Resultat 1 till 12 av 12
  1. #1
    Joonta
    Gäst

    Färg på instrumentbelysning i Caddy?

    Funderar på att prova byta instrumenthus i min Caddy för att bli av med den blåa belysningen. Har sett att de nyare har vitt.

    Nån som vet när de blev vitt?

    Min från 2006 har iallafall blå.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Caddy 2K fick vit instrumentbelysning som Golf i och med facelift 2010.

  3. #3
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Frågan är ju om det är bytbart rakt av. Det är jag mycket tveksam till, men det vet säkert ngn annan bättre...

  4. #4
    Joonta
    Gäst
    Nej, tanken har slagit mig att de inte funkar. Men frågan är om de inte kan vara värt ett test? Man lär väl koda om via VAG COM vilket fall, men frågan är om de lirar alls.. Ingen som provat?

  5. #5
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Frågan är om det ens passar mekaniskt. Nu vet jag inte hur intrumentpanelen i Caddyn ser ut före och efter facelift, men Golfen ser ju radikalt annorlunda ut. Iallafall plasten utanpå. Golf 6 har djupa "brunnar" för varje instrument medan Golf 5 har hela panelen nedsänkt istället. Fast det skulle ju kunna vara samma instrumentkluster, rent mekaniskt, om man bara byggt om plasten ovanpå. Det har jag ingen koll på. Och som sagt så vet jag inte hur Caddyns panel ser ut. Är den sammma som Golf?
    Senast redigerad av vfr den 2015-01-19 klockan 14:14. Anledning: Stavning

  6. #6
    Joonta
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Frågan är om det ens passar mekaniskt. Nu vet jag inte hur intrumentpanelen i Caddyn ser ut före och efter facelift, men Golfen ser ju radikalt annorlunda ut. Iallafall plasten utanpå. Golf 6 har djupa "brunnar" för varje instrument medan Golf 5 har hela panelen nedsänkt istället. Fast det skulle ju kunna vara samma instrumentkluster, rent mekaniskt, om man bara byggt om plasten ovanpå. Det har jag ingfen koll på. Och som sagt så vet jag inte hur Caddyns panel ser ut. Är den sammma som Golf?
    Caddy ser likadan ut idag som 2004 så passar gör det, även Touran passar rent fysiskt

  7. #7
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Så Caddyn har det "vita" instrumenthuset fr.o.m 2010, men i övrigt likadan instrumentpanel? Isåfall borde det ju fungera rent mekaniskt iaf. Sedan är det ju frågan med elektroniken och busskommunikation. Vad jag förstår så skiljer det en del i funktioner på den blå/röda varianten och den vita. Om det sedan är själva instrumenthuset som skiljer eller bara den bakomliggande elektroniken i styrboxarna, är ju frågan. Om man t.ex går in på handsfree o liknande funktioner så skiljer det ju på om man har rött/blått eller vitt instrumenthus. Men det kan ju som sagt vara bara dom bakomliggande boxarna som skiljer och att själva instrumenthuset är någorlunda kompatibelt. Men var finns den informationen?

    Själv kan jag hålla med dig så långt som att den vita varianten är trevligare. Mera enhetligt och inte lika "spretigt" med olika färger här och var. Sedan tycker jag inte om dom djupa brunnarna för instrumenten som i Golf6. Personligen tycker jag om instrumentpanelen i vår Polo -12 där man har ett vitt instrumentkluster, men där hela klustret är nedsänkt till en plan yta som på Golf5.
    Senast redigerad av vfr den 2015-01-19 klockan 14:16. Anledning: Stavning

  8. #8
    Joonta
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Så Caddyn har det "vita" instrumenthuset fr.o.m 2010, men i övrigt likadan instrumentpanel? Isåfall borde det ju fungera rent mekaniskt iaf. Sedan är det ju frågan med elektroniken och busskommunikation. Vad jag förstår så skiljer det en del i funktioner på den blå/röda varianten och den vita. Om det sedan är själva instrumenthuset som skiljer eller bara den bakomliggande elektroniken i styrboxarna, är ju frågan. Om man t.ex går in på handsfree o liknande funktioner så skiljer det ju på om man har rött/blått eller vitt instrumenthus. Men det kan ju som sagt vara bara dom bakomliggande boxarna som skiljer och att själva instrumenthuset är någorlunda kompatibelt. Men var finns den informationen?

    Själv kan jag hålla med dig så långt som att den vita varianten är trevligare. Mera enhetligt och inte lika "spretigt" med olika färger här och var. Sedan tycker jag inte om dom djupa brunnarna för instrumenten som i Golf6. Personligen tycker jag om instrumentpanelen i vår Polo -12 där man har ett vitt instrumentkluster, men där hela klustret är nedsänkt till en plan yta som på Golf5.
    Jag får väl helt enkelt skaffa ett mätarhus och testa

  9. #9
    Medlem nivek75s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Namn
    Simon S
    Medlemsnr
    5289
    Ort
    Bromölla
    Inlägg
    102
    Ring och fråga oem eftermontering

    Motorsport utan ljud är som porrfilm utan bild....
    Mina bilar finns här. http://www.garaget.org/Nivek75

  10. #10

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Borde funka, men vart sitter immon? Det är poppis att byta ut clustren i A3 or mot nyare instr med vit belysning, men man måste koda in imobilizern som sitter i clustret annars går de inge bra att njuta av det nya utseendet.

    Jag bytte ut mitt gamla instrument i 3c passaten mot det nyare med vitt utseende, de passa rakt av förutom att man behövde en adapter till kontakten bakpå.
    Sen lär miltalet justeras in, det går inte med vcds

    Eddie på eftermontera gjorde det åt mej

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2014
    Namn
    Magnus Ryr
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    4
    Immon sitter i instrumentet på golfen så du måste koda om det.

  12. #12
    Joonta
    Gäst
    Är de lika i Caddy?

Liknande ämnen

  1. Färg på block, G60
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-16, 20:26
  2. Instrumentbelysning på Golf IV
    Av R-Jonas i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 22:30
  3. Instrumentbelysning Caddy -10
    Av ypzilon i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 18:01
  4. färg på högtalarkabel golf 3
    Av JMR i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 12:29
  5. Färg på motordelar m,m
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin