Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    rosaelefjant
    Gäst

    Funderingar runt en Polo Gti Open air

    funderar på att köpa en polo gti open air

    är det bra lr anus med open air?? fördelar Vs nackdelar?!

    funkar det bra på vintern? (blir inte kallt å så?)
    krånglar soltaket? (nån som har erfarenhet?)
    annat?

    Obs (den står i garage på natten), så stöldfaktorn angående skära upp "sufletten" har jag tänkt på
    Senast redigerad av GTI-nissen den 2007-09-03 klockan 17:10.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Kan bara svara för cabbar men måste väl vara ungefär det samma och nej kallt på vintern blir det det inte...snarare så att om allt är tätt så håller det kylan ute bättre än ett plåttak.

  3. #3
    Barbapappa
    Gäst
    Jag har ju häckat här på forumet några år, och under den tiden har jag nog inte varit med om att nån har beklagat sig över några problem med sina open-air tak. Så kör på, men skyll inte på mig om det havererar. ;-)

  4. #4
    rosaelefjant
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Jag har ju häckat här på forumet några år, och under den tiden har jag nog inte varit med om att nån har beklagat sig över några problem med sina open-air tak. Så kör på, men skyll inte på mig om det havererar. ;-)
    hehe oki

    nee då ska jag inte skylla på dig

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Samma fråga ställdes på gamla forumet en gång i tiden. Såhär blev svaret då:

    Ämne: true Sv: POLO OPEN AIR
    Postad av: BALAN
    Datum: 2006-01-29 20:39

    Så länge man har mycket smörj i skenorna i taket ska det väl funka fint. Min motor rasade till den förra sommaren. och en ny kostar 3200:- Sen har den börjat läcka in lite också.
    Sitter dräneringar till taket som kan täppas igen, då kommer vatten in istället. Jag hade aldrig köpt en Polo med open air igen. Gött på sommaren dock..
    Jag för min del tycker inte att det låter så hemskt att smörja skenor och rensa dräneringar ett par gånger om året, men å andra sidan har jag inte tittat på konstruktionen och vet inte hur mycket bök det är.
    Det är väl samma sak här som i så mycket annat, smaken är som baken - skitviktig! :-)

  6. #6
    BALAN
    Gäst
    Jah.... Det låter ju lätt, Om det är gjort ifrån början. Annars hjälper det föga att smörja för skiten kärvar där man inte kommer åt... Men köp!! Finns ju folk som lever på att laga grejerna...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin