Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174

    uppdatera gps i Discover Media

    Jag har tankat hem 6 st filer från

    http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?Page=VW_Discover_Media&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light


    nu undrar jag !! när man har packat upp allting så får jag en enda stor fil.
    är det bara att kopiera över den till minnes kortet ???

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Så här skrev jag på ett annat forum om hur man uppdaterar navigatorn.

    Jag har den lilla navigatorn, Discover Media. Och jag kör med Windows 7 på datorn ifall den skulle spela någon roll.

    Tanka ner alla filerna. Sex stycken i mitt fall som heter 001, 002, 003 o.s.v. Sen har jag kopierat alla filerna till en mapp på hårddisken som heter ”Golf Kartor”.
    Högerklicka på den första filen 001 och välj ”Packa upp alla filer”. Då har den packat upp alla sex filerna till en enda jättestor fil. Öppnar man filen så ser jag att den innehåller en mapp som heter Markets och en textfil som heter DBInfo.txt.

    Ta ut minneskorter ur bilen, se till att plastflärpen på kortet inte är i ”lock” vilket innebär att det inte längre är skrivskyddat, och kopiera över alla filerna från minneskortet till en mapp på datorn som heter ”Kartor Backup”. Jag kopierar över alla filerna som en extra säkerhet ifall något skulle gå fel, better safe than sorry.

    Radera alla filer från minneskortet. Det borde gå att formatera kortet istället, men jag föredrar att bara radera filerna eftersom det verkar vara någon specialstorlek på mitt kort som jag inte riktigt känner igen.

    Kopiera över innehållet i den jättestora uppackade filen med de nya kartorna från "Golf Kartor" till minneskortet. Kortet ska fortfarande bara innehålla en mapp som heter Markets och en textfil som heter DBInfo.txt men innehållet i filerna är nytt. Peta tillbaka plastflärpen på kortet till ”lock” och stoppa in kortet i bilen. Då har navigatorn upptäckt att det finns nya kartor och börjat uppdatera sig själv.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174
    Mitt problem är att jag inte kan öppna den stora filen över huvud taget. Jag misstänker att den va korrupt eller nåt, så jag drar hem den stora istället för att prova igen.

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    561
    Om du lyckats packa upp filerna så en enda fil skapas bör den inte vara skadad.

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2014
    Namn
    Jonny Frisk
    Medlemsnr
    5143
    Ort
    Södertälje/Nykvarn
    Inlägg
    174
    Tack för hjälpen nu är det kirrat. Filen va knas första gången, andra gick bättre.
    Sparas alla adresser man har lagt in i gps skrället eller får man börja om från början

Liknande ämnen

  1. Media-in problem
    Av lasholm i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-16, 10:47
  2. Gps Tracker
    Av gti8v i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 10:01
  3. Media-In problem RCD510
    Av Zynodisk i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 11:10
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 17:44
  5. VW original media
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 00:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin