Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 91 av 91
  1. #81

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Vikstrom
    Medlemsnr
    5296
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    311
    Jag kollade på datorn. Du fotade med mobilen menade jag när jag skrev mobilen.......
    Jaha 5 från slutet också. Man ser ju bara att det är en bil därborta, troligen en golf......
    Jag är ju lite fotonerd också så hade ju kunnat tagit bra bilder men då missar man ju körtid.

    Fytusan då är du grymt van att köra!!!!

  2. #82
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 174
    Citat Ursprungligen postat av Rickard.v Visa inlägg
    Jag kollade på datorn. Du fotade med mobilen menade jag när jag skrev mobilen.......
    Jaha 5 från slutet också. Man ser ju bara att det är en bil därborta, troligen en golf......
    Jag är ju lite fotonerd också så hade ju kunnat tagit bra bilder men då missar man ju körtid.

    Fytusan då är du grymt van att köra!!!!
    Okej haha, jag tänkte tagit med systemkameran men det blev krångligt att hålla reda på den när jag körde.
    Jag kan maila bilderna till dig om du vill, de har bra upplösning, uppladdningen minskar ner dem. :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #83
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Där kom jag med på ett litet hörn i filmen också vid 5:30.

    Tack till de som ordnade eventet, det var kul att få testa en ny bana, och en rolig bana faktiskt. Rätt så knepig med mycket upp och ner, verkar gå rätt hårt åt framdäcken. Men skoj var det.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  4. #84
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Jag håller med. En väldigt rolig bana och ganska teknisk. Mycket effekt är inte det som är viktigast, utan chassi och köregenskaper kombinerat med bra spårval. Absolut min favoritbana. Därmed inte sagt att jag är något speciellt bra på banan, bara att den är rolig...

  5. #85

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174
    jag filmade lite och tog ca 150 kort, hur många får man lägga upp utan att spamma ner hele sidan ??
    eller ska vi skapa en ny tråd under bilder o film. kanske flytta tråden ??

  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Vikstrom
    Medlemsnr
    5296
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    311
    Jag tycker också det var en rolig bana! Mera träffar där!! 24mil dit. (22 till mantorp)

    Jonny jag tycker du gör en ny tråd under bilder o film! (sortera lite först, suddiga/dubletter/focus på fel ställe)
    Så kan vi alla lägga in bilder o film där. Vad tycker ni andra?

    Men det bästa är ju att ha bilderna på någon bildsida o länka in dem. Blir inte så överskådligt när de ligger på rad i ett forum.
    Tror du kan göra ett album på FB o länka härifrån.

  7. #87
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    Citat Ursprungligen postat av Rickard.v Visa inlägg
    Jag tycker också det var en rolig bana! Mera träffar där!! 24mil dit. (22 till mantorp)

    Jonny jag tycker du gör en ny tråd under bilder o film! (sortera lite först, suddiga/dubletter/focus på fel ställe)
    Så kan vi alla lägga in bilder o film där. Vad tycker ni andra?

    Men det bästa är ju att ha bilderna på någon bildsida o länka in dem. Blir inte så överskådligt när de ligger på rad i ett forum.
    Tror du kan göra ett album på FB o länka härifrån.
    Jajjamen, lägg gärna upp ny tråd under bilder & film, länka till lämplig bildsida typ instagram.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  8. #88
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Jag håller med. En väldigt rolig bana och ganska teknisk. Mycket effekt är inte det som är viktigast, utan chassi och köregenskaper kombinerat med bra spårval. Absolut min favoritbana. Därmed inte sagt att jag är något speciellt bra på banan, bara att den är rolig...
    Helt klart verkar det som att chassi är viktigt på den banan. Talade lite med en annan WRC ägare i depån och hans åsikt var att WRC:n känns lite mjuk/hög på kurviga vägar, något som även märks på banan. I synnerhet i den snabba vänstern under bron efter start/mål. En sänkning kunde göra gott.

    Det verkar som att XDS funkar fint för att förebygga att innerhjulet spinner ut ur svängarna. Jag kan tänka mig att Kinnekulle är ett ställe där innerhjulet lätt tappar grepp när man kör framhjulsdrivet.

    Körlinjerna är nog inte min starka sida, så oerfaren som jag är. Varje varv är nog olika när jag kör, men kul är det ändå.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  9. #89

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Vikstrom
    Medlemsnr
    5296
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Helt klart verkar det som att chassi är viktigt på den banan. Talade lite med en annan WRC ägare i depån och hans åsikt var att WRC:n känns lite mjuk/hög på kurviga vägar, något som även märks på banan. I synnerhet i den snabba vänstern under bron efter start/mål. En sänkning kunde göra gott.

    Det verkar som att XDS funkar fint för att förebygga att innerhjulet spinner ut ur svängarna. Jag kan tänka mig att Kinnekulle är ett ställe där innerhjulet lätt tappar grepp när man kör framhjulsdrivet.

    Körlinjerna är nog inte min starka sida, så oerfaren som jag är. Varje varv är nog olika när jag kör, men kul är det ändå.
    Ja så är det för mig med, om spårvalet hihi. Det är bara erfarenhet genom körning som kan åtgärda det.

    Va spinner innerhjulet? Hmm undrar om haldexen hjälper mig. Visste inte att det var ett problem hihi. Skulle vara kul att ha en lite lampa som talar om när haldexen hjälper till. Eller så kör jag för snällt.

    Cheba jag trodde bara det var du med vit wrc. Åkte bakom dig ett tag så du är med på lite film.

    Det är nu det roliga börjar, att justera bilen...... €€€€€€€€€€€€€€

  10. #90
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av Rickard.v Visa inlägg
    Ja så är det för mig med, om spårvalet hihi. Det är bara erfarenhet genom körning som kan åtgärda det.

    Va spinner innerhjulet? Hmm undrar om haldexen hjälper mig. Visste inte att det var ett problem hihi. Skulle vara kul att ha en lite lampa som talar om när haldexen hjälper till. Eller så kör jag för snällt.

    Cheba jag trodde bara det var du med vit wrc. Åkte bakom dig ett tag så du är med på lite film.

    Det är nu det roliga börjar, att justera bilen...... €€€€€€€€€€€€€€
    Det fanns en annan WRC på plats också men inte på banan, den stod på utställningen. Om jag finns med på film vore det skoj om du kunde ladda upp så man får se.

    Det vore intressant att ha en lampa för XDS också som lyser när den bromsar innerhjulet, på samma sätt som när antispinn/antisladd griper in. Men om jag inte har helt fel så känns det lite när XDS är aktiv. En känsla man har när man gasar på i branta svängar, även på gata t.ex. motorvägspå/avfarter. Det känns liksom att framhjulen greppar bättre än man skulle tro, inget ingrepp av antispinn, och framänden går precis dit ratten pekar utan att understyra. Sen mot utgången av kurvan när rattutslaget minskar så kommer det en punkt när det känns som att något händer och bilen börjar understyra lite lätt. Vore kul att ha en lampa så man kunde få det bekräftat att det faktiskt är XDS man känner.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  11. #91

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Helt klart verkar det som att chassi är viktigt på den banan. Talade lite med en annan WRC ägare i depån och hans åsikt var att WRC:n känns lite mjuk/hög på kurviga vägar, något som även märks på banan. I synnerhet i den snabba vänstern under bron efter start/mål. En sänkning kunde göra gott.

    Det verkar som att XDS funkar fint för att förebygga att innerhjulet spinner ut ur svängarna. Jag kan tänka mig att Kinnekulle är ett ställe där innerhjulet lätt tappar grepp när man kör framhjulsdrivet.

    Körlinjerna är nog inte min starka sida, så oerfaren som jag är. Varje varv är nog olika när jag kör, men kul är det ändå.
    Hej.

    Jag kör med MSS Spring kits, vilket fungerar bra på en TT RS. Finns till flera Golf också. Körde 1:01,635 med MSS Sport packs och Michelin Super Sports däck.
    Med Dunlop dz03g R däck så gick det på 1:00,62. Dvs R däcken gav en sekund.
    När jag satte på MSS Spring Kits Track Pack, så körde jag på 0:59,39. Dvs bättre dämpning gav ytterligare 1.23 sekunder.
    Hur mycket som är väder och vind, erfarenhet m.m. däremellan är svårt att sia om. Men det är grymt skönt när man märker att bilen klarar mer och beter sig som förväntat. Man får förtroende att köra bättre.

    Dessa kit är specialanpassade för vw/audi mfl.
    Senast redigerad av golfhenke den 2015-08-06 klockan 03:20.

Liknande ämnen

  1. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2017-08-13, 14:21
  2. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2016-08-14, 20:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin