Köpte nyss en -02 Seat Alhambra REJÄLT mycket billigare än vad de ligger i. Visst, rejält skitig/repig men som gammal rekondare är inte det några problem. Dock ej heller lite småservice som ska göras.

MEN

när jag köpte den fungerande inte larmknappen / centrallåset som det ska. Den larmade, och larmade av. Men låser ej / låser upp förardörren, de andra + baklucka verkade funka fint, det surrar och låter. Enda sättet för att låsa förardörren är manuellt med nyckeln i låset. MEN då låser / låser den ej upp de andra dörrarna...det får mig att tänka att det är något fel i förardörren eftersom "signalen" ej skickas vidare till de övriga dörrarna. Dock funkade det med larmknappen som sagt.

Tänkte att larmknappen behövde kodas om, följde instruktionen om att vrida nyckeln i förardörren och trycka/hålla in låsa/låsa upp. Detta har istället fimpat sändaren HELT så nu tjuter bilen så fort jag öppnar dörrar eller startar den. Händer inte ett skvatt när jag trycker (den lyser) och nu har jag tagit av båda polerna över natten för att fimpa minnet. Vilket den kanske inte gör ändå...?

Säkringar till centrallås verkar hela, dags att leta fel i kabelgenomföring / låskista förardörr? Och hur programmeras nyckel om på RÄTT sätt?! För det fixar man väl själv?

Kan skita i larmfunktionen, men vill gärna att det går att köra centrallåset via sändaren eller dörren...

MVH
Erik