Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2015
    Namn
    Andreas Karlsson
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    93

    sänkfjädrar och sånt..

    Har börjat fundera på att sänka min polo 00a lite, men vill ändå ha kvar lite komfort i den.
    därför funderar jag på sänkfjädrar och inte coilovers.

    så till min fråga.
    Vilka sänkfjädrar bör man sikta in sig på?, dvs vilket märke är mest kvalitet och vilka lågpris sticker ut?
    jag vet ju att man bör byta stötdämpare när man ändå håller på, tyvärr så får den biten dock vänta till senare.
    har lite andra saker som är mer prioriterade men nya fjädrar kan jag nog klämma in inom budgeten.
    och vilka sidor är mest pålitliga? (måste inte vara svenska, kan man få samma grejjer billigare och pålitligt från utlandet så är det helt ok för min del)

    finns det förresten några bra utländska sidor som har ett stort utbud av tillbehör till VW?
    detta gäller då vid dagens datum som är 6/3-2015 (för framtida användare som hittar tråden vid en sökning)

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Kör både Eibach och H&R på mina bilar.
    2 välkända kvalitetsmärken varav H&R inte kostar en förmögenhet utan är enligt mig mycket billiga.
    Köper du 35mm H&R så har du komforten kvar men en snyggare utseende på bilen till en billig peng.

    Här brukar jag handla , billigare blir det nog inte.
    http://stores.ebay.de/mmmautomotive/...w=vw+polo+2000

    H&R 29420-1 är den du borde ha till din bil. (MEN DUBBELKOLLA INNAN EV BESTÄLLNING)


    Ebay är en guldgruva när man ska handla bildelar , bara man vet var man ska söka.

    Sen kanske jag ska poängtera att det är vad JAG tycker , sen så tycker säkerligen någon annan något annat om både märke och val i förhållande till komfort.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2015-04-06 klockan 16:22.

  3. #3

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Stefan
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Kör både Eibach och H&R på mina bilar.
    2 välkända kvalitetsmärken varav H&R inte kostar en förmögenhet utan är enligt mig mycket billiga.
    Köper du 35mm H&R så har du komforten kvar men en snyggare utseende på bilen till en billig peng.

    Här brukar jag handla , billigare blir det nog inte.
    http://stores.ebay.de/mmmautomotive/...w=vw+polo+2000

    H&R 29420-1 är den du borde ha till din bil. (MEN DUBBELKOLLA INNAN EV BESTÄLLNING)


    Ebay är en guldgruva när man ska handla bildelar , bara man vet var man ska söka.

    Sen kanske jag ska poängtera att det är vad JAG tycker , sen så tycker säkerligen någon annan något annat om både märke och val i förhållande till komfort.
    Har en fundering kring H&R sänkning till Golf GTI MK7 med DCC är det någon som testat den kombinationen? Behöver man omprogrammera DCC inställningarna eller är det plug n play?

Liknande ämnen

  1. Sänkfjädrar
    Av maria i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 16:16
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 18:15
  3. Kommer vi nånsin se sånt här igen??
    Av Mini_me i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 14:46
  4. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 02:59
  5. H&R sänkfjädrar?
    Av zoltrix i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 07:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin