Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24
  1. #21

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Man kan ju fråga sig varför detta med olja har blivit en sådan tröttande komplicerad affär? Dessa exklusiva vetenskapligt utvecklade motoroljor och dess avancerade upplägg för oljeservice verkar ju inte påverka VW motorernas benägenhet att gå sönder!
    Fortfarande byts vitala motordelar efter ofta korta miltal, trotts punktlig service på auktoriserad verkstad!

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    564
    Det beror ju sannolikt på att bensinmotorerna inte klarar att gå 3000 + mil på samma olja och allrahelst inte om man hela tiden kör korta sträckor.

  3. #23
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Lasse62 Visa inlägg
    Det beror ju sannolikt på att bensinmotorerna inte klarar att gå 3000+ mil på samma olja
    och allrahelst inte om man hela tiden kör korta sträckor.
    Precis !

  4. #24
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    576
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Har kodat om alla mina bilar till fast intervall, men när jag hämtade ut min nuvarande så fick jag svaret att det inte gick att koda om den. Har dubbelkollat med en annan verkstad och fått samma svar. Nåja, det är ju egentligen inte några större problem, utan jag kör med longlife-oljan och byter varje 750/800 mil.
    Jag kör också med Longlife i min WRC men gör oftare byten. Dock nöjer jag mig med halva intervallet dvs. 1500 mil. Hade nyligen in den på första bytet, verkstan påpekade förstås att den inte behöver in förrän färddatorn säger till eller vid 2 års servicen. Men ett mellanbyte var förstås inga problem om jag nu prompt ville ha det, verkstan utförde en vanlig Longlife oljebytesservice, komplett med nollning av serviceräknaren och VW stämpel i serviceboken.

    Om man nu ändå kör med Longlife olja så spelar det ju ingen roll vilken kodning man har. Ifall man kodar om bilen till fast service är ju detta permanent, så det känns kanske lite mer "original" att låta Longlife kodningen vara kvar. Med stämplad servicebok visar man ju i vilket fall som helst att man kört tätare byten.
    Senast redigerad av cheba den 2015-03-12 klockan 19:32.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

Liknande ämnen

  1. Lite frågor om Golf IV
    Av Loxarn i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-02, 03:00
  2. Lite frågor om GTI 16v
    Av TratteN i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 21:57
  3. Lite frågor om Golf 2
    Av svarta_faran i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 14:52
  4. Lite frågor om motorbyte
    Av modda i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 07:25
  5. Lite frågor om toppmodifiering...
    Av Olofsman i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 21:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin