Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    felldin
    Gäst

    Para ihop ny fjärrkontroll till värmare

    Hej,
    Jag har en passat -12 med dieselvärmare och fjärrkontroll. Jag har nu skaffat en extra fjärrkontroll som jag vill få att fungera med värmaren.


    Jag har läst mig till att proceduren för att para ihop den nya fjärren innefattar att dra ur säkringen för radiomottagaren till värmaren. Nu är frågan bara vilken säkring som är till radiomottagaren för dieselvärmaren och var hittar jag den?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av felldin Visa inlägg
    Hej,
    Jag har en passat -12 med dieselvärmare och fjärrkontroll. Jag har nu skaffat en extra fjärrkontroll som jag vill få att fungera med värmaren.


    Jag har läst mig till att proceduren för att para ihop den nya fjärren innefattar att dra ur säkringen för radiomottagaren till värmaren. Nu är frågan bara vilken säkring som är till radiomottagaren för dieselvärmaren och var hittar jag den?
    Lyft av batteripolen, vänta ca. 30 sek, lägg på polen, tryck på OFF-knappen på fjärren. Är dock osäker som det går att para ihop flera på det sättet, kanske måste göras med datorn...

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Marcus
    Ort
    Västra Götaland
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Lyft av batteripolen, vänta ca. 30 sek, lägg på polen, tryck på OFF-knappen på fjärren. Är dock osäker som det går att para ihop flera på det sättet, kanske måste göras med datorn...
    Jag parade ihop ytterligare en fjärr till min Golf SC -14. Drog ur säkringen men bör väl fungera även med att lyfta batteripoolen?? Fungerade utmärkt med att bara hålla inne OFF-knappen!

  4. #4
    felldin
    Gäst
    Tack, det fungerade bra att rycka batteriet. Det skulle ju sitta bra om man hade tillgång till ett schema över säkringarna. Men det skickar de tydligen inte med...

  5. #5
    Block
    Gäst
    Lyfter tråden lite och frågar; vad kostar en ny fjärr? Nån av ungarna har gömt min och hittar den inte... Möller här i stan är rövhål, så dom vill jag inte fråga.

  6. #6
    felldin
    Gäst
    Jag beställde från ebay.de. Gick på runt en fyrhundring inklusive frakt. Det billigaste jag hittar nu är: http://www.ebay.de/itm/VW-Webasto-Te...item2edbd4f400
    Där hamnar du på 500 - 600 kr.

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av Block Visa inlägg
    Lyfter tråden lite och frågar; vad kostar en ny fjärr? Nån av ungarna har gömt min och hittar den inte... Möller här i stan är rövhål, så dom vill jag inte fråga.
    Drygt 2000:- på VAG.
    Så har du fått svar på vad den kostar där.

Liknande ämnen

  1. "Auxiliary" PTC värmare till Touran?
    Av e_lec i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-01-05, 08:37
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 20:40
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-19, 18:35
  4. diesel värmare passat skit??
    Av novis?? i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 16:29
  5. Extra värmare caddy tdi
    Av magnusT i forum VW-forum
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 00:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin