Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 128

Ämne: Tiguan 2016

  1. #101

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Lars
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    27
    Kört 2000 mil så den borde vara inkörd nu.
    Min CC med tdi 177 och framjuldrift drar över 2 dl mindre och gjorde det redan som ny.

    Enligt VW så ska Tiguanen dra 0,57 blandad körning och min drar nästan 3 dl mer. Nog för att de alltid ljuger men en ökning på nästan 50% är ju lite väl bra...

  2. #102
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Ja förbrukningen brukar sällan stämma med tillverkarens spec. tyvärr, men 0.6 - 0.9 låter ju lite väl mycket.

    Ni har väl inte missat att Svenska Volkswagen bjuder på ett års medlemskap i VWCS för alla som
    köpt fabriksny bil?
    Skicka ett mail till info@vwcs.se så berättar vi mer.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #103

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Mattias
    Ort
    umeå
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nick Visa inlägg
    Kört 2000 mil så den borde vara inkörd nu.
    Min CC med tdi 177 och framjuldrift drar över 2 dl mindre och gjorde det redan som ny.

    Enligt VW så ska Tiguanen dra 0,57 blandad körning och min drar nästan 3 dl mer. Nog för att de alltid ljuger men en ökning på nästan 50% är ju lite väl bra...
    Min tiguan tdi 190 ligger på 0,63 blandad körning, gått drygt 1000 mil

  4. #104

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Fyrhjulsdrift + 1 dl, parkeringsvärmare + 0,5 dl... Min Passat med samma motor ligger på 0,7 men förbrukningen ökar tydligt nu med mer frekvent användning av parkeringsvärmare och i övrigt lägre utomhustemperatur.

  5. #105
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Har använt frugans 110 TSI med värmare några dagar. Riktigt förvånad och imponerad. Ca 0,6 inkl allt med en bensinare!

    Har för mig att displayen visade 0,7l/h när värmaren var igång. Det tycker jag är väldigt bra.

    Edit Sorry, mitt inlägg gäller en Golf SC. Mod får gärna flytta inlägget.

  6. #106

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Lars
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av mattias sjögren Visa inlägg
    Min tiguan tdi 190 ligger på 0,63 blandad körning, gått drygt 1000 mil
    Det låter ju å andra sidan nästan orimligt lågt. Det är helt omöjligt för mig att komma under 0,7 ens vid snål landsvägskörning (80-90 väg)
    Vad har du för däckstorlek?
    Vad menar du med blandad körning?

  7. #107

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Lars
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Fyrhjulsdrift + 1 dl, parkeringsvärmare + 0,5 dl... Min Passat med samma motor ligger på 0,7 men förbrukningen ökar tydligt nu med mer frekvent användning av parkeringsvärmare och i övrigt lägre utomhustemperatur.
    Jo att värmaren påverkar är ju självklart men faktiskt mindre än man kan tro (det ör kanske 3 dl i timmen som den drar). Det som stör mig är den höga landsvägsförbrukningen med varm bil. Kör man 120 så drar den över 0,8 och vid 100 så ligger den på 0,75
    Kör man under 90 så växlar den ju ned till sexan så förbrukningen sjunker ju inte mycket då heller.

  8. #108

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Robert Lagerquist
    Ort
    VAGGERYD
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Nick Visa inlägg
    Jo att värmaren påverkar är ju självklart men faktiskt mindre än man kan tro (det ör kanske 3 dl i timmen som den drar). Det som stör mig är den höga landsvägsförbrukningen med varm bil. Kör man 120 så drar den över 0,8 och vid 100 så ligger den på 0,75
    Kör man under 90 så växlar den ju ned till sexan så förbrukningen sjunker ju inte mycket då heller.
    Säker på att du inte kör på sport-läget?

  9. #109

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Mattias
    Ort
    umeå
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nick Visa inlägg
    Det låter ju å andra sidan nästan orimligt lågt. Det är helt omöjligt för mig att komma under 0,7 ens vid snål landsvägskörning (80-90 väg)
    Vad har du för däckstorlek?
    Vad menar du med blandad körning?
    Jag kör med 235/50-19 hjul, ja blandad körning typ två mil landsvägskörning och ca en mil stadskörning. 100-110kmh landsvägskörning ca 0,65.

  10. #110

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Mattias
    Ort
    umeå
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Nick Visa inlägg
    Jo att värmaren påverkar är ju självklart men faktiskt mindre än man kan tro (det ör kanske 3 dl i timmen som den drar). Det som stör mig är den höga landsvägsförbrukningen med varm bil. Kör man 120 så drar den över 0,8 och vid 100 så ligger den på 0,75
    Kör man under 90 så växlar den ju ned till sexan så förbrukningen sjunker ju inte mycket då heller.
    Jag tror värmaren drar 0,7l i timmen vid hellast

  11. #111

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Lars
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    27
    Jag kör på individuella läget men allt på normalinställningarna utom fjädringen som står på mjukaste.
    Växellådan kör jag alltid i vanliga driveläget.
    Det konstiga är att det inte går att få ecoläge med frihjul i idividuella läget (och alltså med dämparna i mjukaste läget).
    I ecoprogrammet så är dämparna alltid i normalläge.
    Senast redigerad av Nick den 2017-01-09 klockan 15:51.

  12. #112

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Lars
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    27
    Då måste det vara något fel på min för det är helt omöjligt att komma ned till 0,65 ens vid ren landsvägskörning
    Senast redigerad av Nick den 2017-01-09 klockan 15:51.

  13. #113

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    Lars
    Medlemsnr
    5408
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Nick Visa inlägg
    Jag kör på individuella läget men allt på normalinställningarna utom fjädringen som står på mjukaste.
    Växellådan kör jag alltid i vanliga driveläget.
    Det konstiga är att det inte går att få ecoläge med frihjul i idividuella läget (och alltså med dämparna i mjukaste läget).
    I ecoprogrammet så är dämparna alltid i normalläge.
    Precis det där irriterar jag mig på också på min Alltrack (-17). Är van att köra med frihjul från min tidigare -12 men det går ju som du säger inte att kombinera dämparna i comfortläge och frihjul. Har frågar VW men inte fått nått bra svar på varför.

  14. #114

    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    andreas theander
    Medlemsnr
    5424
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    1
    har kört knappt 100 mil med min Tiguan GT 190 och är galet nöjd , förbrukningen börjar sjunka och ligger på ca 0.7 nu , kändes som den drog bra mycket mer första 90 milen . Jag har 17" 225 vinterdäck odubbade nu får se vad det ger när den är riktigt inkörd. Mycket trevlig bil , har Ergoactive säte på förarplats , Dynaudio exite , Executive paket , easy open/close, dragpaket mm .

  15. #115

    Reg.datum
    mar 2017
    Namn
    Anders Lind
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1
    Riktigt nice!

  16. #116

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    2018 Volkswagen Tiguan R Sounds Like it Has A Five-Cylinder



    "In October 2016, our spies snapped photos of the long-awaited Tiguan R testing near the Nurburgring. Fast forward 10 months and the automaker continues to test the sporty SUV at the circuit and if our ears aren’t fooling us, the brand appears to have something special in store.

    When first spied, it was thought that the Tiguan R would make use of a turbocharged 2.0-liter four-cylinder, likely lifted straight out of the Golf GTI.

    However, this prototype sounds like it has the 2.5-liter five-cylinder of the RS3 and TT RS under the hood, revealing that Volkswagen isn’t messing around with the SUV. As a matter of fact, it even has the same oval-shaped tailpipes as the RS3.

    When installed into the RS3 and TT RS, this five-pot can deliver as much as 400 hp, a figure not to be underestimated. As awesome as it would be to see a 400 hp Tiguan R, we think it’s more likely the automaker will detune the engine to nearer the 350 hp mark. If it makes it into production that is.

    It is difficult to say when the hot Tiguan could shed its veil but don’t expect to see it debut until the first quarter of 2018 at the earliest."

    http://www.carscoops.com/2017/08/201...s-like-it.html

  17. #117

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Läckert. Men med tanke på Kfz-Kennzeichen IN så är det kanske mer troligt att det är kommande generation RS Q3 som Audi är ute och testar...

  18. #118

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Det kan nog stämma, jag tänkte inte så långt.
    ...dessutom har den Audi's RS-utblås.
    Senast redigerad av Fredrix den 2017-08-23 klockan 09:38. Anledning: tillägg

  19. #119

    Reg.datum
    feb 2018
    Namn
    Allrad
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    11
    Är än så länge helnöjd ägare av en Tiguan 2, dock hittar man alltid lite småsaker efterhand. Är det någon som köpt nya gummimattor och isåfall vilka o vart?
    Jag tycker att gummimattan som följde nya bilen på förarsidan är för liten och har letat efter en bättre men inte hittat någon, den original som finns hos VW är samma som den jag har och inte heller VW tillbehörsbutiken i Tyskland har någon annan.
    Men är det någon här som har samma synpunkt och lyckats hitta någon bättre gummimatta som passar?

  20. #120

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Wille
    Ort
    Haninge/Dalarövägen
    Inlägg
    6
    Dessa har jag, funkar jättebra. Dock i en a6 allroad men likadan modell på mattor.
    https://www.carstuff.se/bilmattor-vo...n-ii-2017.html

Liknande ämnen

  1. Extraljus Tiguan
    Av Pdeswe i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-09-14, 20:41
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 09:28
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-06, 10:28
  4. Nya Tiguan
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-03-14, 19:30
  5. Tiguan
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-19, 16:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin