Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    GolfT
    Gäst

    Vad behöver jag byta mera för att uppnå 320Hk

    Hejsan!
    Jag har en Golf MK4 GTI, jag är så otroligt sugen på att få riktig ös i den, syftade på 320HK.Folk som är medlem i gtigruppen kan så himla mycket om det, så jag tänkte fråga er vad som behövs mera att byta innan mapping.

    Jag Har bytt :
    T3/T4 hybrid turbo
    3" hela avgassystem med racekat
    Större intercooler som klarar 450 hk
    Förstärkt tryckplatta
    K&N Sportluftfiler ( självklart )

    Jag vet att det behövs större lmm och spridare men hur stora behövs det vet jag ej. Och vad bbehövs det mera?

    Blir otroligt tacksam för vidare hälp.

    Mvh

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2012
    Namn
    Ludwig C
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    95
    Bränslepump skulle jag nog bytt om den gått ett par mil, jag postade ett inlägg om detta där finns lite fina pumpar länkade, spridare finns det några som heter Genesis som ska funkar bra till 1.8t, det du måste veta är om du har en big port (98-00) eller en small port(00-) motor för dom har lite annan modell av spridare.
    Genesis spridarna finns på usrallyteam.com
    Och spridar kalkylator finns på deatchwerks hemsida. Slår man in lite snabbt så behöver du ungefär 500cc på bensin och ca 700cc på e85 Beroende på bränsle bränsletryck
    Senast redigerad av Ceder-GTI den 2015-04-26 klockan 04:30.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Finns lite att läsa om trimning av 1,8 T motorerna på FAQ

    http://www.gtiklubben.nu/index.php?s...Trimning&id=44

  4. #4
    GolfT
    Gäst
    Tack för länken !!
    Där står ingenting om vilka spridare och hur står lmm behöver jag. Finns det att köpa större lmm eller är det bara eget bygge ?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    du köper dig en lmm/MAF, lämpligen från audi S4, som räcker till ~500hk på bensin.. finns även en vettig på golf R32.
    3" är dom, 76mm invändigt, ev behöver du bara själva huset, att montera din befintliga mätare i, OM den som mappar kan skala den rätt.

    spridare beror ju på val av bränsle, tryck mm.. men genesis II spridarna från usrt som nämns ovan är guld att arbeta med.
    630cc med double fogger nozzle, funkar fint.. räcker till 320hk både på bensin och e85.

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    jon backman
    Ort
    ludvika
    Inlägg
    212
    http://fuelperformance.co.uk/
    Kommer att få hem en bensinpump med 265lph med OEM passning till golf priset på en blir 69,99£ + frakt 12£ = 82£
    efter mailkonversation med dom

    I have our Normal 265LPH which fits many OEM applications. And the normal 255LPH / 320LPH & 340LPH.
    My 65V version for VW/AUDI/VAG OEM fit is landing in the next week and will be available.
    E85 Compatible & Lifetime Warranty on all our Pumps!
    I can let you know the second they arrive.

    I will send you info as soon as they are here.
    They will be 69.99 GBP each like our current 265LPH
    Senast redigerad av boster den 2015-04-27 klockan 12:05.

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    jon backman
    Ort
    ludvika
    Inlägg
    212
    Att mappa orginal boxen till bilen är inte billigt och hitta någon som gör ett bra jobb
    detta kanske är något att titta på
    http://www.k-data.org/kdfi-pnp-vw-agu-18t.html

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    booster: pumpen du nämner är just deatchwerks DW65v, även dom andra är DW-pumpar, och inget som kommer från UK direkt..

    är lite emot företag som saluför andras produkter som sina egna..
    men kul att fler börjat sälja dom, det är grymma pumpar =)

    en DW65v funkar utmärkt till ändamålet, tyst, kraftfull och bra utvecklad.. drop-in.


    årsmodell på bilen ifråga?

    JAG kan mappa originalsprutet, och det finns några företag i sverige som håller på med det också, även om det ofta är på en lite sulligare nivå.
    inlärningströskeln för motronic är flera ÅR + förkunskaper i assembler, dissassembly, motorer, förbränningsmekanik, termodynamik mm..

    ..jämfört med eftermarknadssprut, där lite vemsomhelst med tillgång till en bromsbänk kan labba till nått hyffsat.

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    jon backman
    Ort
    ludvika
    Inlägg
    212
    SnOOk: deatchwerks är väll kopior på walbro VDO m.m så frågan är vem gör kopior
    att dw med mera. byter ut inpellvingarna för att modda för ett högre tryck mera lph och det gör väll dom andra åxå

    ..jämfört med eftermarknadssprut, där lite vemsomhelst med tillgång till en bromsbänk kan labba till nått hyffsat. ????

    hur menar du nu???

  10. #10
    GolfT
    Gäst
    Ge mig ditt telefonnummer sn00k bilen är 1998 gått precis 17000 , jag funderade på s4 spridare dock tror jag att dem är svaga. T5R från 855 är också i samma klass storlek enligt folk ( fourm). Jag beställde Bosch bränslepump 040 klarar 500-600 HK. Luftmassemätaren tänkte jag bygge själv med 3" rör dock är lite osäker på längden för givaren ( hoppas jag förklara bra nog att ni förstår annars tar jag bild på vad jag menar).
    Frågade även dahlbäck, dem säger att jag behöver bara spridare,lmm större och pumpen ( bosch 040).

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    boster: DW är långt ifrån nå kopior och betydligt bättre än walbro-pumparna, dom håller betydligt högre kvalite, linjära, bättre flöde, tysta, livstids garanti etc.
    (vi har flödestestat dom flesta pumparna på marknaden i riktig bänk..)

    walbro är högljudda, har tokigt olinjär karaktär, som kräver rejäl returledning för att trycket inte skall skena vid låg last, sen har dom ändå svårt att leverera flöde såfort man kräver lite tryck.

    vad jag menade ang eftermarknadssprut, ja det enkla faktumet att ett motronic me7.x från årgång ~99 innehåller drygt 3900mappar + funktioner, och mappas grundligt för varje motor och tänkbara förhållanden av ca 30 bosch-ingengörer.. kort sagt en äkta motorstyrning.
    medans ett marknadsledande eftermarknadssprut i stil med autronic mfl inte är i närheten av 50mappar/funktioner, och väldigt lättöverskådligt idag.. liksom maxxecu mfl..
    har man bara tillgång till en bänk och lite motorkunskap, så är det ju inte raketforskning att få till soppa/tändning mm i alla register.
    självklart är ju erfarenhet guld värd även där.


    ah, det är en såpass tidig rackare med wire-gas.. det komplicerar saker iom att dom är lite bråkiga att skriva över obd2..(vilket vi har löst inom kort..)
    men om du redan haft kontakt med dahlbäck, så prata vidare med viktor, han kan mappa dom gamla styrboxarna.

    bygg ingen egen lmm/maf, utan köp en från s4, ev bara själva huset, dahlbäck har liggande på hyllan, och det underlättar mappningen nå alldeles enormt att slippa en hemgjord med virvlar mm som lätt uppstår.

  12. #12
    GolfT
    Gäst
    Sn00k: hur mycket tar du om du ska mappa bilen ?

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-14, 00:35
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-05, 00:29
  3. Vad behöver jag för kabel till stereon?
    Av guppye i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 14:01
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 01:03
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 12:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin