Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Micke
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    52

    "gnisslande" koppling 2.0 tfsi

    hej!

    Någon mer än mig som har detta fel? Verkar gälla 2010-2012 2.0 tfsi med 6vxl man låda.

    Ljudet uppstår mest när bilen är kall och man ska åka iväg med ettans växel eller backa,gnisslande ljud när man släpper upp kopplingen i dragläge.

    Hittade en tråd på vwvortex och där skrivs det om urtrampningslager/slavcylinder som verkar vara dålig från fabrik och det har också kommit en uppdaterad version av urtrampningslager/slavcylinder.

    Finns en TSB 2028783 från vw usa där vissa fått bytt hela kopplingspaketet på både garanti och goodwill.

    Varit till min lokala vw handlare och hört om goodwill då min är uttagen 2010 08 och har gått ca 5500mil
    men då min är importerad från tyskland som jahres bil och inte enbart servad på VAG så skulle jag inte få det
    som goodwill.

    Nu till frågan! Hur skadligt kan det vara att åka vidare utan att åtgärda? Vxl lådan fungerar normalt och den slirar inte på lamellerna.Skulle bli dyrt att byta allt hos VAG,15-16 tusen!

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...rowout-Bearing


  2. #2
    leks89
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av 2.0 8v Visa inlägg
    hej!

    Någon mer än mig som har detta fel? Verkar gälla 2010-2012 2.0 tfsi med 6vxl man låda.

    Ljudet uppstår mest när bilen är kall och man ska åka iväg med ettans växel eller backa,gnisslande ljud när man släpper upp kopplingen i dragläge.

    Hittade en tråd på vwvortex och där skrivs det om urtrampningslager/slavcylinder som verkar vara dålig från fabrik och det har också kommit en uppdaterad version av urtrampningslager/slavcylinder.

    Finns en TSB 2028783 från vw usa där vissa fått bytt hela kopplingspaketet på både garanti och goodwill.

    Varit till min lokala vw handlare och hört om goodwill då min är uttagen 2010 08 och har gått ca 5500mil
    men då min är importerad från tyskland som jahres bil och inte enbart servad på VAG så skulle jag inte få det
    som goodwill.

    Nu till frågan! Hur skadligt kan det vara att åka vidare utan att åtgärda? Vxl lådan fungerar normalt och den slirar inte på lamellerna.Skulle bli dyrt att byta allt hos VAG,15-16 tusen!

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...rowout-Bearing


    Har fått svar på att det troligen inte är nån fara för annat, utan bara ett störande oljud. Enligt verkstaden.

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 23:42
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 15:05
  3. 2.0 "2E"-kam i 1.8 "ABS"-topp?
    Av D.E i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 18:17
  4. Skillnad mellan "mappa" och "chippa"?
    Av gbgklasse i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 10:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin