Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Barrett
    Gäst

    Eftermontera dragkrok GTI MK7

    Hej!

    Skull behöva få dit en dragkrok på min bil. Lyckades tyvärr inte få med det när ja köpte den...

    Någon som kan rekommendera något fabrikat & verkstad i sthlm som kan fixa. Ska givetvis bara demonterbar krok. Vad jag förstått måste det göras ingrepp i plasten bak?

    Tacksam för tips!

  2. #2
    Barrett
    Gäst
    Ingen som har erfarenhet av att lämna iväg sin bil för montering av dragkrok och kan rekommendera vilka som gör bra jobb?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Har du kollat upp originalkrok ?
    Känns väl som det bästa alternativet på en så pass ny bil.

    https://www.youtube.com/watch?v=zdjyirbaQP0

  4. #4
    Barrett
    Gäst
    Svaret jag fått från VW är att det inte verkar gå eftermontera den varianten. Utan det är avtagbara varianter som erbjuds. Kostar hos VW verkstad 14'700:- för original avtagbar (inte infälld variant) och 11'600:- för Westfalia.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Barrett Visa inlägg
    Svaret jag fått från VW är att det inte verkar gå eftermontera den varianten. Utan det är avtagbara varianter som erbjuds. Kostar hos VW verkstad 14'700:- för original avtagbar (inte infälld variant) och 11'600:- för Westfalia.
    Det är väl inte så långt ifrån vad det kostar att beställa med från början? Bara att boka in?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Det är väl inte så långt ifrån vad det kostar att beställa med från början? Bara att boka in?
    Nu uppfattade jag att frågan gällde att sätta krok på en redan färdig bil och då har man inte så mycket val. Ska man beställa en med krok från fabrik så väljer man så klart till "dragpaket" för 7 500 kr. Då ingår manuellt infällbar dragkrok, backkamera, lastrumsmatta, lastrumsväska, första hjälpen kudde och reflexväst. Och eftersom detta paket är så pass prisvärt så är nog marknaden för andra alternativ liten.

    Men kostnaden 15 tusen för en originalkrok är nog tyvärr normalt. Jag vet att på Skoda Octavia så kostar det kring 11 tusen för att låta verkstaden montera dit en avtagbar krok inklusive omprogramering av bilen.

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2014
    Namn
    Christer Pettersson
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    204
    tänk på att du måste montera en orginal krok typ westfalia som är typgodtjänd, moterar du även en sån så synd det inte att du har en krok, betalade 11700 kr för min krok, nackdelen är att varesig mk6 eller mk7 är förberedd för elen till drag, så dom måste dra fram kabelaget till instrumentpanelen där av det höga priset.

    jag skulle alla gånger låta vw göra jobbet! då vet man det blir rätt med elen/canbusen o man har bra garantier o bättre marknadsvärde med orginalgrejer

Liknande ämnen

  1. Golf GTI MK7 - Info
    Av Premis i forum VW-forum
    Svar: 383
    Senaste inlägg: 2020-06-30, 07:55
  2. Golf GTI Mk7 AC dräneringsproblem??!!
    Av Edestig i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-09-11, 13:54
  3. Dragkrok till golf v gti
    Av plastjanne i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 20:19
  4. Dragkrok golf V Gti (eftermaknads)
    Av mr_mike i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 16:58
  5. Dragkrok till Golf GTI V
    Av Schlyter i forum VW-forum
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 12:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin