Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Erik
    Medlemsnr
    5304
    Ort
    Lund
    Inlägg
    75

    Golf GTI MK5 - hjälp med plastarbete till dörrsida

    Hejsan,

    Ja, jag skulle behöva lite tips på folk (företag) som kan det här med att arbeta med plast.

    Det är nämligen så att jag skulle vilja försöka mig på den här modifikationen: http://www.r32oc.com/topic/39573-electric-boot-release/

    För den som inte orkar läsa den så handlar det om att man tar en plastdetalj från en Touareg och sätter ihop den med den befintliga delen i Golfen. Jag tycker mest att plast är ett jobbigt material så jag har ingen direkt koll på hur man skall göra för att få det snyggt.

    Från början tänkte jag att det inte skulle behövas, eftersom det verkar finnas färdiga Golf MK5 med just den plastdetaljen (se bild nedan). Jag var på Volkswagen och hörde men delen går inte att beställa om man inte beställer en hel dörrsida, och det verkar lite onödigt.

    Namn:  Plastdel.JPG
Visningar: 861
Storlek:  86.4 KB

    Om det är någon som har tips på om den delen går att vi tag på i Europa så är jag väldigt tacksam. Jag har nämligen inte sett den annat än på amerikanska modeller av Golf och Jetta.

    Om ingen har tips på vad jag kan hitta en sådan plastdetalj så tar jag tacksamt emot tips om firmor/personer som är duktiga på att utföra förändringar i plast.

    /S

  2. #2
    softishman
    Gäst
    Det där verkar intressant!!

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Erik
    Medlemsnr
    5304
    Ort
    Lund
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av softishman Visa inlägg
    Det där verkar intressant!!
    Ja, jag tycker också det. Har funderat på det länge och tyckte det var konstigt att det inte verkade vara speciellt utbrett.

    https://www.youtube.com/watch?v=khAceNYE6D8

    Där är filmen där man ser (och hör) vad det är för bil. Jag kan inte riktigt förstå varför en sådan sak skulle skilja sig på bilar från Europa och de som säljs i USA/Mexiko.

    /S

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-23, 09:28
  2. Dörrsida golf mk5
    Av Mickeelfstedt i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 18:27
  3. Golf gti mk5 problem med antenn?
    Av Fajles i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 23:19
  4. Hjälp med tips och idér till Golf 4 GTI
    Av Stonis i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 03:10
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 21:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin