Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Micke S
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38

    något värde i en MK1 GTI-ratt?

    hallåj. Jag tycker att GTI-ratten från MK1 är bland de snyggaste rattarna som kommit ur VW-fabriken, så när jag sålde min senaste Golf plockade jag ur ratten, för att ha i nästa MK1.
    Nu blev det så att min nästa hobbybil inte blev en en MK1 som förväntat, utan det blev ytterligare en luftkyld VW, där här gången från -61.
    Vilket leder till att ratten ligger här och mest ser snygg ut, men utan något användningsområde.

    Min fråga är därmed vad det är för värde i den. Är den bara värd några enstaka hundralappar kan den ju ligga kvar och se snygg ut här, men är den värd en tusenlapp eller så, kan det ju vara värt att sälja den. Pengar går ju alltid åt liksom

    Det är alltså ratten på bilden jag pratar om.

    Namn:  DSC_0032[1].jpg
Visningar: 962
Storlek:  296.0 KB

    Mvh
    Micke
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Är den helt komplett och i bra skick , pratar vi tusenlappar.
    1500:- och uppåt beroende på hur marknaden ser ut för tillfället. (Jag hade inte släppt den under 1500:-)
    Liten tillgång och högt sug = Högt pris.
    Kan generera mer på Ebay.

    Letade själv 2 år efter min & fick hosta upp en skön slant trots att jag fick den till bra pris.

    Behåll den om du inte är i desperat behov av pengar , den faller inte i värde.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Micke S
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    38
    ah, tackar för snabbt svar

    Japp, den är komplett. Som synes på bilden är den lite "sliten/hal" på utsidan, men inga fula märken eller så.

    Och nej, jag är inte i desperat behov av pengar, utan tänkte mest att det är ju alltid kul att få in lite mer pengar liksom
    Men då kanske man ska behålla den ett tag till, och finansiera sin pension med den

    Mvh
    Micke

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 319
    Har ni tänkt på den stora likheten mellan denna ratt och ratten i nuvarande Golf GTI/GTD?

  5. #5
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Har ni tänkt på den stora likheten mellan denna ratt och ratten i nuvarande Golf GTI/GTD?
    Japp, det första jag la märke till när jag såg ratten i nya golfen. Snyggt retro, precis som tygklädseln i golf V tom VII, en flört med ur-gti:n

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Jönsson
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    210
    Skulle själv aldrig betala 1500:- för ratten även om den är rätt trevlig och snygg. Verkar dock finnas andra som gör det så då är det nog runt det priset de hamnar.

    Har förövrigt ägt 3 st i bra skick och inte betalat mer än 300:- för nån utav dem, två skickade jag med i bilförsäljningar och den tredje sålde jag för 300:-
    Är både snål och generös samtidigt, på gott och ont

Liknande ämnen

  1. Byta ratt på en golf 2005?
    Av matsola i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-03, 12:34
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 10:47
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 19:30
  4. Ratt från mk2 i en mk1?
    Av Johan99 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 12:07
  5. Passar en Corrado G60 1990 Ratt
    Av Gullideckel i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 10:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin