Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 42
  1. #21
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Tråkigt. Nästan skrattretande.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  2. #22
    loi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Tråkigt. Nästan skrattretande.
    Det är bara förnamnet...
    Jag ska inte återge i detta forum hur jag känner mig just nu.
    /Loi

  3. #23
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    I morgon åker jag "ny" Passat Alltrack HSTD - GBG tur o retur. Ska känna efter. Bilen har gått några hundra mil och togs ut i somras.

    Återkommer med rapport.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #24
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Återrapportering.

    Efter 30 mil i varierande hastigheter konstaterades att Alltrack:en i fråga inte genererade några vibrationer eller indikationer på obalans i drivlina.

    Bilen ifråga har ej DCC. Odubbade vinterhjul på BM eftermarknadsfälg.

    Hoppas det löser sig med problemet.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #25
    loi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Återrapportering.

    Efter 30 mil i varierande hastigheter konstaterades att Alltrack:en i fråga inte genererade några vibrationer eller indikationer på obalans i drivlina.

    Bilen ifråga har ej DCC. Odubbade vinterhjul på BM eftermarknadsfälg.

    Hoppas det löser sig med problemet.

    /Peter
    På med dubbar så får du massagefunktion i stolen, gratis.

  6. #26
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av loi Visa inlägg
    På med dubbar så får du massagefunktion i stolen, gratis.
    Förvisso ingen Passat men har en Golf 7 Combi med dubbhjul. Dubb känns ju direkt i alla bilar, dock inte på det vis som du beskrivit i tidigare inlägg.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #27
    loi
    Gäst
    Har idag provkört följande två bilar:
    Passat Alltrack, utan DCC, originalfälg + dubbdäck
    Passat Alltrack, utan DCC, eftermarknadsfälgar + dubbdäck
    Bägge bilarna uppför sig på samma sätt som min.
    Jag måste hålla med Roblin i tidigare inlägg.
    Denna defekt är inbyggd i denna bilmodell.
    De kan mycket väl vara så att när sommardäcken åker på minskar upplevelsen av vibrationer.
    /En otroligt besviken och missnöjd kund som förväntat mig mer av en så dyr bil.
    Loi

  8. #28

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Hade troligtvis samma fenomen på min 2014 Superb med TDI170 och 4x4. Trodde det var hjulen men igår bytte jag in den mot en fwd Octavia och hängde på samma hjul = inga vibrationer.

  9. #29
    loi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av loi Visa inlägg
    Har idag provkört följande två bilar:
    Passat Alltrack, utan DCC, originalfälg + dubbdäck
    Passat Alltrack, utan DCC, eftermarknadsfälgar + dubbdäck
    Bägge bilarna uppför sig på samma sätt som min.
    Jag måste hålla med Roblin i tidigare inlägg.
    Denna defekt är inbyggd i denna bilmodell.
    De kan mycket väl vara så att när sommardäcken åker på minskar upplevelsen av vibrationer.
    /En otroligt besviken och missnöjd kund som förväntat mig mer av en så dyr bil.
    Loi
    Min Alltrack har nu stått sedan den 5 Mars i väntan på besked från min bilhandlare. Bilköpet är hävt.
    7 veckor utan ett svar, mer än att ärendet ligger hos någon regionchef inom Volkswagen Group Sverige.
    Provat maila, ringa sms:a till denna regionschef utan svar. Som kund blir man oerhört besviken.

    /Loi

  10. #30
    Lucretias
    Gäst

    Bekräftad obalans Alltrack

    Jag är ny ägare av en Alltrack 2015 som jag fram tills idag kört med 17 tums Hakkapellitta friktionsdäck utan minsta problem med vibration eller skakningar i karossen. Monterade idag på original 18 tums sommardäck med Continental däck. jag upplever irriterande lättare skakningar i karossen och delvis i ratten på samma sätt som beskrivits i tidigare inlägg. Det är totalt oacceptabelt för en bil i denna prisklass och kommer naturligtvis inte accepteras. Bilen har endast gått 350 mil. Jag har upplevt samma problem på en Subaru Outback som jag bytte bort. Där var iofs problemet betydligt mer kännbart än i Alltracken. Där var det också problem med friktionsdäcken och inte sommardäcken.

    Vore intressant att göra en större koll och uppmärksamma detta bland Alltrackägare. Det skulle vara intressant att veta om problemet ligger i däck/hjul eller kaross.

    Naturligtvis så har jag först låtit balansera däcken på märkesverkstad.

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Använder Alltrack generellt andra däckstyper/modeller och/eller dimensioner än vanliga Passat med motsvarande motoralternativ?

  12. #32
    Lucretias
    Gäst
    Vi får se vad som händer framöver. En god vän är motorskribent och funderar på att göra en artikel av detta i någon lördagsbilaga i DN alt. i kommande motortidning.

  13. #33

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Det är ju inte bara däck och fälg som ska vara balanserade, på en 4-hjulsdriven bil finns det mycket saker som roterar, och som måste vara i balanserade! Det finns t.e.x flera biltillverkare som har haft problem med kardanaxlar på fabriksnya bilar.

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jo men det lär ju vara exakt samma kardanaxel på Passat Alltrack som alla andra fyrhjulsdrivna Passat 3C... Eller är det för att det mest såldes lagerhållna Alltrack på slutet som gör att det hörs av om detta nu? Har bilarna stått lagerhållna länge och fått platta däck? Återförsäljarna tog ju hem stora mängder Alltrack för lager i och med att man var tvungen att ha något att sälja i väntan på nya Passat Variant...

  15. #35
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Platta däck pga att bilen stått 6 mån går bort normalt efter några mil (erfar detta varje år när jag hämtar sommarbilen). Det var leveranstid på Alltrack. Tvivlar på att det funnits ett buffertlager eftersom nybilsköpare vill allt enligt ha egen spec..

    Som jag nämnt i tråden tidigare så har jag färdats i en dylik av 2015 års modell både på 17” odubbade vinterhjul och senast på 18” sommarhjul typ 30 mil per köromgång. Bilen har gått oklanderligt utan vibrationer. Det är inte jag som brukar den, men min kompanjon och jag samåker till olika kunder i denna Passat.

    Dylika problem får redas ut med återförsäljaren, det är den end vägen att gå såvida man inte lagt på eftermarknads fälgar eller orunda däck. Då blir det naturligtvis en annan motpart.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Alltrack har endast sålts som lagerbil de senaste sex månaderna, gissar jag.
    Möjligheten att individuellt specificera sin Alltrack stängdes någon gång under hösten 2014. När jag tittat på vad olika återförsäljare haft att erbjuda så har där funnits ett större antal Alltrack i lager. De behöver ju något att leverera snabbt när tjänstebilsförarna ska ha nytt.

  17. #37
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    OK, kanske det, oavsett vilket så påverkar ev. stillestånd knappast vibrations problemet mer än typ i 10, max 20 km körsträcka.....
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #38
    loi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av loi Visa inlägg
    Har problem med vibrationer i chassiet på min nyuthämtade Passat Alltrack av årsmodell 2015.
    Bilen har dynamiskt Comfort chassiet (DCC)
    Den har gått ca 250mil och under hela perioden varit behäftad med otrevliga vibrationer som känns i både stolar och chassiet.
    Bilen levererades med eftermarknadsfälgar och Hakka vinterdäck.
    Har gjort två st. omballanseringar utan förbättring.
    Bytt till VW original fälgar och Continentaldäck, utan förbättring.
    Vibrationerna uppkommer speciellt i hastighetsintervallet 70-90 men kan ibland upplevas i både lägre och högre hastigheter. Vibrationerna känns mest vid körning på asfaltsbelagda vägar

    Det känns som om bilens stötdämpare inte klarar av dom snabba kortvågiga frekvenserna som uppkommer mellan vägbana och hjul. Däremot större gupp och dom långvågiga frekvenserna funkar bra.

    Är det någon i forumet som har liknande problem och som lyckats bli av med detta?
    Är det någon som vet om det går att justera DCC funktonen.
    Kan tillägga att vibbarna känns i samtliga tre DCC-lägen (Comfort-normal-sport)

    Tack på förhand!

    /Loi
    Hej.
    Plötsligt händer det!

    Har efter tre månaders handläggning äntligen lyckats häva bilköpet på grund av dessa oacceptabla vibrationer.
    Min bilhandlare har ställt upp till 100 procent, all heder till honom.


    Den extremt långa handläggningstiden beror på andra parter som ska säga sitt, exempelvis VGS.
    Det ska inte vara lätt att häva ett bilköp.
    Skönt att äntligen kunna släppa detta.

    Jag väntar nu på en Passat SC TDI 190 årsmodell 2016 med leverans i november.


    Råd till drabbade bilkunder, stå på er!

    /Loi

  19. #39
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av loi Visa inlägg
    Hej.
    Plötsligt händer det!

    Har efter tre månaders handläggning äntligen lyckats häva bilköpet på grund av dessa oacceptabla vibrationer.
    Min bilhandlare har ställt upp till 100 procent, all heder till honom.


    Den extremt långa handläggningstiden beror på andra parter som ska säga sitt, exempelvis VGS.
    Det ska inte vara lätt att häva ett bilköp.
    Skönt att äntligen kunna släppa detta.

    Jag väntar nu på en Passat SC TDI 190 årsmodell 2016 med leverans i november.


    Råd till drabbade bilkunder, stå på er!

    /Loi
    Grattis! Trägen vinner - det lönar sig att inte upp
    Hoppas du slipper problem med nya bilen nu.

  20. #40

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Hej!

    Jag har tidigare jobbat som bilförsäljare och blir lite nyfiken när du berättar om hävningen av köpet. Fick du tillbaka hela köpesumman eller drogs det av något för körda mil och eller den tid som du har ägt bilen?

Liknande ämnen

  1. Koda stängning av bakluckan med fjärrkontroll, Passat Alltrack
    Av roblin i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2018-09-12, 00:40
  2. MirrorLink i Passat 2015 med andra än HTC One?
    Av markuskallander i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 09:33
  3. Tillvalsfrågor Passat Alltrack
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2014-09-04, 18:31
  4. Sänkning Scirocco med DCC
    Av Nicklas i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 01:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin