Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456

    Oljetemp, GTI 8v

    Efter Sturupsträffen och lite sökande på det gamla forumet har jag kommit fram till att min olja nog blir lite varm.
    Några hårda varv resulterade i 130-140 grader enligt färddatorn, men vattentempmätaren pekade rakt uppåt och visade inga tendenser att stiga.

    Är detta normalt beteende för en original GTI 8v -87 (GZ-motor) eller är min oljekylare dålig?
    Sitter det en termostat i den som kan ha kärvat?

  2. #2
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag har samma problem med min busbil o det är troligtvis en dålig givare så byt givaren så kan du utesluta den saken och gå vidare till att kanske skaffa en extern kylare,

    Jag bestälde en adapter till min bil idag så jag vet att oljan håller sig väl kyld hela tiden.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Jag bestälde en adapter till min bil idag så jag vet att oljan håller sig väl kyld hela tiden.
    Var får man tag på såna saker till vettiga pengar?
    Jag har bara hittat guldpläterade blingbling-prylar för hur mycket pengar som helst...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Pettersson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    132
    Om du vill komma undan billigt så hittar du en Golf 1:a GTI och tar luftoljekylaren och oljefilterhållaren därifrån, fungerar utmärkt för mig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin