Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2014
    Namn
    Danne f
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    38

    Golf GT aux slutade fungera

    Hej! Har precis köpt mig en golf gt -09 där förra ägaren hade bytt ut original
    stereon till en eftermarknads. Antar att det var pga aux ingången.

    Det fungerade fint fram tills för några dagar sen (spotify) sen slutade aux fungera?
    Musiken spelas upp som vanligt fast nu enbart i telefonen, laddningen fungerar, kabeln är hel
    nån dom har en ide?

    Har även kvar original stereon. Behövs vag-com för att återställa? Tänkte mer eftersom volymknapparna och diverse inte fungerar längre?

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Det låter ju nästan som att det är telefonen som har något dumt för sig. Eller i kombination med kabel och kontakter. Om telefonen skickar ut ljudet i telefonhögtalaren så är sannolikt den externa utgången avslagen. Eller skickade den till både telefonens egen högtalare och till AUX tidigare när det fungerade?

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2014
    Namn
    Danne f
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    38
    Nej innan aux slutade funka var det precis som vanligt hade du sladden i så spelade stereon i bilen upp ljudet. Ska titta lite närmre på inställningarna men jag har inte pillat på nått tror jag iaf


    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Det låter ju nästan som att det är telefonen som har något dumt för sig. Eller i kombination med kabel och kontakter. Om telefonen skickar ut ljudet i telefonhögtalaren så är sannolikt den externa utgången avslagen. Eller skickade den till både telefonens egen högtalare och till AUX tidigare när det fungerade?

  4. #4
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Jo, det förstår jag att stereon spelade upp ljudet. Men då var väl samtidigt telefonens högtalare tyst?

    Jag menar att om telefonens högtalare nu plötsligt har börjat spela så måste det ju bero på att telefonen, av någon anledning, anser att det ska spelas upp i högtalaren och inte på AUX. Sedan kan det bero på många saker. Vad är det för telefon? Jag vet att t.ex Samsungtelefoner kan vara lite knepiga med detta att få dom och förstå att det finns en kabel ansluten där ljudet ska spelas upp. Det har visst något att göra med 3-poliga versus 4-poliga headsetkablar.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2014
    Namn
    Danne f
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    38
    Nej telefonen blev tyst som den ska när aux fungerar det är en iPhone 5. Stereon är nån Sony. Tänkte mest om det är ett vanligt problem som är känt sen tidigare.

    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Jo, det förstår jag att stereon spelade upp ljudet. Men då var väl samtidigt telefonens högtalare tyst?

    Jag menar att om telefonens högtalare nu plötsligt har börjat spela så måste det ju bero på att telefonen, av någon anledning, anser att det ska spelas upp i högtalaren och inte på AUX. Sedan kan det bero på många saker. Vad är det för telefon? Jag vet att t.ex Samsungtelefoner kan vara lite knepiga med detta att få dom och förstå att det finns en kabel ansluten där ljudet ska spelas upp. Det har visst något att göra med 3-poliga versus 4-poliga headsetkablar.

Liknande ämnen

  1. AUX-in Golf -11
    Av Decostop i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-03, 18:47
  2. ac slutade att fungera idag golf 4 variant
    Av huSSe i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-08, 19:29
  3. AUX in på en Golf R
    Av kotten i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 20:18
  4. Koppla in aux golf V
    Av Patrik_N i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 17:49
  5. Kamaxel G 026 ->>> RP motor
    Av azarN i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 19:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin