Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Perkan
    Gäst

    Fel på elektroniska parkeringsbromsen - massor med felkoder på GTI MK7

    Min Golf GTI MK7 2013 fick plötsligt spelet. Jag hade kört hem, stannade, startade igen för att flytta den en meter till. Då låste den elektroniska parkeringsbromsen sig och massor med andra funktioner ger felkod, bland annat växellådan. Motorn går ojämnt, startar och stoppar.
    Bärgning till Söderbergs bil i Norrköping.
    Ska bli mycket intressant att få veta felet. Någon som varit med om liknande?
    Film på uppstart:
    https://www.youtube.com/watch?v=M54i...m-upload_owner
    Senast redigerad av Perkan den 2015-01-18 klockan 22:41.

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Hej Perkan.

    Gissar på att batterispänningen är för låg pga dåligt laddat batteri (alt dåligt batt.) eller att generatorn ej laddar som den ska. När spänningen blir för låg så kan det eka massa felmeddelande som egentligen inte är fel har jag förstått (har ej upplevt det själv). Allt går ju inte sönder samtidigt.....

    Man kunde ju gjort den strömlös typ 15 min för att sedan startat den och hoppats på att det funkade. Du får väl se vad de säger på verkstaden.

    /Peter

    EDIT Om Start/Stopp systemet belastat startmotor/batteri mycket sjunker ju laddningsnivån. Det ska S/S systemet själv hålla reda på och således undvika att stänga av motorn.....Kanske räcker att ladda batteriet?
    Senast redigerad av Peter-C den 2015-01-19 klockan 00:13. Anledning: EDIT S/S
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3
    Perkan
    Gäst
    Vi gjorde den strömlös - ingen effekt. Vet inte om batteriladdningen vare låg men det verkade inte så eftersom den kunde starta och stoppa motorn många gånger utan minsta mattning.
    Jag tror kanske inte att vi hittar felet här utan jag vill mera lyfta ett problem som verkar "nytt".

  4. #4
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Hoppas det löser sig. Som du mycket riktigt påpekar så löser vi troligen inte felet via ett forum. Återkom gärna när du vet mer.

    Liknande tråd som din...

    http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=6889

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #5
    Perkan
    Gäst
    Mitt skumma fel med låst parkeringsbroms och felkoder berodde på jordfel från kupévärmaren.
    Verkstaden som monterade Defa-värmaren gjorde en usel anslutning till jordplinten. (gjordes på ny bil - den är Norrlandssåld). Jordfelet gav spelet till elektriska handbromsen som tände växellådan etc. Gissar att de delade jordplint.
    Skitfel som skapade massor med strul. Fick sen ett stenskott på väg hem från verkstaden - ny ruta .....

  6. #6
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Skönt att felet hittades, tyvärr inte alltid enkelt med jordfel.
    Dubbel otur med vindrutan, men oftast går de att laga, har själv ett flertal stenskott på min bruksbil efter bara 5000mil.
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

Liknande ämnen

  1. dubbla u lysen på mk7
    Av Frisk i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 00:57
  2. hjälp med fel på golf 2
    Av cheeva i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 08:42
  3. Udda fel och felkoder med glapp i strömkabel.
    Av Jani Hast i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 23:09
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 01:45
  5. Fel på varvräknare på Mk3 GTI 8v
    Av Puttski i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 14:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin