Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Tobias Eriksson
    Ort
    Järna
    Inlägg
    148
    Varför är Isofix så nödvändigt? Jag har det inom bil, aldrig använt. Isofixfästen klarar av ca 22kg har jag läst nånstans. Barn och barnstol kommer ganska snabbt upp i den vikten.
    Jag litar mer på en fastspänd stol på gammalt hederligt sätt.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Smaken är olika men för mig är ISOFIX helt överlägset smidigt och ger ökad säkerhet. Behöver man dessutom ta ur stolen ibland så är det guld värt.

  3. #23

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av tobbetdi Visa inlägg
    Varför är Isofix så nödvändigt? Jag har det inom bil, aldrig använt. Isofixfästen klarar av ca 22kg har jag läst nånstans. Barn och barnstol kommer ganska snabbt upp i den vikten.
    Jag litar mer på en fastspänd stol på gammalt hederligt sätt.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Nu har du fått detta med ISOFIX om bakfoten.
    Fästet i bilen klarar i princip hur mycket som helst , det är det som monteras i fästet som sätter gränsen.

    Inte för att jag längre har småbarn som behöver stol , men på den tiden jag hade så var ISOFIX oumbärligt.

  4. #24
    ricjuo
    Gäst
    What marcus said =)

    Nej, men det är ju för smidighetens skull. och platsen, vi kommer behöva en bil där en 3åring och 1 nyfödd, samt 2 vuxna kan åka. Båda ska ju kunna åka bakåtvänt. Så ena där bak, en en fram (med avständ airbag så klart ) För jag har än inte hittat en bil där man kan få plats i passargerarsätet om man har en bakvänd bildbarnstol bakom. De verkar vara svåra att finna!

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Skoda Superb Combi klarar det, är jag ganska övertygad om. Men annars är Passat en väldigt bra och genomtänkt bil för en småbarnsfamilj. Desto mer man använder den, desto mer inser man hur smart den är och hur mycket erfarenhet det ligger bakom dess paketering och kloka detaljer.

  6. #26
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av ricjuo Visa inlägg
    För jag har än inte hittat en bil där man kan få plats i passargerarsätet om man har en bakvänd bildbarnstol bakom. De verkar vara svåra att finna!
    Nu svär jag väl i kyrkan...men vi har två bakåtvända och 1 framåtvänd ( 5.5år, 3.5år, och 0.5år ) alla i baksätet på vår Volvo V70N.
    Jag som är 1.87 sitter bra både som förare och passagerare.

    Frugan vill gärna ha en större bil, så vi håller ett öga efter en Touran med rätt utrustning och prisklass för oss.
    Superb skulle jag absolut kunna tänka mig också.

    Det vore väl skönt om alla tre bilar på uppfarten var VW ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Min svärfar som är en normalstor man har åkt i passagerarsätet i vår Passat, från Österrike till Kroatien, med en stor bakåtvänd BeSafe iZi Kid X3 bakom sig i baksätet. Han tyckte nog inte att det var den mest komfortabla åkturen, men det går. Är man en kortare person ser jag det inte som något problem alls.

  8. #28
    ricjuo
    Gäst
    japp, V70 håller jag på att kolla in. Den om någon borde ju vara stor nog =)

  9. #29

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av ricjuo Visa inlägg
    What marcus said =)

    Nej, men det är ju för smidighetens skull. och platsen, vi kommer behöva en bil där en 3åring och 1 nyfödd, samt 2 vuxna kan åka. Båda ska ju kunna åka bakåtvänt. Så ena där bak, en en fram (med avständ airbag så klart ) För jag har än inte hittat en bil där man kan få plats i passargerarsätet om man har en bakvänd bildbarnstol bakom. De verkar vara svåra att finna!
    Det fixar Skoda Superb utan problem. Hade två stycken BeSafe x3 isofix i bak på min utan problem. Kollegan som är 2.03 satt hur bekvämt som helst i passagerarstolen.
    Merca e-klass är väl en annars en bil som detta funkar bra i också. I alla fall förra generationen. En sådan har nämligen ovanstående kollega med två likadana stolar i bak.
    Vi har ett gäng V70 på jobbet (årsmodell 2012 - 2014) och i dessa kan man inte ha två stolar i baksätet och åka bekvämt enligt mig. Jag är dessutom bara 1.82 lång.

  10. #30
    ricjuo
    Gäst
    nja, den bilen (skoda superb) faller på en av de "viktigaste" punkterna... snygg iallfall i mina ögon Finner inte den bilen vacker alls!

Liknande ämnen

  1. Köpråd Touareg 2012-2014
    Av Kungmackan i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-20, 19:54
  2. Köpråd Passat CC 3,6
    Av Thorssa i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 20:56
  3. Köpråd Passat 1.8T
    Av gti8v i forum VW-forum
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 09:06
  4. Passat G60 Köpråd
    Av G60 V-spec i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 18:21
  5. Köpråd passat 1.8T!
    Av Martini i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 00:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin