Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Audi RS3 vs. VW Golf R


  2. #2
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Helt underbart!

    Det finns bara en vinnare i bland "hothatch" - klassen.
    Visst nu är detta orginalbilar men roligt reportage
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Mmm RS3 fick spö på i stort sett allt, särskilt i ljuset av det högre priset. Märkligt att den inte har bättre prestanda! Men jag håller med om att Audi har en finare inredning. Det nämns inget om motorljudet, men jag tycker att RS3 har ett helt fantastiskt motorljud Sen kan man fråga sig hur relevant det är att pressa dessa bilar runt en bana så där, är det verkligen det bilarna är anpassade för?

  4. #4
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Mmm RS3 fick spö på i stort sett allt, särskilt i ljuset av det högre priset. Märkligt att den inte har bättre prestanda! Men jag håller med om att Audi har en finare inredning. Det nämns inget om motorljudet, men jag tycker att RS3 har ett helt fantastiskt motorljud Sen kan man fråga sig hur relevant det är att pressa dessa bilar runt en bana så där, är det verkligen det bilarna är anpassade för?
    S3 har fått liknande kritik i jämförelse med Golf 7 R. Märkligt eftersom S3 och Golf R borde ha samma egenskaper då bägge är baserade på MQB chassi och har samma maskinbestyckning. Borde vara i stort sett identiska…

    Jag har en manuell R och har kört två olika S3 "sedan" DSG (årsmodell 2014 och 2015) på allmän väg. Ingen större skillnad, S3 kändes lite tyngre men S3 sedanen är ju lite längre än R hatchbacken.

    En jämförelse mellan RS3 och R på bana tycker jag är ytterst relevant. Kundsegmentet, som i stort sett är samma för bägge bilarna, är intresserade att veta tror jag. Jag gillar verkligen den 5 cylindriga RS maskinen men outputen bör vara bättre annars är ju extrautgiften för en RS3 onödig. Emblem som "R", "RS" och "S " ska markera sportighet därför tycker jag att bilarna ska vara anpassade för bankörning.

    "S-line" och "R-line" är endast utseenderelaterat, dvs endast påklistrade "fake"- kulisser som inte man kopplar ihop med sportighet i min värld. Sådant trams sysslar ju många andra märken också med, exempelvis MB och BMW, AMG / M - paket. Sådana bilar behöver knappast bantestas då de säljs till en annan målgrupp.

    360 hk 5:an verkar vara lyckad när den sitter i en Audi TTRS .

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2015-08-06 klockan 00:59.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #5
    Raven
    Gäst
    Satt och funderade på vad jag skulle hitta på idag... (Sambon har bjudit hem kompisar efter jobbet).
    Nu vet jag, provköra en Golf R / Audi S3 för att se hur de är jämfört med Cupran.

    Cupran - mot en Golf VI GTI är betydligt mer lättfotad, GTI kändes framtung något jag inte upplever i Cupran. Samtidigt känns Cupran "tyngre" på vägen.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Volkswagen Golf R versus Seat Leon Cupra 280 - which is fastest?
    https://youtu.be/K5dRujiHbpA

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Att de inte vässade chassiet bättre med nya RS3, förra generationen fick väl viss kritik.
    Golfen är väl den mest prisvärda av de två, men turbofemman låter ju och går djävulskt bra!

Liknande ämnen

  1. GT Däckservice VW/Audi Träff 9 Maj
    Av Sjove i forum Träffar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-04-30, 23:55
  2. Audi RS3 (typ 8V)
    Av Marcus i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-04-29, 10:19
  3. vw och Audi träff i dalarna
    Av larra i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-12, 18:08
  4. Identifiera kylare VW/ Audi?
    Av ellac i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 22:42
  5. vw/audi nyckel ??????
    Av gixxerpsyco i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 00:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin