Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    160' ligger i linje med vad jag också blivit erbjuden som initialt bud av större handlare i Malmö.

    Nu vet jag inte mer om din bil än den korta information du ger men med normal utrustning skulle jag uppskatta att slutpris snarare landar på strax över 180' vid privatförsäljning för en "vanlig" ED35 i bra skick.

    Handlaren räknar nog med runt 190' i försäljningspris vilket ger 30' till omkostnader vilket känns rimligt.

    Det ger cirka 100' i värdeminskning på 3,5 år vilket nästan känns billigt. 2400 kr/mån är inte jättefarligt.

    Lycka till med försäljningen. Se till att den hamnar i bra händer.

  2. #22
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Hammarby Sjöstad Visa inlägg
    Bilen är en 2012, gått 4900 mil. Har Steg1 från BSR samt catback från milltek. Men som sagt, för litet bagage.

    Det jag vill ha är marknadspris, bilhandlaren trodde 190-200' om jag säljer själv. Lät inte som jag kommer i närheten av det hos VW Stockholm.
    En vän till mig köpte en "candy" vit 2012 ED35 1800 mil sollucka + dragpaket m kamera + div för c:a en vecka sedan av VW handlaren i Halmstad. Om jag minns rätt gav han 219 tkr. Med detta som ledtal så är handlarens gissning rimlig tror jag.

    Slå in regnr på sidan nedan samt justera tillvalen:

    http://www.bilpriser.se/?gclid=CMbg0...FcXPcgod2H8ARg

    EDIT: Fel pris, blev 210 tkr när det var klart.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2015-01-08 klockan 21:44. Anledning: fel pris
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    En vän till mig köpte en "candy" vit 2012 ED35 1800 mil sollucka + dragpaket m kamera + div för c:a en vecka sedan av VW handlaren i Halmstad. Om jag mins rätt gav han 219 tkr. Med detta som ledtal så är handlarens gissning rimlig tror jag.

    Slå in regnr på sidan nedan samt justera tillvalen:

    http://www.bilpriser.se/?gclid=CMbg0...FcXPcgod2H8ARg

    /Peter
    Betalade han 219 tkr för en 3,5 år gammal bil som ny kostade typ 60' mer!?

    Tur att jag köpte min ny

  4. #24
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Betalade han 219 tkr för en 3,5 år gammal bil som ny kostade typ 60' mer!?

    Tur att jag köpte min ny
    Kanske det .... När jag bytte in min GTI 2010 7500 mil DSG, lucka, läder klädsel, elstol, drag, + diverse i Mars 2014 fick jag 140 tkr. Nu är vi ju mer än 1 år senare (maj 2015) då ändras det ju lite till, förvisso är objektet lite nyare än mitt.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #25

    Reg.datum
    apr 2013
    Namn
    Pether
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    700
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Betalade han 219 tkr för en 3,5 år gammal bil som ny kostade typ 60' mer!?

    Tur att jag köpte min ny

    Rätta mej om jag har fel, men den finns väl inte att få tag i ny? Då får man ju snällt betala de priset som ges. Den hade ju bara gått 1800 å i princip "ny".

    279 000 för en ny GTI är ju svinbilligt. Min MK3 GTI 16v kostade ny -96 175 000:- i dagens penningvärde är de 345 000:-

  6. #26
    Hamburger SV
    Gäst
    Sålde min på Blocket, man behöver dock ha tålamod... Upplevde det som en trög process, jag tror att det faktum att min var importerad bidrog till att det gick trögt. Trodde man kommit över importskräcken... Golf R Sportscombi låter som en trevlig ersättare, bara att gratulera:-)

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av Hamburger SV Visa inlägg
    Sålde min på Blocket, man behöver dock ha tålamod... Upplevde det som en trög process, jag tror att det faktum att min var importerad bidrog till att det gick trögt. Trodde man kommit över importskräcken... Golf R Sportscombi låter som en trevlig ersättare, bara att gratulera:-)
    Angående import är det bara så att finns det 5 bilar på blocket som är intressanta och en av dom är import så är det ju inte den som folk kommer hugga först om prisbilden är likvärdig, oavsett att den är likvärdig, utstått mindre vinter kanske etc.
    Alla skruvade bilar som tagits över gränsen och lurat folk har satt sina spår.

  8. #28
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av samuel2 Visa inlägg
    Betalade han 219 tkr för en 3,5 år gammal bil som ny kostade typ 60' mer!?

    Tur att jag köpte min ny
    Kollade idag, det blev visst 210 tkr i slutpris men det förändrar ju inte det hela så mycket. Ville bara uppdatera med rätt uppgift.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #29

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    160' är nog inte orimligt. Vad kostade en ed35 ny med lite utrustning minus prut? 280'? Jag bytte in min Golf R våren 2013, då 3 år gammal och ca 5500 mil och fick 210'. Bilen kostade 330' ny så jag förlorade 120' på tre år vilket verkar vara i paritet med detta fall.

    Golf R sportscombi blir en perfekt familjekälke

  10. #30
    Hammarby Sjöstad
    Gäst
    Eftersom de ligger ute för ca 200' på blocket så känns 160' väl snålt. Kommer försöka sälja den själv.

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Om man inte kan sälja en Golf på Blocket, vad ska man sälja där då? Och var ska man sälja bilar som Porsche? Kanske jag som missar något...

  12. #32
    Hammarby Sjöstad
    Gäst
    Nja alltså, min första tanke är ju blocket. Men eftersom så många här kör prestandagolf så kanske någon har något annst bra tips. Det var helt enkelt en öppen fråga som kanske saknar bra svar.

  13. #33
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Hammarby Sjöstad Visa inlägg
    Eftersom de ligger ute för ca 200' på blocket så känns 160' väl snålt. Kommer försöka sälja den själv.
    Kan ju ha att göra med att det är en tjänstebil du ska plocka ut, sämre incitament för handlaren att ge dig ett bra "inbytespris". Men dom kanske ligger på 160 hos handlarna även om det låter rätt snålt i dagsläget sett till vad dom begär för dom. Handlarpriser ligger på 200-220k ungefär nu, man kan ju räkna med 10-20k i prut på dessa så 160k låter lite fantasimarginal. Sedan är utbudet skralt för närvarande så det är lite svårt att göra en vettig analys. Det bästa är väl att höra här var andra fått i inbyte .

    Får se vad dom står i nästa år, då blir det nog nått annat för mig.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  14. #34

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    En en annan nackdel är ju att bilen är moddad med trim och cat-back också. För en märkeshandlare är det knappast en fördel. Hade ett helvete att bli av med min Jetta, skambud överallt i princip för att den inte var std. Blocket är nog bästa valet och har du tur hittar man ngn som letar just en ed35 och tänkt göra dessa mods själv.

    Dock verkar ju marknaden för "prestanda" Golfar rätt iskall. Köpte min R i september och ligger fortfarande ute andra R som jag kollade på då. Betalade för övrigt 185k för min 2011 med 3200 mil på mätaren hos en märkeshandlare. Känns fortfarande som en rätt bra deal... De hade haft bilen stående i 4 månader innan jag köpte den.

  15. #35

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det generellt kallt på marknaden för bilar med starka bensinmotorer. En bekant sålde sin BMW med treliters bensinsexa och det var inte lätt. Den som till sist köpte fick väldigt mycket bil för pengarna. Om jag ska generalisera lite så vill en typiskt köpare ha en bil i kombiutförande med dieselmotor, någon typ av automatlåda samt fyrhjulsdrift och dragkrok. På min arbetsplats talas det enbart om månadskostnad och bränsleförbrukning.

    Min erfarenhet av Golfar är att de har mycket bra andrahandsvärde. Jag förväntar mig en mycket värre smäll med min nuvarande bil.

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av Hammarby Sjöstad Visa inlägg
    Japp det gör den. Kommer upp i konfig inom några veckor
    Golf R Sportkombi finns nu i konfiguratorn.

  17. #37

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Ja, vi får väl se hur det blir med dieselbilar i framtiden. Titta på Frankrike som vill få bort dem från storstäderna. 80% av bilarna där kör på diesel.

Liknande ämnen

  1. Golf GTI Edition 35
    Av frazer i forum VW-forum
    Svar: 373
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 08:18
  2. Gti edition 35/ Golf R motor
    Av Hammarby Sjöstad i forum VW-forum
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2014-07-13, 22:57
  3. Serviceindikator GTi edition 35
    Av Hammarby Sjöstad i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-07-09, 22:21
  4. Golf gti 35 edition 2012
    Av sejton i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 13:27
  5. Chippa GTI Edition 35
    Av Orabidoo i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-07, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin