Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Erik
    Medlemsnr
    5304
    Ort
    Lund
    Inlägg
    75

    Dimljus i AUTO-läget

    Hejsan,

    Jag funderar på om det är möjligt att ha dimljus på när man har "switchen" i läget Auto. Det hade varit trevligt om det gick att få det så att t.ex. i läget auto så är dimljusen på, men kör man in i t.ex. ett garage eller en tunnel (eller om det helt enkelt blir mörkt) så slocknar dimljusen och xenonen tänds och när man sedan kör ut så slocknar xenonen och dimljusen tänds igen.

    Jag har en Golf MK5 GTI och jag har lyckats få dimljusen att lysa i läget "0" på switchen. Dock har jag upptäckt att om jag har handbromsen i så slocknar ljusen helt, av någon anledning, både bak och fram. Varför är det så? Går det att ändra på något sätt?


    Det jag vill egentligen är att kunna ha dimljusen tända utan att behöva ha instrumentbelysningen tänd hela tiden. Dock vill jag att instrumentbelysningen skall tändas om det blir mörkt eller jag kör in i ett garage.

    Förresten, jag har en sådan här switch:

    Namn:  new-chrome-euro-head-light-switch-for-vw-passat-cc-b6-golf-jetta-mk5-mk6-21.jpg
Visningar: 2416
Storlek:  194.1 KB

    /S

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    har du klippt och kopplat hejvilt bakom knappen? eller har du kodat med datorn?
    För det är en enkel match att få ljusen att bete sig som du vill ha det.

    På Mk5 så är det bara att bocka i rutan på bit 7 under byte 17 i Centralstyrdonet.

    Sen att ljuset slocknar med handbromsen verkar vara att den är kodad som en bil från staterna.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2014
    Namn
    Erik
    Medlemsnr
    5304
    Ort
    Lund
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av Danne_ Visa inlägg
    har du klippt och kopplat hejvilt bakom knappen? eller har du kodat med datorn?
    För det är en enkel match att få ljusen att bete sig som du vill ha det.

    På Mk5 så är det bara att bocka i rutan på bit 7 under byte 17 i Centralstyrdonet.

    Sen att ljuset slocknar med handbromsen verkar vara att den är kodad som en bil från staterna.
    Den gör inte det normalt sett, jag testade bara lite olika inställningar och bland annat som du nämnde, så hade jag bockat för den där med North American DRLs eller vad den heter.

    Nej, switchen är "original" (funktionsmässigt) så jag har inte klippt och kopplat bakom den. Det jag gjorde för att få det beskrivna beteendet var att använda VCDS.

    /S

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    Okey! Då ska du bocka för rutan att den ska ha Skandinaviska Ljussättning (Bit 3 Byte 00). och sen bocka i bit 7 i Byte 17.
    Då ska det fungera som du vill ha det. Om du mot förmodan inte bockat i något annat som gör att den får frispel.

    Lättast så skulle du lägga upp koden som sitter i bilen så skulle det vara lättare och se och vad som skall ändras.

Liknande ämnen

  1. Gti 35 edition växlar ryckigt i D läget
    Av sejton i forum VW-forum
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-11-17, 20:56
  2. koda om 0 läget? Golf 5 sen 2008a
    Av lundqvistarn i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 00:28
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 11:43
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-03, 00:38
  5. Fläkt går endast på högsta läget
    Av mt4base i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 21:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin