Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2015
    Namn
    Karl Gauffin
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    32

    Bagagerumsmatta i Polo 2015

    Hej,

    Tänkte köpa en matta till skuffen. Verkar finnas några olika alternativ. Skulle vara tacksam för tips på detta. Köpa i Sverige eller är Ebay ett alternativ? Verkar dessutom finnas två olika beroende på vilket läge man har golvet på. Jag tänker att det är bäst med en matta som passar när man har golvet i det lägre läget, det är ju så man har när man behöver lasta som mest...

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Hej

    Original hade så låga kanter och var så hiskligt dyr!! Så jag kunde inte motivera det! Köpte på Mekonomen för under 1000kr. Passar i hög och låg läge, jag är hel nöjd med den!

    Skulle kunna ordna bild om du vill det!

    /mvh soyd

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2015
    Namn
    Karl Gauffin
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Hej

    Original hade så låga kanter och var så hiskligt dyr!! Så jag kunde inte motivera det! Köpte på Mekonomen för under 1000kr. Passar i hög och låg läge, jag är hel nöjd med den!

    Skulle kunna ordna bild om du vill det!

    /mvh soyd
    Tack för tipset! Ja, en bild hade inte varit fel....

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Jag köpte en matta till min Golf från det här företaget. http://shop.plastomer.se/

    Passformen på mattan är väl sådär, kanske inte den allra bästa. Originalmattan i min Octavia hade bättre passform. Men för det priset så tycker jag ändå att det är ett bra köp.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Mattan kommer från Svenska Autoform


    /mvh soyd

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Mattan kommer från Svenska Autoform


    /mvh soyd
    Exakt samma matta som jag köpte hos ÅF. Betalade ca 750 kronor för min.

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Erik
    Medlemsnr
    5304
    Ort
    Lund
    Inlägg
    75
    När man tittar på NHL-hockey så får man även se lite amerikansk reklam. Jag vill minnas att det finns ett företag som tillverkar måttanpassade mattor för fordon.

    Eftersom jag inte hittar reklamen kan jag inte veta säkert, men jag tror att det var http://www.weathertecheurope.com/se/
    Enligt deras reklam så skall grejerna vara gjorda i USA, om det nu säger något.

    Till min Golf MK5 så kostar en matta 85€, är tydligen laserskuren och finns i tre färger.

    Lägg märke till att jag inte på något sätt kan borga för kvalitet eller liknande, då jag endast har sett deras reklam. Jag tänkte att det kanske kunde vara ett bra tips i alla fall.

    /S

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2015
    Namn
    Karl Gauffin
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Hej

    Original hade så låga kanter och var så hiskligt dyr!! Så jag kunde inte motivera det! Köpte på Mekonomen för under 1000kr. Passar i hög och låg läge, jag är hel nöjd med den!

    Skulle kunna ordna bild om du vill det!

    /mvh soyd

    Var inne på Mekonomen idag. De hade inga mattor whatsoever till Polo.....
    Har skrivit till Plast form företaget. Få se vad de svarar. Ser bra ut på dina bilder. Vilken årsmodell har du?

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2015
    Namn
    Karl Gauffin
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    32
    Blev en originalmatta. 56 € via Amazon från Auto Kölbl GmbH
    Passformen är väl sådär....
    Namn:  DSC_0095.jpg
Visningar: 466
Storlek:  1.17 MB

  10. #10

    Reg.datum
    jul 2015
    Namn
    Mattias S
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av SniFFzoR Visa inlägg
    När man tittar på NHL-hockey så får man även se lite amerikansk reklam. Jag vill minnas att det finns ett företag som tillverkar måttanpassade mattor för fordon.

    Eftersom jag inte hittar reklamen kan jag inte veta säkert, men jag tror att det var http://www.weathertecheurope.com/se/
    Enligt deras reklam så skall grejerna vara gjorda i USA, om det nu säger något.

    Till min Golf MK5 så kostar en matta 85€, är tydligen laserskuren och finns i tre färger.

    Lägg märke till att jag inte på något sätt kan borga för kvalitet eller liknande, då jag endast har sett deras reklam. Jag tänkte att det kanske kunde vara ett bra tips i alla fall.

    /S
    Jag har beställt mattor fram till min A3 från Weathertech, passformen är helt perfekt och jag har inte sett några andra skålade mattor som erbjuder samma skydd och passform. Jag tvivlar inte på att bagagerumsmattan håller samma kvalitet och passform. Dyra ja, men det var det värt!

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-28, 20:37
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 10:28
  3. VW Polo GTI 2015 vs VW Polo G40
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-15, 00:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin