Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30
  1. #1
    Osse
    Gäst

    VW Passat Alltrack "Green Line" 2013

    Ny inom VW världen, har varit ägare till denna sedan augusti 2013. Sa att jag skulle lämna denna original, men med tanke på min tidigare historia med saabarna så gick det inte många dagar innan jag börja pilla =)

    Tidigare projekt finns bland annat här : http://www.garaget.org/Osse


    Ny inom VW världen, har varit ägare till denna sedan augusti 2013. Sa att jag skulle lämna denna original, men med tanke på min tidigare historia med Saabarna så gick det inte många dagar innan jag börja pilla =)

    Bilen:
    Passat Alltrack 2,0 TDI 4M 177Hk DSG6 -13
    * Dragpaket
    * Premiumpaket
    * Ambientpaket (Eftermonterat)
    * 19" WSP Ital Rostock fälgar (Sommar)
    * 17" Valley fälgar (Vinter)

    Här nedan är en lista som bockas av vart efter och det tillkommer även nya idéer

    Exclusivepaketet vilket innebär:
    [ / ] Krompaket interiört i handtag
    [ / ] Krompaket elhissknappar med mera
    [ / ] VW Exclusive Emblem på bakluckan
    [ ] Färddator Premium (Färg display)
    [ ] Elektrisk bagagelucka ( Öppnings- och stängningsassistans)
    [ ] Keyless Access

    Förarassistanspaket
    [ ] Lane Assist
    [ ] Side / Blindspot Assist ( Varnar ifall det är en bil i "döda vinkeln")
    [ ] Adaptiv farthållare med distansradar och City Emergency Brake

    Ambientepaketet vilket innebär :
    [ / ] LED lister i dörrpaneler ALU
    [X] LED-belyst golvutrymme fram o bak ,
    [X] LED- belyst instegs-/varningsbelysning

    Annat:
    [X] Byta all interiörbelysnig till LED lampor
    [X] Xenon konvertera Dimstrålkastarna med statiskt kurvljus
    [ ] Toning av framrutor
    [ ] Lamin-X Tint bakljus
    [X] Lamin-X Tint Strålkastare + dimljus
    [X] Ögonlock
    [X] Lackera frontdetaljer
    [X] 19" WSP Italyrostick - W457
    [X] Ratt "avhyvlad"med grå sömmar
    [ ] Polar FIS + (utökad färddator)
    [ ] Lackera bromsok (VITA)
    [X] Fotstöd R-Line
    [X] Insatsfilter J/R
    [X] Inköp av VAG-COM (VCDS)
    [ / ] Oljelock R8
    [X] Lastskydd bakspoiler VW original



    När jag hämta bilen


    Orörd


    När den var orörd




    Ögonlack lackade och klara för montering






    Tonade strålkastare






    Rensat luckan på några emblem








    Monterat fotstöd


    Golvbelsning installerat och inkodat , kvällsbilder kommer


    Menyn utökad


    Dagens projekt blir att installera denna ratt med grå sömmar och avhyvlad modell.


    Kommande projekt är att installera detta.



    Kommer även lägga in lite guider sen hur man installerar golvbelysning, dörrbelysning och hur man sedan kodar detta i VCDS (VagCom) för finns inte många guider på svenska om detta.
    //Osse
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Senast redigerad av Osse den 2014-09-20 klockan 15:48. Anledning: Uppdaterat "Att göra listan"

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Trevligt, funderar själv på en alltrack. Är du nöjd med den? Hur tycker du förbrukningen ligger?
    lägg gärna upp guider på det du har gjort hittills!

  3. #3
    Osse
    Gäst
    Jag är väldigt nöjd med denna bil, underbar komfort och på vintern kan man ha väldigt roligt i dessa bilar

    När jag pendlar in till jobbet 120km/h på farthållaren i 3 mil så ligger förbrukningen på 0,65. När jag åker på 70-90km/h landsväg så har jag en förbrukning på 0,58 (motala - karlsborg)

    Snittförbrukningen under 500mils körning ligger just nu på 0,69

    Ska fixa alla bilder, sen lägger jag in lite guider med text.

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2012
    Namn
    Daniel Jonsson
    Medlemsnr
    5082
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    176
    Kul projekt, detta ska följas!

  5. #5
    Ghost RS
    Gäst
    Mycket trevligt projekt.. Köpte själv en Passat R-line i torsdags och är sugen på några utav dina punkter
    Kommer följas mkt noga. Och grattis till en grym bil

  6. #6
    Osse
    Gäst
    Här kommer en liten uppdatering med bilder.



    En kvällsbild på golvbelysningen (väntar hem LED lampor från vag)



    Rolig funktion till golvbelysningen



    Nya ratten är nu monterad =)



    O dom här delarna hämta jag ut idag från VW =) Det är ett kompl. kit för Passat CCs Ambientpaket =) Kommer bli som bilderna visar nedan









    OBS LÅNAD BILD OBS


    Alupanelen med LEDlist tsm med kablage är nu beställt , ska komma nästa torsdag enligt pojken på vw reservdelar i stan =)


    När dessa delar kommer hem så kommer jag att ha ett komplett Ambientepaket i bilen + passat ccs paket =)


    //Olsson

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Kommer bli grymt, funderar på att beställa en Alltrack. Då står ambientpaket högt upp på listan!
    Är detta Plug & Play?

    Föresten behövde du koda om ratten? Är det från GTI eller R-Line?
    Fotstödet även det R-Line?

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Mycket bra resultat!
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  9. #9
    Osse
    Gäst
    Cullberg:

    Tackar

    Ambient paket är plug n play ELLER man behöver VCDS för att aktivera funktionerna. men kontaktstycken o allt finns fördraget i dörrar m.m

    Ratten var enbart att byta, behövde inte kodas in. Ratten tror jag är till en GTD /GTI eftersom den har grå stygn och inte svarta stygn som R-line bilarna har. Har en likadan ratt fast med svarta stygn liggandes om du är sugen

    Fotstödet tror jag kommer från R-Line, lite osäker på den fronten eftersom alltracken redan har gaspedal o bromsen i samma utförande som fotstödet.


    J.L

    Tackar roligt att höra

    //Robban

  10. #10
    Osse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ghost RS Visa inlägg
    Mycket trevligt projekt.. Köpte själv en Passat R-line i torsdags och är sugen på några utav dina punkter
    Kommer följas mkt noga. Och grattis till en grym bil


    Tackar

    Grattis till nye bilen ! Bara att du hojtar till så kan jag hjälpa dig med artikelnummer till delar som behövs.

    Kommer sammanställa några installtionsmanualer senare på dessa olika projekt som jag utfört, som kommer upp på min hemsida.

  11. #11
    Ghost RS
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Osse Visa inlägg
    Tackar

    Grattis till nye bilen ! Bara att du hojtar till så kan jag hjälpa dig med artikelnummer till delar som behövs.

    Kommer sammanställa några installtionsmanualer senare på dessa olika projekt som jag utfört, som kommer upp på min hemsida.
    Tack så mycket. Hittills helt otroligt nöjd med nya pärlan.. Är som en dröm att köra
    Håller på att skriva en "to do list" så jag kommer nog med lite frågor inom kort :P

    Installationsguider skulle ju vara suveränt.

    Ps. Grymt jobbat hittills

  12. #12
    Osse
    Gäst
    Blev lite tid över idag, så börja koppla in dekorlisten med LED belysning i på högerbak dörr.

    Märkte en udda sak med dessa led lister, och det är att:

    Denna kombination ger VITT ljus
    Stift 1 Ström
    Stift 2 Jord

    Denna kombination ger RÖTT ljus
    Stift 1 Jord
    Stift 2 Ström

    Hade ingen aning om detta, då jag koppla "fel" först och fick rött ljus och börja svära över att jag köpt fel lister



    Nu har dom kommit kompl Alu lister med LED belysning









    Provmontering av dörrsidan och kolla så alla funktioner fungerar i dörren.


    Inväntar Alu ringar till dörrhandtagen, sen när dom har kommit kommer dörrsidan monteras fast igen.


    //Olsson

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Västkust
    Inlägg
    24
    Hur jobbigt är det att demontera dörrsidorna och hur gör man det på bästa sätt? Har en liknande operation på gång. Blir bra det där

  14. #14

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Osse Visa inlägg
    [X] KCR - Effektbox 205Hk

    Är du nöjd med KCR-boxen? Är det värt att lägga pengar på den? Jag själv har en Skoda Superb Kombi 2014 med 170 hästars dieseln och har funderat på montera boxen.
    Senast redigerad av J.L den 2014-09-17 klockan 22:13.

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Osse Visa inlägg
    Cullberg:

    Tackar

    Ambient paket är plug n play ELLER man behöver VCDS för att aktivera funktionerna. men kontaktstycken o allt finns fördraget i dörrar m.m

    Ratten var enbart att byta, behövde inte kodas in. Ratten tror jag är till en GTD /GTI eftersom den har grå stygn och inte svarta stygn som R-line bilarna har. Har en likadan ratt fast med svarta stygn liggandes om du är sugen

    Fotstödet tror jag kommer från R-Line, lite osäker på den fronten eftersom alltracken redan har gaspedal o bromsen i samma utförande som fotstödet.


    J.L

    Tackar roligt att höra

    //Robban
    Eftersom det står R på ratten så kan den nog inte komma från GTI/GTD. Gissar på Scirocco R? Köpt den ny från VW?

  16. #16
    Osse
    Gäst

    VW Passat Alltrack "Green Line" 2013

    R emblemet har jag bytt till. original så var det faktiskt GTD kollade upp detta , har GTD / R och sen tom dekor till ratten liggandes. Jajemen ratten köpte jag ny hos VAG

  17. #17
    Osse
    Gäst
    Jo jag är grymt nöjd med kcr-boxen , PMa om du ska köpa så kan jag nog hjälpa sig med lite rabatt , Dom brukar besöka vår industri titt som tätt nämligen Sen beror de lite på har du 170hk med DSG låda så finns de inget trim till dessa då lådorna på dom är mkt svagare :/

  18. #18
    Osse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _Fredrik_ Visa inlägg
    Hur jobbigt är det att demontera dörrsidorna och hur gör man det på bästa sätt? Har en liknande operation på gång. Blir bra det där
    Det är relativt enkelt 1skruv i innerhandtaget och sen en plast sprint längst ner på dörrsidan. Sen är de o dra försiktigt utåt , börja längst ner. Kan rekommendera dig att köpa några extra dörrclips, då det alltid går sönder 1-2 stycken.

  19. #19
    Osse
    Gäst
    Blev lite skruvande idag, eller jag har en lite kafferast nu i skruvandet Så här kommer några bilder på mina projekt som börjar bli färidga.


    Bakdörrarna är nu helt färdiga, ska ge mig på framdörrarna nu i eftermiddag.



    Fick hem lite mysiga paket igår från Wahlsteds Bil och AHW Shop.



    Före



    Efter



    Nedre Dekorlist original, Övre Dekorlisten den med LED-belysning och krompaket.



    Före



    Efter












    Före



    Efter



    Före



    Efter


    // Olsson

  20. #20

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Citat Ursprungligen postat av Osse Visa inlägg
    Jo jag är grymt nöjd med kcr-boxen , PMa om du ska köpa så kan jag nog hjälpa sig med lite rabatt , Dom brukar besöka vår industri titt som tätt nämligen Sen beror de lite på har du 170hk med DSG låda så finns de inget trim till dessa då lådorna på dom är mkt svagare :/
    Jag har dsg-låda och har själv varit tvivlande till att trimma bilen med tanke på lådan. Jag skrev till ett mail till en återförsäljare av kcr-boxen här i Stockholmsområdet som påstod att lådan ska palla med trimmet. Men med tanke på vad jag har läst på annat håll så litar jag inte på vad den återförsäljaren skrev.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 08:06
  2. Norrbotten aka "Camp North" Goes Bug Run 2013
    Av Merlinen i forum Träffar
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 23:13
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 16:05
  4. "The green one" Golf mk2 gti 16v-87 (Tar en paus)
    Av GTIEXTREME i forum Projektforum
    Svar: 141
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 12:48
  5. VW original BBS "split" 15" Delbara??
    Av 9-3 mike i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 10:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin