Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Auto-halvljus

  1. #1

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198

    Auto-halvljus

    Jag hittade den här när jag surfade runt. Tänkte beställa till Polon. Är det nån som har provat?
    http://www.eftermontera.se/volkswage...t_1_stor_konta

  2. #2
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av lasholm Visa inlägg
    Jag hittade den här när jag surfade runt. Tänkte beställa till Polon. Är det nån som har provat?
    http://www.eftermontera.se/volkswage...t_1_stor_konta
    Har inte provat, men ser ut som sådana kit som säljs på aliexpress för 40€ inkl. frakt. Själva ljusomkopplaren med autofunktion och dimljus fås för under 15€ då det är kinesisk "OEM" vi talar om. Kitet i din länk påstås innehålla en original ljusomkopplare. Jag frågade nyligen VW handlaren om pris på en sådan, och priset låg på ca. 1100kr, och då var det fråga om modellen utan framdimljus...så jag måste säga att om kitet i länken faktiskt innehåller en original ljusomkopplare så är det en väldigt bra deal, eftersom kitets pris är i samma klass som endast ljusomkopplaren hos VW.

    Själv är jag i färd med att montera autoljus på OEM vis. Beställde ett komplett kit av en kille på ett annat forum, inklusive kablage med OEM kontaktstycken och relähållare, samt en "kinesisk OEM" ljusomkopplare. Lite pyssel att installera samt att det kräver kodning med VCDS. Fördelen är att det använder sig av original regn/ljussensor som finns i min bil, samt att man även får Coming home/Leaving home-ljus funktionalitet.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Det verkar som DRL-funktionen försvinner med det där kittet, ser ut som allt blir svart dagtid och både dimljus och halvljus tänds på kvällen.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Uppdatering! Jag köpte ett kit på Ebay för 500kr med Kina OEM-ljusomkopplare. Funkar riktigt bra faktiskt! DRL:en funkar också som den ska, dessutom fick jag coming/leaving homefunktion på köpet.

  5. #5
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av lasholm Visa inlägg
    Uppdatering! Jag köpte ett kit på Ebay för 500kr med Kina OEM-ljusomkopplare. Funkar riktigt bra faktiskt! DRL:en funkar också som den ska, dessutom fick jag coming/leaving homefunktion på köpet.
    Är det ett kit med en egen ljussensor eller något som använder bilens egen ljussensor och som kräver kodning i VCDS?
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Egen sensor, behöver ej kodas.

Liknande ämnen

  1. Dimljus i AUTO-läget
    Av SniFFzoR i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-04-09, 00:26
  2. Auto läge
    Av gixxers i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 07:25
  3. Auto-Style coilovers?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 20:11
  4. auto..justerande kopplingsvajer...
    Av Rally_golf_gti i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 19:23
  5. auto cad(dy)
    Av jens-w i forum Projektforum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 12:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin