Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25
  1. #21
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Olofsson kunde inte de heller hjälpa till med någon smidig lösning... och för att verkligen strö salt i såren så stod det en Sportscombi precis bakom säljare som hade precis rätt spec... DSG med 110hk motorn och sportchassi med R-line 17" fälgar mm mm... dock var det en TSI och inte en TGI...

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Är du säker på att TGI BlueMotion inte har sportchassi som standard i Sverige?
    Säljare på Olofsson hävdade med bestämdhet att TGI'n inte hade något sportchassi.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    OK - då är det nog så. VW Sverige vill väl sälja modellen som taxi. Men det kunde ju varit valbart...
    Senast redigerad av Marcus den 2015-08-22 klockan 15:31.

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2008
    Namn
    Malte österberg
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    43
    Det borde ju gå att få bilen levererad med vinterdäck på originalfälgarna, och så köper du själv de fälgar du vill ha. Sänkfjädrar till det borde inte kosta mer än ett par tusen.

  4. #24

    Reg.datum
    aug 2010
    Namn
    Johan Lundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Jag är lite nyfiken på vad TGIn drar, då jag kommer få min om några veckor... Blir det billigare att köra, eller var det bara månadskostnaden som blev lägre? (personalbil) Sen får man hoppas att man även får nedsatt f-värde 2017. Skatten verkar ju inte höjas på gas 1 jan 2016, vilket gör om jag förstår rätt då kommer göra bensinen 50 öre dyrare...

    Jag tuffade fö till bilen med sportstolar... och inget mer... det blev nog inte så tufft... men tillägget var litet och skillnaden i komfort rätt stor även om de andra stolarna var helt ok... förra bilen var en GT... men ärligt så är det inte en tuff bil jag är ute efter utan nåt billigt... sen är det ju inte fel om det är lite kul... DSG lådan tycker jag gör att golfen ändå känns rätt rapp. Jag har inte kört nån TGI så jag hoppas den inte alltför mkt segare än den förra GTn. Stadskörning, sportläge och plattan i mattan var min GT rätt kul, men i högre hastigheter var ju inte GTn nån raket direkt... Förstår inte de som köper en golf utan DSG...

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2008
    Namn
    Malte österberg
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av luftkyld Visa inlägg
    Jag är lite nyfiken på vad TGIn drar, då jag kommer få min om några veckor... Blir det billigare att köra, eller var det bara månadskostnaden som blev lägre? (personalbil) Sen får man hoppas att man även får nedsatt f-värde 2017. Skatten verkar ju inte höjas på gas 1 jan 2016, vilket gör om jag förstår rätt då kommer göra bensinen 50 öre dyrare...
    Har också undrat över förbrukningen, hoppas den är hyfsad även på bensin. Men på gas så ska det ju bli lite bättre ekonomi, man får försöka se till att tanka gas så mycket som möjligt.
    Får även min om några veckor, och kommer från en GT TDI 4m.

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-12-19, 11:16
  2. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2014-11-30, 15:11
  3. Golf 7 sportscombi r-line
    Av mattias sjögren i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 20:42
  4. VW Golf 7 Sportscombi tråd
    Av Peter-C i forum VW-forum
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-06-11, 17:34
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin