Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Polar FIS+

  1. #1

  2. #2
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 399
    249 Euro !!

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    544
    Om jag tolkar det rätt så bygger det på att man kopplar in sig på OBDII-kontakten och sedan presenterar mätvärden i displayen mellan mätartavlorna.

    Jag har ingen egen erfarenhet av just detta system, men jag har erfarenhet av ett liknande system: Med en billig OBDII-bluetooth-historia (finns att köpa för ca 350 SEK på t ex teknikmagasinet) samt Torque som finns i gratis-version till Android-telefoner kan man på sin Android-telefons (eller surfplattans) display se samma mätvärden. De kan där också presenteras som grafer eller grafik som påminner om analoga mätare:
    Namn:  torque.jpg
Visningar: 291
Storlek:  82.8 KB

    För ytterligare 75:- får man en mobiltelefonhållare från Biltema som går att fästa med en sugpropp på framrutan.

    Jag tycker att denna budget-lösning funkar bra och tror därför att även Polar FIS+ borde kunna funka bra.

    Detta budgetsystem ser inte lika elegant ut som en lösning som nästan verkar vara inbyggd i bilen från början, men rent funktionellt tror jag att det funkar lika bra, åtminstone om man bara är ute efter att kunna läsa av mätvärden någon gång ibland.

    m v h Henrik

Liknande ämnen

  1. Någon som testat Polar FIS+ ??
    Av Merlinen i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 10:01
  2. Pixlar döda i FIS-displayen
    Av daare i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 15:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin