Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23
  1. #21
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Nu har fixat baktorkaren på min också. Orsaken till att jag trodde att det inte gick, var att jag inte hittat någon info om det på 5:an. När man då tittade på en instruktion för 6:an och kollade motsvarande inställningar i 5:an, så såg det inte alls likadant ut på dom bitarna. När jag sen såg ett inlägg om att det inte går på 5:an, så tog jag det som sanning. Men det är ju bra att jag blev överbevisad.

    Så torkaren ska du nog kunna få bort på din också, lundqvistarn.

  2. #22
    lundqvistarn
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Nu har fixat baktorkaren på min också. Orsaken till att jag trodde att det inte gick, var att jag inte hittat någon info om det på 5:an. När man då tittade på en instruktion för 6:an och kollade motsvarande inställningar i 5:an, så såg det inte alls likadant ut på dom bitarna. När jag sen såg ett inlägg om att det inte går på 5:an, så tog jag det som sanning. Men det är ju bra att jag blev överbevisad.

    Så torkaren ska du nog kunna få bort på din också, lundqvistarn.

    Hur gjorde du?

  3. #23
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Enligt Dannes inlägg

    Citat Ursprungligen postat av Danne_ Visa inlägg
    En golf 5. Röd MFD.

    Byte 01 och bit 7 till 0
    Byte 02 och bit 0 till 0

    Vips Ingen torkaren bak med backväxel!
    Det är i elcentralskontrollern (kontroller 09) man ska ändra det. Det var inte helt självklart om man bara läste Dannes info. Och sedan informationen på dom bitarna i VCDS var inte heller helt tydliga. Jag kommer inte ihåg exakt vad det stod. Det var ju torkaren, men inget som jag tolkade som autofunktionen. Men jag ändrade iaf dom två bitarna efter att jag sparat den gamla långkoden som stod tidigare. Det verkar funka bra. Idag har det regnat och ett utmärkt tillfälle att testa.

    Jag försökte hitta mer info om det här på nätet för att få en bekräftelse, men lyckades inte hitta något. Om det säger något om mängden tillgänglig info, eller om mina googleskills, låter jag vara osagt...

Liknande ämnen

  1. ACC strömmen på , kan den ändras i VCDS ?
    Av sspc i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-07-30, 08:58
  2. Verkstad i Stockholm som kan VCDS ?
    Av sspc i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-21, 11:37
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 18:46
  4. nån som vet vad man kan göra passat g60
    Av freddy81 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin