Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    CrowsZero619
    Gäst

    Svårstyrd bil + bilen låter vid körning, hjälp!

    Golf 2 GTD -91

    Varför är de tung styrd på min bil vid ex. när jag ska parkera eller när jag kör i riktig låg fart, men det blir lättare ju fortare jag kör. Har nya vinterdäck men tung styrd redan innan med slitna sommardäck.

    En annan sak är att bilen låter ibland sådär gnisslande, när man kör. Vad kan det bero på ? hjullagret ?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av CrowsZero619 Visa inlägg
    Varför är de tung styrd på min bil vid ex. när jag ska parkera eller när jag kör i riktig låg fart, men det blir lättare ju fortare jag kör.
    Så kan det vara på en bil utan servostyrning. Det blir tyngre om man sätter på bredare däck eller monterar en mindre ratt. Är det möjligen så att du saknar servostyrning men är van vid servostyrning från någon annan bil? I så fall är det bara att börja träna upp ditt muskelservo

    Citat Ursprungligen postat av CrowsZero619 Visa inlägg
    En annan sak är att bilen låter ibland sådär gnisslande, när man kör. Vad kan det bero på ? hjullagret ?
    Gnissel kan komma nästan varifrån som helst, det kan vara någon bussning eller någon detalj i inredningen. Går det att höra från vilken riktning det kommer? Hjullager brukar låta mera som ett dovt ljud.

    m v h Henrik

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    många GTDs hade ju faktiskt servo -91.. så kanske är det så enkelt som en slirande servorem.. den gnisslar gärna, och ger fenomenen du beskriver.. =)

  4. #4
    CrowsZero619
    Gäst
    Har listat ut det. Det är kilremmen som låter haha!

Liknande ämnen

  1. Tempmätaren sjunker vid körning
    Av islay_viper i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-28, 12:24
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-02-12, 10:31
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 08:47
  4. Stannar vid körning Golf 3
    Av Borjan54 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 23:06
  5. Passagerare vid körning ?!
    Av Lilla_Vargen i forum Bankörning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 18:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin