Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 93
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Golf R, Golf GTE och e-Golf har LED-bakljus som standard.

  2. #22
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Jo, men att det inte ens finns som tillval på SportCombi är lite märkligt. Inte ens på R.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    OK då missförstod jag dig Stämmer, LED-bakljus finns inte till Variant... Sorry...

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Provkörde Golf Alltrack 2,0 TDI idag. En kanontrevlig bil med bra komfort relativt sitt segment. Chassit håller ställningarna trots ökad höjd. Bilen jag körde var utrustad med 17" hjul och DCC. Skulle jag köpa denna bilen skulle det bli med 17" hjul för den fina komfortens skull, även om 18" hjulen är grymt snygga, men det blir för lite gummi, tyvärr. Med DCC i Sportläge blev dämpningen mycket hård och krängningen minimal för biltypen. Färddatorfönstrets grafik känns lite billigare än i min Passat generation 6, jag är inte så förtjust i fejkat bakgrundsljus och överdriven animering. Styrkänslan känns artificiell jämfört med Passat generation 6 och Audi A3 generation 2. Men det är väl så det blir med elstyrning. Ändå en bra styrkänsla måste jag säga. Tyvärr räcker inte bilens utrymmen till för oss för att ersätta en Passat generation 6, men i allt övrigt en mycket bra och prisvärd bil. Detta tror jag är den mest prisvärda Golfen av alla om du behöver en Golf med mer prestanda och lite extra utrustning. Rekommenderas!

  5. #25
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Intressant. Vad det gäller styrkänslan så kan man nog generellt säga att Golf 7 gör sig bäst i styr-mode "sport". Mer servoassistans, mindre känsla så att säga.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  6. #26
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    721
    Intressant läsning, sneglar lite på denna alternativt den nya passaten som ersättare för nuvarande bil.
    Måste själv snart också ut och provköra lite :-)

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Provkörde Golf Alltrack 2,0 TDI idag. En kanontrevlig bil med bra komfort relativt sitt segment. Chassit håller ställningarna trots ökad höjd. Bilen jag körde var utrustad med 17" hjul och DCC. Skulle jag köpa denna bilen skulle det bli med 17" hjul för den fina komfortens skull, även om 18" hjulen är grymt snygga, men det blir för lite gummi, tyvärr. Med DCC i Sportläge blev dämpningen mycket hård och krängningen minimal för biltypen. Färddatorfönstrets grafik känns lite billigare än i min Passat generation 6, jag är inte så förtjust i fejkat bakgrundsljus och överdriven animering. Styrkänslan känns artificiell jämfört med Passat generation 6 och Audi A3 generation 2. Men det är väl så det blir med elstyrning. Ändå en bra styrkänsla måste jag säga. Tyvärr räcker inte bilens utrymmen till för oss för att ersätta en Passat generation 6, men i allt övrigt en mycket bra och prisvärd bil. Detta tror jag är den mest prisvärda Golfen av alla om du behöver en Golf med mer prestanda och lite extra utrustning. Rekommenderas!
    Mattias Henriksson
    Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98 Volvo V90 T6 Recharge -24

  7. #27
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Styrkänslan känns artificiell jämfört med Passat gen-6 och Audi A3 gen-2.
    Men det är väl så det blir med elstyrning.
    Ändå en bra styrkänsla måste jag säga.
    Alltrack'en tror jag är den mest prisvärda Golfen av alla om du behöver en Golf med mer prestanda och lite extra utrustning. Rekommenderas!
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Vad det gäller styrkänslan så kan man nog generellt säga att Golf-7 gör sig bäst i styr-mode "sport".
    Mer servoassistans, mindre känsla så att säga.
    Golf Alltrack'en har nu gått 200 mil och styrkänslan är jag mycket nöjd med.
    Enligt mig inte artificiell alls.
    Har faktiskt inte upplevt att även styrningen blir annorlunda på "Sport" mode läget.

    Bilens största minus så här långt:
    * El-handbroms ( Fy faan för detta påfund ! )
    * Helljuset är lika bra som värmeljus från IKEA.
    * Dålig/pixlig upplösning på 8" skärmen.

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Har du halogen eller xenen-strålkastare, Peter J?
    Elhandbromsen slipper den som köper Seat eller Skodas version på samma tema: Seat Leon ST X-Perience och Skoda Octavia Scout

  9. #29
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Har bilen projektorstrålkastare, men ändå halogenlampor?

    Man brukar ha reflektorarmaturer med halogenlampor och projektorarmaturer med xenonlampor. Det finns några tillverkare/bilmodeller som har projektorarmaturer kombinerat med halogenlampor och det blir absolut ingen bra kombination. Då blir det som du skriver, "värmeljus".

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    I post #19

    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    ( Bilen utrustad med Bi-Xenon ljus utan extern helljuslampa/reflektor )

  11. #31
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Sorry, såg inte att han skrivit om bilen i ett tidigare inlägg utan trodde detta var första.

    Med xenonlampor så borde det absolut inte bli "värmeljus", tycker jag. Min 5:a med xenon har mycket bra ljus och utvecklingen borde ju inte gå i fel riktning...

  12. #32
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Samma med min MK6. Den har helt okej helljus tycker jag.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  13. #33
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Golf Alltrack'en har nu gått 200 mil och styrkänslan är jag mycket nöjd med.
    Enligt mig inte artificiell alls.
    Har faktiskt inte upplevt att även styrningen blir annorlunda på "Sport" mode läget.

    Bilens största minus så här långt:
    * El-handbroms ( Fy faan för detta påfund ! )
    * Helljuset är lika bra som värmeljus från IKEA.
    * Dålig/pixlig upplösning på 8" skärmen.
    Styrning - Blir trögare i sport mode, kolla i typ 60-80 km/h. Jag tycker att "känslan" är bra i både comfort/normal/sport, men gillar när det är lite trögare, ren smaksak. Ändra i "Individuell" läge, alltså endast styr mode så märker du det förmodar jag.

    Handbromsen vänjer man sig vid. Mk 7 Golf tillverkade i MX för US/CA marknaden har traditionell handbroms, du får importera en sådan .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  14. #34
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Elhandbromsen slipper den som köper Seat eller Skodas version på samma tema:
    Seat Leon ST X-Perience och Skoda Octavia Scout
    Joo, jag vet det sedan tidigare.
    Jag fattar inte vad VW tänker och hur man motiverar El-handbromsen.

    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Med Bi-Xenonlampor så borde det absolut inte bli "värmeljus", tycker jag.
    Min Golf-V med Xenon har mycket bra ljus och utvecklingen borde ju inte gå i fel riktning...
    Tyvärr blir det inte alltid bättre ljus på bilarna bara för att de byter generatrion

    Citat Ursprungligen postat av jimZon Visa inlägg
    Samma med min Golf-VI Den har helt okej helljus tycker jag.
    Det bilen saknar är en separat helljus reflektor

    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Styrning - Blir trögare i sport mode, kolla i typ 60-80 km/h.
    Jag tycker att "känslan" är bra i både comfort/normal/sport, men gillar när det är lite trögare, ren smaksak.
    Ändra i "Individuell" läge, alltså endast styr mode så märker du det förmodar jag.

    Handbromsen vänjer man sig vid.
    Golf-VII tillverkade för USA/CA marknaden har traditionell handbroms, du får importera en sådan.
    Har faktiskt inte satt mig ner och testat de olika lägena i detalj.
    Ska prova labba lite med inställningarna.

    Detta med handbromsen handlar inte om att vänja sig utan det handlar delvis om körglädje samt framförallt om säkerhet för en sån som mig som bor låååångt norrut.

  15. #35
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    @2Stroke

    Noterade att du korrigerat ”MK 7” till ”Golf VII”....... Jag har medvetet använt MK begreppet.

    Då vi i våras var i Wolfsburg med VWCS föregicks Werkstour av ett föredrag på Engelska. Den VW anställde föredragshållaren använde MK 7 begreppet hela tiden jämte MK 6, MK 5 osv. Det borde vara korrekt att använda det eftersom deras egen marknadsavdelning gör det.

    Bara ett litet klarläggande utan att för den skull vara en "besserwisser" .

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jo, men vad tillför det att lägga till "MK" innan generationssiffran? Är det enklast och smartast att bara säga/skriva "Golf 7" ? Och i vilka andra sammanhang använder vi romerska siffror för att ange tal? Snurrigt! Jag säger/skriver: Golf 7 alternativt Golf generation 7 för extra tydlighet i sammanhang där det kan vara relevant. Notera också att tyskarna och VW inte använder "MK" på tyska.

  17. #37
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jo, men vad tillför det att lägga till "MK" innan generationssiffran? Är det enklast och smartast att bara säga/skriva "Golf 7" ?.......
    Kort att skriva. i övrigt tillför det inget. En "icke fråga" kan man säga. Golf 7 är väl bra .

    Blev lite förvånad över att personal på Autostadt använde uttrycket mark 7. De är ju Tyskar.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jo, men bara när de talar just engelska. De har väl lärt sig att man säger så i den anglosaxiska världen. På tyska säger man inte MK, Mark etc.

  19. #39
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 191
    Vad säger dom på tyska om bilgenerationerna?

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Golf zwei/Golf 2, Golf drei/Golf 3
    2.er Golf/zweier Golf, 3.er Golf/dreier Golf

    Det finns naturligtvis också de som åtmindstonde skriver MK2/MKII eller bara Golf III, precis som i Sverige. Varför man helt plöstligt börjar använda romerska siffror kan jag inte förstå. Men normalt sett skriver man inte så i Tyskland. Emellanåt används också typbeteckningen, som 17, 19E, 1H, 1J, 1K, 5K, 5G. Men det är ju mer nördigt.

Liknande ämnen

  1. VW Passat Alltrack "Green Line" 2013
    Av Osse i forum Projektforum
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 12:59
  2. Golf-VII Variant i ALLTRACK utförande... ?
    Av 2stroke i forum VW-forum
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2015-01-13, 07:08
  3. Världspremiär för Golf Alltrack
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-09-25, 19:47
  4. Volkswagen Golf Sportcombi 2015
    Av -rc- i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-02-28, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin