Sidan 14 av 14 FörstaFörsta ... 411121314
Resultat 261 till 276 av 276
  1. #261

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Äsch , det är en gatbil.
    Långt har du när du ska upp till Umeå sen =)

    Sviestad har jag aldrig kört , är på to do list.

  2. #262

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Hm ja, var visst "bara" tre timmar till kullen. Finns ju hörselkåpor med inbyggd radio på biltema..

  3. #263

    Reg.datum
    nov 2008
    Namn
    André Lundell
    Ort
    ystad
    Inlägg
    89
    Vad är det för app eller program du använder när du filmar Mathias hade velat prova de själv med

  4. #264

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Loggar med racechrono, har en Dual XGPS160 GPS-puck för bättre upplösning på GPS och en elm237 bluetooth OBD2-dongel för RPM, trottel och sånt. Går att exportera video både från racechrono och från program som racerender.

  5. #265

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Racechrono är guld.
    Har kört de många år jag med.

  6. #266
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Körde 1.14 på sviestad med min golf med abf motor som hade gatdäck, ingen bromsdiff, ingen bur, nu får du öka lite haha.

  7. #267

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Ska försöka åka på någon förarkurs nästa år, det här med att köra fort på bana kommer inte alls naturligt för mig.

  8. #268

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    När det är en del övning.
    För egen del tog det ett tag.

    Du som åker Racechrono , ha på så du ser hur du åker på varje sektion.
    Då kan du testa olika spårval och få direkt svar på om det ger något.
    Sedan kan du även testa hur du själv svarar på olika spårval.

  9. #269

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Nä jag försöker verkligen att inte jämföra mig själv mot andras tider. På sviestad så hade jag en kul dag och en bra känsla för det här med att köra på bana när jag kom hem. Bästa tiden blev 1:19 den dagen, vet att jag hade kunnat gasa mer och bromsa senare men efter att ha åkt av i hög hastighet på mantorp så låg fokus på att bara komma iväg och åka och att ha en dag utan tråkigheter. Känner fortfarande inte riktigt att jag litar på bilen, men hoppas att det ger sig med mer körning. Ska åka till sviestad igen nästa vecka. Som Roman var inne på så kan jag ju inte skylla på materialet egentligen, det är erfarenhet som saknas..

    Och Roman, jag förstår att det var menat på ett peppande sätt med videon. Men nästa gång får du gärna lägga till något konstruktivt om hur jag kan åka fortare. Du kan ju köra det vet jag!

    Anledningen till att jag lägger upp videor från mina körningar med tidtagning är inte för att jag tror att jag kör bra tider. Det vet jag att jag inte gör. Det är för att dels kunna någon gång titta tillbaka i tråden och kunna se min utveckling som förare och mekare och dels för att visa upp för er andra att bilen används.

  10. #270
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Den dagen på sviestad, den var "rolig". Upptäckte att jag hade dåligt tryck i höger bakhjul när jag skulle justera trycket, såg att jag hade fått en metallbit i däcket, måste varit på väg till banan eftersom jag tappade ungefär 1 bar på i timmen. Det var då man började undra, ska man köra eller skita i det, sen kom jag på att ingen minns en fegis och körde ändå
    Fick checka trycket då o då bara o hoppas på det bästa, kul o köra hem i 4h sen.

    Iaf, jag har kört sviestad bara en gång så jag kan inte ge tips till den banan dock kan jag ge allmänt tips till fwd. Tex inte släppa gasen och svänga samtidigt, all vikt skiftas framåt o röven kommer släppa.
    Vilka däck kör du med och varmtryck?

    Förresten, en annan fråga, hur är det för dig att köra med LSD på gatan? går bilen rakt när du gasar eller ålar den vänster o höger också?

  11. #271

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Har mekat lite bränslesystem, satt i en svagare bränslepump (biltema 044) i hopp om att få ner bränsletryck på låglast och tomgång. Bytt tillbaka till orginalspridare. På fredag ska bilen få hälsa på hos Boris. Förhoppningsvis lite doping till nästa bankörning.

    Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Iaf, jag har kört sviestad bara en gång så jag kan inte ge tips till den banan dock kan jag ge allmänt tips till fwd. Tex inte släppa gasen och svänga samtidigt, all vikt skiftas framåt o röven kommer släppa.
    Vilka däck kör du med och varmtryck?

    Förresten, en annan fråga, hur är det för dig att köra med LSD på gatan? går bilen rakt när du gasar eller ålar den vänster o höger också?
    Kör med kumho v70a medium nu, låter dom gå upp till 2.3 - 2.5 bar typ, men på sviestad så märkte jag att höger bak inte fick någon temp alls. Får börja med högre kalltryck på det hjulet nästa gång.

    Japp, jag tror att det är så jag har snurrat av banan.. måste försöka tänka mer på att inte låta den instinkten att släppa gasen när det blir hårigt ta över.

    Jag märker typ inte av diffen, har knappt kört bilen utan och det är möjligtvis i f2-kurvan på mantorp som jag kännt den jobba. Kom upp till bugrun eller någon av lms-träffarna på sviestad nästa år så ska du få testköra min bil. (+ att jag kan få en logg i racechrono att använda som spöke på banan )

  12. #272

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kumho V70 är ju kanon som bandäck annars.
    Men kalla är de hala som såpa.
    Tror du är rätt ute.

    Det är ju kanon OM man kan mäta temp.
    Annars brukar jag se till att gasa/bromsa svänga upprepa på utvarv om jag är osäker.
    Har jag nyss åkt brukar jag bara känna efter hur de känns och sedan gasa.
    Det är erfarenheten som gör dig snabb sedan , bara att ta med dig det.

    Tänk på att Mantorp belastar däcken rätt olika.
    Ingen vänster efter startsvängen att tala om innan den efter krönet.
    Då har du åkt hela rakan där det kyler däcket.

  13. #273

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    En sånn däcktemp-probe som man sticker in i gummit står på önskelistan, men samtidigt har jag i nuläget ingen möjlighet att justera camber och toe ute på fältet, så det är bara däcktryck som kan justeras om det är ojämn temp över slitytan.

  14. #274

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    Namn:  Capture.jpg
Visningar: 2715
Storlek:  21.7 KB

    Nu har Boris vridit upp laddtrycket lite på golfen. Stora anledningen till att det blev optimering nu är att orginalmjukvaran för AUQ inte riktigt lirat med AGU-topp, 3" avgas från turbo till ändrör och andra saker som inte riktigt liknar orginalmotorn för ECU som sitter i bilen. Så har haft problem med att ECU stänger spjället på hög last och låga varv (soft limp mode) och lite sånt. Bilen blir mer körbar nu och med bonusen att den går som en peng.

  15. #275
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Citat Ursprungligen postat av holyhatten Visa inlägg
    Har mekat lite bränslesystem, satt i en svagare bränslepump (biltema 044) i hopp om att få ner bränsletryck på låglast och tomgång. Bytt tillbaka till orginalspridare. På fredag ska bilen få hälsa på hos Boris. Förhoppningsvis lite doping till nästa bankörning.



    Kör med kumho v70a medium nu, låter dom gå upp till 2.3 - 2.5 bar typ, men på sviestad så märkte jag att höger bak inte fick någon temp alls. Får börja med högre kalltryck på det hjulet nästa gång.

    Japp, jag tror att det är så jag har snurrat av banan.. måste försöka tänka mer på att inte låta den instinkten att släppa gasen när det blir hårigt ta över.

    Jag märker typ inte av diffen, har knappt kört bilen utan och det är möjligtvis i f2-kurvan på mantorp som jag kännt den jobba. Kom upp till bugrun eller någon av lms-träffarna på sviestad nästa år så ska du få testköra min bil. (+ att jag kan få en logg i racechrono att använda som spöke på banan )
    Måste vara nått fel på min biljävel då eftersom den ålar vänster o höger när man kör rakt fram omkörningarna ska vi inte ens tala om haha.
    Iaf, vi får se om jag kommer till BR nästa år, tycker kinnekulle är roligare att köra än mantorp faktiskt

  16. #276

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Mathias Lundgren
    Medlemsnr
    5540
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    228
    såld.
    Senast redigerad av holyhatten den 2020-12-14 klockan 12:12. Anledning: .

Liknande ämnen

  1. Bränslepump golf mk2 gti -86
    Av shortys_1 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 19:38
  2. byta styrled på Golf mk2 86-
    Av Dimmanz i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 21:05
  3. Golf Mk2 Gti 16v -86 Ryckig gång
    Av Rauta i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 11:17
  4. VW Golf GTI 8v MK2 -86
    Av shortys_1 i forum Projektforum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 09:53
  5. Golf gti -86 med 1.8t tagit fart igen.....
    Av VWR18 i forum Projektforum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 14:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin