Sidan 18 av 46 FörstaFörsta ... 81516171819202128 ... SistaSista
Resultat 341 till 360 av 917
  1. #341
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290

    Svetsförberedelse

    Gjorde de sista justeringar på Klokkerholm biten igår. Slipning, justering och punktsvetshål.

    Gillade inte fästet till bromsslangen som danskarna svetsat på den nya biten. Simpel bockad plåtbit med ett hål medan original är dubbelvikt med 12-kants hål på ena sidan som fixerar och håller emot på bromsslangen. Kapade loss det nya fästet och gamla fästet och stoppade det gamla i blästerskåpet för att snygga till det.

    Sen blev det gamla påsvetsat på den nya biten och jag är nöjd

    Återstår snygga till och slipa rent bilen under sen är det dags att svetsa fast.

    Namn:  IMAG1340.jpg
Visningar: 1235
Storlek:  1.08 MB

    Namn:  IMAG1341.jpg
Visningar: 1241
Storlek:  1.07 MB
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  2. #342
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290

    Saknades hålpunch....

    Igår så fixade jag bilen där bakaxelfästet skall sitta och gjorde några sista justeringar. Passar inte perfekt, men mha värmen som blir när jag sätter igång och svetsar kommer det att gå att få till rätt form med hammare och svetstänger.

    Namn:  IMAG1343.jpg
Visningar: 1265
Storlek:  1 021.2 KB

    Tyvärr så svek minnet mig. Klokkerholm plåten saknar två 20mm dräneringshål så jag tänkte förra veckan att jag skulle köpa en sådan hålpunch. Men det hade jag ju glömt så snopet kunde jag inte svetsa fast biten. Beställde iaf en hålpunch på plats i garaget från tyska ebay som skall komma ett par dagar.


    Roade mig så länge med att göra ett åtkomsthål med en 40mm hålpunch (som jag hade) inne i bilen så jag kan rostskydda det nya bakaxelfästet ordentligt från insidan när det väl sitter där.

    Namn:  IMAG1344.jpg
Visningar: 1217
Storlek:  1.03 MB

    Får hoppas att jag kommer igång att svetsa nästa vecka!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  3. #343
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290

    Svetsning påbörjad

    Hålpunchen kom fram i tid och hålen blev bra:

    Namn:  IMAG1361.jpg
Visningar: 1101
Storlek:  1.10 MB

    Plåten halvvägs fastsvetsad nu (blev inget kort på det) och den passar tillräckligt bra sofar
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  4. #344
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290

    Mycket svets :)

    Igår blev det nästan 3h svets i sträck.

    Nu när bakaxelfästet är tillpassat så kunde jag knyta ihop hela hörnet med tröskel, yttre och inre skärmkant och hjulhus.

    Ny skärmkant ditsvetsad:

    Namn:  IMAG1374.jpg
Visningar: 1154
Storlek:  1.01 MB

    Inre skärmkant + en lös bit i hjulhuset:

    Namn:  IMAG1375.jpg
Visningar: 1089
Storlek:  986.0 KB

    Och bakaxelfästet:

    Namn:  IMAG1376.jpg
Visningar: 1100
Storlek:  1.01 MB

    Fortfarande två bitar till som behövs i hjulhuset i nederkant (syns på hålen ) innan det är dags att slipa och få på färg.

    Påbörjade också lite fundering och provande på fästet till tankröret. Ökänt rostställe på mk2 och 3 och inte jättekul att komma åt uppe i hjulhuset. Mk2 fästet har utgått och finns ej att köpa mera. Mk3 fästet är liknande och skall gå att få dit som ersättning. Jag lyckades få tag på ett sådant som NOS (även detta har utgått) för ett par år sedan.

    Utmaningen är att kapa loss det gamla och få dit det nya med skruvhålen i samma position, ser inte lätt ut, särskilt som den mesta av plåten i hjulhuset runtomkring saknas....
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  5. #345

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Carl
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    32

    Hej Micke.

    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Igår blev det nästan 3h svets i sträck.

    Nu när bakaxelfästet är tillpassat så kunde jag knyta ihop hela hörnet med tröskel, yttre och inre skärmkant och hjulhus.

    Ny skärmkant ditsvetsad:

    Namn:  IMAG1374.jpg
Visningar: 1154
Storlek:  1.01 MB

    Inre skärmkant + en lös bit i hjulhuset:

    Namn:  IMAG1375.jpg
Visningar: 1089
Storlek:  986.0 KB

    Och bakaxelfästet:

    Namn:  IMAG1376.jpg
Visningar: 1100
Storlek:  1.01 MB

    Fortfarande två bitar till som behövs i hjulhuset i nederkant (syns på hålen ) innan det är dags att slipa och få på färg.

    Påbörjade också lite fundering och provande på fästet till tankröret. Ökänt rostställe på mk2 och 3 och inte jättekul att komma åt uppe i hjulhuset. Mk2 fästet har utgått och finns ej att köpa mera. Mk3 fästet är liknande och skall gå att få dit som ersättning. Jag lyckades få tag på ett sådant som NOS (även detta har utgått) för ett par år sedan.

    Utmaningen är att kapa loss det gamla och få dit det nya med skruvhålen i samma position, ser inte lätt ut, särskilt som den mesta av plåten i hjulhuset runtomkring saknas....
    Min undran är om du svetsar med 230 v? Och varför gör du endast punktsvetsar? Jag skulle råda dig att helsvetsa då som alla vet blir hållfastheten mycket bättre, speciellt för din bil som ska gå på bana. Sedan eftersom du redan lagt så mycket energi på svetsarna av skärmkanter och alla yttre karossdetaljer, varför inte tennspackla? Det blir ett underbart resultat och garanterat rostfritt. Jag gör det på mina bilar och mc om någon karossdetalj behöver lagas. Bilen är underbar och jag gillar att följa ditt arbete. Skulle slutligen råda dig att öka strömstyrkan så metallen smälter ihop mer, så slipper du lägga så mycket sliptid också. Mvh Peter

  6. #346
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Jag svetsar med 1 fas ja, och håller definitivt med om att en 3-fas svets svetsar bättre.

    Att helsvetsa fogarna hade naturligtvis varit önskvärt, men även med kylpasta och tryckluft så tycker jag det är enormt svårt att få det utan att det slår sig och man bygger in en massa restspänningar. Jag jobbar ju med att utveckla karosser och punktsvetsning på en stor svensk biltillverkare och det är lite av en myt att det är sååå mycket bättre med helsvets kontra punktsvets. När jag byter plåtar på bilen så sätter jag dessutom punktsvetsarna tätare än vad VW gjorde. Har aldrig haft en bil som jag svetsat i som inte svetsarna hållt i. Sen kommer det ju att bli bur och div förstärkningar i bilen.

    Tennspacklat hade jag gärna gjort om jag behärskat det. Jag har dock sett flera exempel på hur tennspackling inte alls främjar rostfrihet. (kvarvarande syra som inte lyckats tvättats bort som ger rost senare).

    Jag tror att bilderna ljuger lite, så mycket sticker svetsarna inte ut faktiskt och det är utmärkt genombränning på baksidan, ett stort problem är att plåtkvaliteten på reprationsplåtarna är usel, de tål nästan ingen ström alls utan smälter synnerligen lätt. Men allting kan ju alltid förbättras Ett steg till på min svets skapar hål istället för svetsar....

    Detta är ju min 10:e bil som jag renoverar såhär, och det som jag lärt mig är det absolut viktigaste är:
    1. ALL rost måste bort, är det något brunt kvar så kommer rosten tillbaka, färg, spackel, tenn spelar ingen roll.
    2. INGENTING är fukttätt. Det kommer att leta sig in vatten överallt. Är plåten då obehandlad (tex baksidan av en svetsfog) så rostar den fort. Så all plåt måste täckas från alla håll av färg.
    3. Använder man 2K polyesterspackel för att få en slät yta så sjunker det. Alltid, oavsett vad det står på förpackningen. Så spackel behöver vila minst 6 månader innan lack och gärna värmecyklas under tiden.

    Kul att du följer min terapi Trevligt med feedback!
    Senast redigerad av MickeR den 2018-10-16 klockan 13:45.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  7. #347

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Carl
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    32

    Hej.

    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Jag svetsar med 1 fas ja, och håller definitivt med om att en 3-fas svets svetsar bättre.

    Att helsvetsa fogarna hade naturligtvis varit önskvärt, men även med kylpasta och tryckluft så tycker jag det är enormt svårt att få det utan att det slår sig och man bygger in en massa restspänningar. Jag jobbar ju med att utveckla karosser och punktsvetsning på en stor svensk biltillverkare och det är lite av en myt att det är sååå mycket bättre med helsvets kontra punktsvets. När jag byter plåtar på bilen så sätter jag dessutom punktsvetsarna tätare än vad VW gjorde. Har aldrig haft en bil som jag svetsat i som inte svetsarna hållt i. Sen kommer det ju att bli bur och div förstärkningar i bilen.

    Tennspacklat hade jag gärna gjort om jag behärskat det. Jag har dock sett flera exempel på hur tennspackling inte alls främjar rostfrihet. (kvarvarande syra som inte lyckats tvättats bort som ger rost senare).

    Jag tror att bilderna ljuger lite, så mycket sticker svetsarna inte ut faktiskt och det är utmärkt genombränning på baksidan, ett stort problem är att plåtkvaliteten på reprationsplåtarna är usel, de tål nästan ingen ström alls utan smälter synnerligen lätt. Men allting kan ju alltid förbättras Ett steg till på min svets skapar hål istället för svetsar....

    Detta är ju min 10:e bil som jag renoverar såhär, och det som jag lärt mig är det absolut viktigaste är:
    1. ALL rost måste bort, är det något brunt kvar så kommer rosten tillbaka, färg, spackel, tenn spelar ingen roll.
    2. INGENTING är fukttätt. Det kommer att leta sig in vatten överallt. Är plåten då obehandlad (tex baksidan av en svetsfog) så rostar den fort. Så all plåt måste täckas från alla håll av färg.
    3. Använder man 2K polyesterspackel för att få en slät yta så sjunker det. Alltid, oavsett vad det står på förpackningen. Så spackel behöver vila minst 6 månader innan lack och gärna värmecyklas under tiden.

    Kul att du följer min terapi Trevligt med feedback!
    Jag hittade ditt bygge av en slump och blev tvungen att följa. Bakpulver blandat i vatten neutraliserar syran då man tennar, sen tror jag du kan vara trygg. När du svetsar så menar inte jag en lång sammanhängande svets sträng. Jag överlappar alltid punkterna då jag svetsar så blir det ju som en helsvets. Håller med om att det kan vara vanskligt att svetsa som en skärmkant då det kan slå sig av värmen. Jag gillar det du gör i alla fall och din antusiasm. Min -90 golf har jag nyss gjort klart botten del och topp, det är tyvärr en Rp motor men det var vad jag hade och bygga på. Har en Jetta -87 med kat också, k jet sprut som jag också skulle vilja göra i ordning i framtiden. Nya karosser limmas väl idag? Tekniken är så långt fram att det inte är kul ens tycker jag. Själv äger jag endast bilar och mc jag själv förstår mig på. Tack för svar och lycka till..../P

  8. #348
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290

    ytterligare två nya bitar..

    Blev en stund i garaget igår. Två nya bitar i hjulhuset fixar den sista skadan i nedre delen av bilen.

    Första biten:

    Namn:  IMAG1398.jpg
Visningar: 960
Storlek:  1.01 MB

    Andra biten:

    Namn:  IMAG1400.jpg
Visningar: 997
Storlek:  1.04 MB

    Klart:

    Namn:  IMAG1401.jpg
Visningar: 956
Storlek:  1.07 MB

    Nu när allt är svetsat klart i detta område blir det slip och tillsnyggning nästa gång och sen massor av 2K epoxy färg.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  9. #349
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Ett steg på väg i det här området. Gött!

  10. #350
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290

    Färg på!

    Igår så blev det slipning av alla svetsarna och sen köra över med roterande stålborste för att få bort oxiden från svetsningen. Sen kunde jag lägga på 2 lager 2K epoxy färg som ett första rostskydd.

    Namn:  IMAG1476.jpg
Visningar: 1004
Storlek:  1.04 MB

    Namn:  IMAG1477.jpg
Visningar: 880
Storlek:  1.04 MB

    Namn:  IMAG1478.jpg
Visningar: 901
Storlek:  1 022.1 KB

    Sista jobbet (låter som det är ett lite kvar....) i höger hjulhus är att laga runt tanklocket, byta/laga runt tankrörsinfästning samt laga runt och sätta tillbaka fjäderbenstornet sen är bakdelen av bilen färdiglagad
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  11. #351

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Härligt, det går framåt!
    Bra jobbat.

  12. #352
    GTI-nissen
    Gäst
    Tordag och uppdatering. Check!

    Du ska inte fixa skärmkanterna bak (kanske du skulle gjort redan ännu tidigare) så att du får in bredare hjul än 155?

  13. #353
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Tordag och uppdatering. Check!

    Du ska inte fixa skärmkanterna bak (kanske du skulle gjort redan ännu tidigare) så att du får in bredare hjul än 155?
    Rutiner är viktigt när man är en gammal man

    Jag hade ju 205/40-17 innan utan att det tog i och tänker mig 195/40-17 nu. Har köpt äkta G60 breddare från classic parts som ju har en annorlunda skärning mot hjulhuset bak för mer plats(fram är det ju andra skärmar) och tänker att jag innan lack provmonterar dessa och då slipar ner kanten något.
    Men du menar att mycket behövs tas bort?
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  14. #354
    GTI-nissen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Rutiner är viktigt när man är en gammal man

    Jag hade ju 205/40-17 innan utan att det tog i och tänker mig 195/40-17 nu. Har köpt äkta G60 breddare från classic parts som ju har en annorlunda skärning mot hjulhuset bak för mer plats(fram är det ju andra skärmar) och tänker att jag innan lack provmonterar dessa och då slipar ner kanten något.
    Men du menar att mycket behövs tas bort?
    205/40-17 utan att det tog i? Detta gick absolut inte på 7,5 et30 för mig, de tog de i "överallt" trots att det redan var masserat. Fick bli Falken 215/35 istället vilka var smala för dimensionen och därefter har jag kunnat spacra till et25 utan skrap.
    Mina tidigare 215/40-16 (smala Falken även här) på 7.5x16 et30 tog också i och då var det i framkant av skärmkanterna.
    Fixa kanterna när du ändå är där och grejar, det är mitt råd, det är lättare nu än sedan.

    Det var förresten plåten det tog i, inte bara i de vanliga GTI-breddarna.

  15. #355
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    205/40-17 utan att det tog i? Detta gick absolut inte på 7,5 et30 för mig, de tog de i "överallt" trots att det redan var masserat. Fick bli Falken 215/35 istället vilka var smala för dimensionen och därefter har jag kunnat spacra till et25 utan skrap.
    Mina tidigare 215/40-16 (smala Falken även här) på 7.5x16 et30 tog också i och då var det i framkant av skärmkanterna.
    Fixa kanterna när du ändå är där och grejar, det är mitt råd, det är lättare nu än sedan.

    Det var förresten plåten det tog i, inte bara i de vanliga GTI-breddarna.
    OK då förstår jag att vi har olika upplevelse. Jag har kört 7x17 et 38, då hamnar min yttrekant 14mm längre in. Kan tänka mig att det tog i för dig. För jag skulle gissa på att jag hade 5-8mm frigång. Min plan är att fortsätta med 7" och ET 38 då jag har pluschassi från mk3 fram och då kan man inte ha så breda fälgar om man inte ska ha -10 grader i camber. Har iofs sett att det tydligen är modernt
    Har även testat 7x17 et 42 men då fick man lite lite kontakt på insidan av hjulhuset istället så plåten polerades

    Gällande G60 breddarna så är de dels ngt bredare ca 8mm men de är även "utskurna" på den ytan som de nitas fast på som ligger parallellt med däcksytan. Detta är dock inte rakt upp "kl 12" utan "kl 3" där kanten är avsevärt smalare. Mitt minne från när jag kollat på en äkta G60 är att även plåten är borttagen där. Min erfarenhet är också att det är just här det tar emot inte högst upp.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  16. #356
    GTI-nissen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    OK då förstår jag att vi har olika upplevelse. Jag har kört 7x17 et 38, då hamnar min yttrekant 14mm längre in. Kan tänka mig att det tog i för dig. För jag skulle gissa på att jag hade 5-8mm frigång. Min plan är att fortsätta med 7" och ET 38 då jag har pluschassi från mk3 fram och då kan man inte ha så breda fälgar om man inte ska ha -10 grader i camber. Har iofs sett att det tydligen är modernt
    Har även testat 7x17 et 42 men då fick man lite lite kontakt på insidan av hjulhuset istället så plåten polerades

    Gällande G60 breddarna så är de dels ngt bredare ca 8mm men de är även "utskurna" på den ytan som de nitas fast på som ligger parallellt med däcksytan. Detta är dock inte rakt upp "kl 12" utan "kl 3" där kanten är avsevärt smalare. Mitt minne från när jag kollat på en äkta G60 är att även plåten är borttagen där. Min erfarenhet är också att det är just här det tar emot inte högst upp.
    ET ä a å o! ;-)
    Och ja, det är just klockan tre de största problemen finns!

  17. #357
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290

    Tankfäste mm

    Torsdag så bäst jag uppdaterar så Nisse har ngt att göra

    Fortsatte upp i höger hjulhus igår. Nästa del att byta är denna:

    Namn:  IMAG1486.jpg
Visningar: 811
Storlek:  1.06 MB

    I hjulhuset ser det ut såhär:

    Namn:  IMAG1487.jpg
Visningar: 835
Storlek:  1.00 MB

    Namn:  IMAG1488.jpg
Visningar: 858
Storlek:  1.05 MB

    Vän av ordning undrar såklart, ska det verkligen se ut sådär? Nej, det ska det inte. 2001 så monterade jag ner tanken för att byta hållare till soppapump och deras rör/slangar/fästen. Då fick jag det övre tankrörsfästet i handen som kaksmulor när jag lossade skruvarna. Då tillverkade jag denna biten som har funkat fint. Men nu när jag ändå måste laga rosten runtomkring så byter jag till en go originalbit från Classic Parts.

    Som vanligt med originaldelar så är passformen perfekt. Monterade den nya över den gamla och borrade två hål genom allting så jag kan få dit den nya på samma ställe som den gamla. Jobbigt om tankröret inte träffar hålet i karossen...

    Namn:  IMAG1489.jpg
Visningar: 862
Storlek:  998.2 KB

    Namn:  IMAG1490.jpg
Visningar: 818
Storlek:  1.10 MB

    Nu när jag vet att den nya passar kan jag ta bort det sista av den gamla:

    Namn:  IMAG1491.jpg
Visningar: 845
Storlek:  1.06 MB

    Efter stunds slipning:

    Namn:  IMAG1492.jpg
Visningar: 863
Storlek:  1.01 MB

    Provmontering ger att den fortfarande passar perfekt:

    Namn:  IMAG1493.jpg
Visningar: 840
Storlek:  1 007.1 KB

    Byte av denna kommer att bli ett ganska litet jobb och inget som jag oroar mig för. Det som är det jobbiga är denna:

    Namn:  IMAG1495.jpg
Visningar: 932
Storlek:  1.09 MB

    Jag vet inte ännu om den måste bytas och jag är väldigt velig om hur jag ska göra. Jag har rost runt tanklocket, både på in och utsidan. Stora hål i den inre plåten som är mycket svåra att laga (med plåt) utan att skära upp hål i utsidan av karossen. Samtidigt tror jag (?) att den yttre plåten som syns kan bli ok med blästring om än tunn. Byter jag plåten så adderar jag nya ställen det kan rosta på och stor sannolikhet att svetsfogen (som ju hamnar mitt på karosssidan) inte blir helt osynlig, åtminstone inte över tid. Jag ska slipa, blästra och kapa mera för att bilda mig en uppfattning om det går att rädda yttre plåten eller inte.....men svåra beslut iaf. Såhär ser det ut efter slipning. Finns en risk att det blir hål i rostporerna när jag blästrat:

    Namn:  IMAG1494.jpg
Visningar: 743
Storlek:  1 012.0 KB


    Några tips?
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  18. #358
    GTI-nissen
    Gäst
    Tack för uppdateringen!
    Jag kan bara tillägga att vid tankröret så VET jag att min är rostig, resten av bilen TROR jag inte är så rostig som din (var).

    Fruktansvärt imponerande jobb i vilket fall som helst!

  19. #359
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Jag hade blästrat runt tanklocket, brukar hålla bättre än väntat, särskilt om bilen används sparsamt

    Edit: Missade rosthållen på insidan, det gör ju det hela ganska mycket mer komplicerat...
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  20. #360

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Så, nu har jag äntligen läst hela den här tråden från början till slut. Fantastiskt arbete och grymt inspirerande! =)

Liknande ämnen

  1. 16v Kr motor 8v eller 16v?
    Av Ranta i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-06-01, 00:57
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 12:43
  3. Passar ett Golf Manhattan svänghjul på Golf 16V?
    Av Tingstarune i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 19:34
  4. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 09:22
  5. 1.8L 16v -> 2.0 16v med 2E?
    Av hellseeker i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 11:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin