Sidan 4 av 15 FörstaFörsta 123456714 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 282
  1. #61
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Japp från VW att det inte går på denna.

    Nja, en ospecad är kanske 50 000papp billigare. Men allt som är "speciellt" på Clubsporten som inte går att få på vanliga GTin tycker jag är värd 50 000 extra...tror jag
    När jag köpte 35an så blev den t.o.m. billigare än en vanlig GTI med likvärdig utrustning. Kanske blir samma med CS'en.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  2. #62
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Har inte hunnit läsa igenom det senaste, snappade dock upp något om att den har anpassade dämpare. Någon som har mer info om detta? Blir det en ren banbil som man behöver njurbälte för att framföra på Svensk väg? Generellt är den ju lite flamboyant för att vara en GTI när man tittar på den så den kanske mest är till för bana?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Grymt rolig bil. Men ännu en bil som tyvärr går bort. Fick svar att även denna inte kommer att kunna få dragkrok :/ ska det vara så j-vla svårt att hitta en rolig bil med det lilla extra som kan ha dragkrok....
    https://youtu.be/7O4PCkSRXig

  4. #64

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Kasst att man inte kan montera drag. Är det en trend att bilar inte får drag tro?
    Ja precia "alla" roliga varianter av modeller( R, 135, Cupra, AMG45, S3, RS3 mm ), är inte gjorda för oss småbarnsföräldrar som måste ha lite praktiskt oxå.

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Det är väl ganska självklart att man med modeller som R, M135i, S/RS, RS, Cupra, AMG m.fl. inte i första hand ser småbarnsföräldrar som sin primära målgrupp? Ändå är det ju i flera fall halvkombi-bilar och i fallet med AMG, R och Cupra t.o.m. möjligt med helkombiutförande! Dvs när du väljer någon utav dessa bilar så har du troligen gjort det valet för att de framstår som mycket praktiska jämfört med exempelvis en ren sportbil som Porsche Cayman.

    Ta cyklarna på taket, som man gör i centraleuropa, se https://youtu.be/7O4PCkSRXig

  6. #66
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det är väl ganska självklart att man med modeller som R, M135i, S/RS, RS, Cupra, AMG m.fl. inte i första hand ser småbarnsföräldrar som sin primära målgrupp? Ändå är det ju i flera fall halvkombi-bilar och i fallet med AMG, R och Cupra t.o.m. möjligt med helkombiutförande! Dvs när du väljer någon utav dessa bilar så har du troligen gjort det valet för att de framstår som mycket praktiska jämfört med exempelvis en ren sportbil som Porsche Cayman.

    Ta cyklarna på taket, som man gör i centraleuropa, se https://youtu.be/7O4PCkSRXig
    Jag återkommer med bild när jag lassat upp släpet på taket istället för bakom bilen .

    Kan förstå det när det gäller R, men att börja praktikalitetsstympa GTI har jag svårt att acceptera. GTI-konceptet dör en smula när man kompromissar för hårt med kärnvärdena.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  7. #67

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Håller med, därför skrev jag inte med GTI. GTI ska vara en allrounder, klara det mesta. Just därför jag själv är GTI-älskare sedan länge även om just det behovet får ligga på is några år till... GTI: 2,3 m garderob från IKEA - inga problem - samtidigt som den är gasglad i alla stunder med ett väl balanserat chassi som klarar både komfort och sport som få andra. Framför allt är det kombinationen körglädje, körställning, känsla, utrustning parat med rimliga ägarkostnader som ger ett mycket trevligt bilägande.

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Golf GTI Clubsport - So klingt der Clubsport!
    https://youtu.be/5c3GVsCAWg0

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Autogefühl:

  10. #70

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Autogefühl är bra kanal, seriösa och snabba nyheter.
    Tänkte få till ett bilbyte nästa år. 2011 satt jag i samma sits, hade då offert på både Tiguan och Golf ed35, valet då blev en Tiguan.
    Tiguanen har varit j-vligt bra. Nu överväger jag nya Tiguan eller Clubsport, men de lutar åt en ny Tiguan igen...

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Nya Tiguan är mycket snygg, elegant, dynamisk. Alla andra SUV i den klassen känns helt efter... Kolla den snygga linjen/vecket längs kaross sidan som sveper runt bakljuset. Läckert!

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Ja, får se om R-line finns tillgängligt från start. I så fall lutar det år en TDI190 R-line, mest för att den blir bättre interiört.

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av mangewide Visa inlägg
    Ja precia "alla" roliga varianter av modeller( R, 135, Cupra, AMG45, S3, RS3 mm ), är inte gjorda för oss småbarnsföräldrar som måste ha lite praktiskt oxå.
    - VW Passat GTR TSI 280: 424 900 kr
    - BMW 330i M Sport 252 hk: 374 000

    Båda tillgängliga med dragkrok

  14. #74

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag gillar konceptet för clubsport. Blir säkert en riktigt trevlig kärra med lätt och fin känsla i chassit. Men det är trist att den inte går att få med drag (liksom R SC som är ännu värre då den anspelar mer på att vara praktiskt). Men som visat finns det roliga kärror som erbjuder drag till rimlig peng. Jag har drag på min 335:a och kommer ha riktigt svårt att vara utan det i framtiden (används 10-15 ggr per år för min del).

  15. #75
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jag gillar konceptet för clubsport. Blir säkert en riktigt trevlig kärra med lätt och fin känsla i chassit. Men det är trist att den inte går att få med drag (liksom R SC som är ännu värre då den anspelar mer på att vara praktiskt). Men som visat finns det roliga kärror som erbjuder drag till rimlig peng. Jag har drag på min 335:a och kommer ha riktigt svårt att vara utan det i framtiden (används 10-15 ggr per år för min del).
    Kan ju iofs tänkas att CSen blir lite mer exklusiv då rätt få kommer se den som praktiskt, på samma sätt som att R'en är väldigt sällsynt (iaf i det här landet). Blir nog ingen sådan för mig så som det ser ut nu så länge jag bara har en bil.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    VW Golf GTI Clubsport versus Golf R at Portimao
    https://youtu.be/MkLrq2mc9Mc

  17. #77

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    - VW Passat GTR TSI 280: 424 900 kr
    - BMW 330i M Sport 252 hk: 374 000

    Båda tillgängliga med dragkrok
    Yes! MEN

    Passaten är ett snäpp för stor vad jag tänkt, och lite safftigt pris för en "passat

    Sen BMW har jag byggt med en "snik" utrustning. Då hamnade jag på drygt 450 000:-, för en bil med 250hk?!?!?. Galet oprisvärd tyvärr....

    Men bra förslag!, shoot!

  18. #78

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    - VW Passat GTR TSI 280: 424 900 kr
    - BMW 330i M Sport 252 hk: 374 000

    Båda tillgängliga med dragkrok
    När jag hör "GTR" tänker jag något som går riktigt fort. Inget emot passat eller TSI 280 motorn. Men inget jag associerar med "GTR". Så, in med ca 450+ hp i passaten så snackar vi "GTR"

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Video från Autoblog.nl

    - Motorn är densamma som R.
    - Overboost är aktiv från växel 3-6 med manuell. Från start med DSG och launch control.
    - Golf GTI har två ggr mer lyftkraft än Clubsport (de lär väl komma test GTI vs Clubsport framöver).
    - Kommer med smidda 18", 3 kg lättare (än Austin 18" då ?).

    När EVO testade den anmärkte de på bromsfade.
    Frågan är varför de inte använde bromsarna från Cupra performance pack ?
    De har ju ändå hängt på ett aero-paket och döpt den till Clubsport.
    Senast redigerad av Fredrix den 2015-12-04 klockan 06:48. Anledning: tillägg

  20. #80

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Golf GTI Clubsport (2016) - Der Boost Golf - AUTO BILD TV
    https://youtu.be/LCWquSDW7CE

Liknande ämnen

  1. Oljebyte diffbroms Golf GTI VII
    Av Raven i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-06, 23:56
  2. Azubi GTI Wolfsburg Edition - 40 Jahre Golf GTI?
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-01, 00:04
  3. Golf VII GTI/GTD&R strålkastarhus
    Av Dennis Örnell i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 18:18
  4. Golf VII GTi & GTD
    Av Balders i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 11:57
  5. sänkning med 40/40 fjädrar
    Av dorian i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 00:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin