Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208

    Verkstad västra Götaland.

    Nån som kan rekomendera någon verkstad i västra Götaland som inte tar en arm och ett ben för en jobb men som fortfarande är duktiga och seriösa?

    Behöver byta lameller i dsgn då dom börjar slira. Nytrimmad bil och tysklandsresa tog för hårt på lamellerna :-S

    Tyvärr får jag inte nått på försäkringen ( gått lite över maxgränsen) så får stå för allt själv :'(
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  2. #2
    softishman
    Gäst
    Nytrimmad?! Vad har gjorts? Vad har du för oljetryck på kopplingarna? Bänkpapper?

  3. #3
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Hehe. Har inga papper på den. Cts turbo insug och giac extreme i motor och Dsg. Dsg mappen skall ge max tryck på lamellerna. Hade sen innan bytt till eurojet ic. Fick även svetsat adaptern till ic slangen i original röret från turbon, i stället för det låsklipset som håller original gummislangen.

    Hadde en liten känsla av att dom inte var riktigt 100 redan innan uppgraderingen, men fullgas och mycket omkörningar på autobahn gjorde det inte bättre för att säga så

    I 120-130 runt 3000 rpm på sexan och man försöker göra en omkörning så varvar den upp utan att öka farten. Varvar man för långt höppar den över i neutralen och växel indikatorn börjar blinka. Lägger jag i manuellt och tillbaka så funkar den som normalt igjen. Växlar jag ner till femman går det bättre.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Inte svar på frågan men, Har bilen gått långt? Om dom börjat slira efter trim så vill man ju inte att dom nya lamellerna ska slitas ner dom med om dsg mjukvaran är kass

  5. #5
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Bilen har gått strax över 11000 mil. Har inga misstankar att det har något med mjukvaran att göra, som sagt så har jag haft misstankar om att dom varit lite slitna redan innan. Bilen har gått ett tag med trim och den har inte direkt gått försiktigt....
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  6. #6
    softishman
    Gäst
    Har du loggat trycket på kopplingarna? Gör det!!! Jag tror tyvärr oxå att det kan bero på programvaran! Oljetrycket i deras äldre dsg filer var inte höjt alls... Min har rullat över 11000 mil och jag har numera 580nm utan slir....

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2010
    Namn
    Jonas Ahlinder
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    244
    Har du kollat kopplingstryck med egna ögon i vcds nångång?

  8. #8
    Hammarby Sjöstad
    Gäst
    580 nm Softishman! Skulle vara kul o veta vad du har för modifikationer.

  9. #9
    softishman
    Gäst
    Allt står här;
    Www.garaget.org/softishman

  10. #10
    Hammarby Sjöstad
    Gäst
    Riktigt fin Softishman

  11. #11
    softishman
    Gäst
    Tack!

    Det kan inte vara mechatronic enheten som spökar för dig oxå Hauge?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:04
  2. På verkstad
    Av Peter56 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 08:15
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 19:49
  4. Verkstad gävleområdet
    Av Bri-Dog i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 09:02
  5. Verkstad i Växjö?
    Av disurf i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 16:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin