Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    adam.backe
    Gäst

    Fågor angående installation av RNS 510 stereo i Golf GTI mk5 -07

    Hejsan! Jag har en golf gti mk5 från -07 med en orginal stereo utan navi. Jag tänkte skaffa mig en sån här och trycka i: http://www.ebay.de/itm/VW-Navigation...item19f519e1c5

    och även senare backkameran till den. är detta svårt att göra själv? Jag har inte tummen mitt i handen och jag kan följa guider och få den delen att fungera. Men det jag inte kan göra är någon form av omkodning av bilen efter, har inte dem verktygen. Kommer jag behöva göra någon omkodning av bilen eller behöver jag något mer än den enheten och en kamera för att få det att fungera?

    Sen skulle jag gärna vilja ha ett aux uttag till den men jag har inget orginal i min bil, vad behöver jag för att få ut ett sådant från den stereon?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Hej Adam och välkommen hit! Jag är i ungefär samma situation som du. Har inskaffat en RNS510 som ska in i min Edition 30 -07. Man ska tydligen vara noga med att kolla upp versionen på gatewaymodulen i bilen. Om jag fattat det rätt så kan man få urladdat batteri i bilen om versionen är för gammal för att busskommunikationen då ligger och håller styrboxarna "vakna" och drar ström. Versionen kan tydligen kollas antingen via etiketten på boxen eller genom VAG-comm. Vi kan väl hålla lite kontakt här genom forumet när vi nu ska göra samma sak.

    Vad synd att du inte skrev inlägget ett par dagar tidigare. Jag är själv från Halmstad och var nere på besök i helgen där vi hade en liten mini-träff.

  3. #3
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Vi kan väl ställa en gemnsam fråga här. Var i VCDS (VAG-comm) är det man ska in och kolla och vad ska det stå? Är det någon som kan hjälpa oss med det?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956

  5. #5
    softishman
    Gäst
    Har du en -07 så borde du inte ha några problem med " battery drain"!!

  6. #6
    adam.backe
    Gäst
    Men alla ställen jag läst om står det ju att jag kommer ha det? Allt innan 2008 har problem? Eller?

Liknande ämnen

  1. Byte av RNS 510
    Av Gojz i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-07-08, 12:10
  2. RNS 510 - uppdatering
    Av Gojz i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-13, 23:51
  3. Rns-510
    Av Stefanruf i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-22, 12:22
  4. Ang montering av RNS 510
    Av jockem i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 20:18
  5. Tips - Köp av navi, RNS-510
    Av R.S i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 00:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin