsträff. Det blir ju andra VW-bilar (och VAG, men mestadels VW) också, men det kanske inte spelar någon roll. Det hade väl säkert varit kul för övriga VW-åkare också att titta på några Scirocco. Nästa träff är nu på onsdag.
    Låter kanon! Tyvärr är jag på resande fot nu på onsdag. Håller utkik efter när nästa träff blir!

  20. #140
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Det brukar bli första onsdagen i månaden. Hoppas du inte är bortrest varje onsdag...

Liknande ämnen

  1. "Lilla röda" Scirocco GTI Mk1 1980
    Av Sciroccogtx16v i forum Projektforum
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2017-08-04, 12:39
  2. "Stora" fångarna på Scirocco -75?
    Av sphincter i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 14:57
  3. Breda 16"-15"
    Av R.Grönberg i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 23:10
  4. Borbet T Fälgar 16" 9"breda 4*100
    Av r322 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 23:00
  5. 7,5*16" ET30 på Scirocco II?
    Av joo i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 23:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin