Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    h_robban
    Gäst

    rakt på sak köpråd vw skoda

    Hej på er!
    Tacksam att det finns platser med kunskap. Mitt dilemma :
    Så, sållat bort en a6 avant 2.0 tdi 2011 business ed, 9700mil a 155tkr.
    Final mellan skoda Octavia rs 2011 extra utrustning , 3500 mil a 165tkr och Golf Gti 2006 extra utrustning, 8700mil a 92tkr!

    Vilken är det självklara valet enligt Dig?

    Må gott!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Valet av bilmodell verkar vara helt "random" ? Det är ju olika biltyper för olika typer av behov, olika prisklasser. Vilka är dina behov och preferenser?

  3. #3
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Vad är dina behov?

    Precis som Marcus säger så är det ju bilar för olika behov, iallafall Golfen versus dom övriga. Den är ju en mindre bil och med lägre pris, så utan att veta dina prioriteringar så kan ingen säga något alls egentligen. Nu är jag ju såld på Golfen för mina behov då jag inte behöver en stor bil, men som sagt så blir det ju väldigt personligt.

  4. #4
    h_robban
    Gäst
    Femdörrars med motor. Varför jag valde bort audin var för att.den blev för dyr att äga.har också kollat in passat 20011 eco150, 3000 mil för 140tkr. Så mina preferenser är egentligen ganska suddiga. en balans mellan hållbarhet och ekonomi med prestanda och komfort, design.

    - - - Uppdaterad - - -

    En fundering är valet av de.första två i och med att de har samma motor. Däremot är ju golfen äldre men bra pris, men är det värt att satsa de extra tusenlapparna på skodan eller är det lite samma bil i större format?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Femdörrars med motor ger dig väldigt många möjliga alternativ på marknaden... Men det verkar som att du vill hålla dig inom Volkswagen Group i alla fall. VW Passat 1,4 TSI Ecofuel tycker jag att du ska glömma direkt om du tänker dig hållbarhet och ekonomi. Jag ser inget fördelaktigt med den ur ett privatekonomiskt perspektiv. Tvärtom finns där flera potentiella problem... Välj däremot gärna en VW Passat TDI. Det borde vara det bästa valet på de flesta sätt.

    Du skrev inte att Skodan var en 2,0 TDI 170. Vad det är som skulle bli dyrt med Audin förstår jag inte, men i valet mellan dessa tre hade jag personligen valt Skodan. Mer modern än Golfen, lägre mil än Audin (som jag dessutom antar är av förra generationen, dvs ej 4G?) och dessutom med en trevlig motor. Utseendemässigt kanske inte på topp, men det är ju mycket personligt, inget som kan bedömas ur en teknisk synvinkel.

  6. #6
    h_robban
    Gäst
    Tack. Sådana erfarenheter uppskattar jag!

  7. #7
    h_robban
    Gäst
    Blev GTIn

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-12, 13:38
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 23:01
  3. byta motor i min skoda/vw pickup....
    Av jimmy.v i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 10:19
  4. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 19:08
  5. VW caddy / Skoda Pickup???
    Av mr_mike i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 00:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin