Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27
  1. #21
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Denna texten får mig att fungera på hur amerikanerna tror att det fungerar inom Volkswagen Group (Volkswagen AG):



    Jag tror inte att VW (varumärket för personbilar) sitter på sin utvecklingskammare och tar fram en 400 hk version av 2 liters TSI helt i hemlighet för resten av koncernen. Jag tror (ja, jo, jag tror, jag vet inte) att VWAG är betydligt mer strategiska och smarta med sina resurser. Vem vet hur och var i koncernen den här maskinen är utvecklad egentligen? Jag tror att planerna görs upp tillsammans, för berörda varumärken och sen fördelar man utvecklingsuppdragen till de enheter som har tillgängliga resurser med rätt kompetens osv... Samtidigt planerar man var, i vilka modeller och när, de olika komponenterna ska användas och lanseras.

    Eller vad tror ni andra?
    Jag kan inte annat än att instämma i dina antaganden. Tycker själv det är uppenbart att VAG:s strategi är att använda utvecklade moduler globalt inom koncernen, däribland motorerna. Det är osannolikt att de just skulle utveckla / förädla en motor utan att stämma av behovet och möjligheterna avseende de andra märkena.

    Jag gissar också.....

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Vad hände med den nyutvecklade turbosexan vw visade i 2013-års wörtherseeconcept (design vision gti) ?

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Erlkönig Audi RS3 (2015)

    Här är det femcylindrigt som gäller:



    Ab 2015 gibt es die neue Version des Audi RS3 und der soll einen aufgeladenen 5-Zylinder bekommen der knapp 400 PS leistet! AUTO BILD stellt den kleinsten RS im Video vor.

  4. #24
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Vad hände med den nyutvecklade turbosexan vw visade i 2013-års wörtherseeconcept (design vision gti) ?
    Det var också en konceptbil, VW tar självklart inte fram en helt ny motor och certar den för miljökrav osv (en kostnad på flera hundra miljoner SEK eller mer) bara för en enda konceptbil utan det var självklart ett specialbygge som enbart var avsedd för demonstration.

    Man får se konceptbilar som något nytt och spännande där tillverkaren testar sina idéer på en störr publik och ger sig själva möjligheten att testa sina idéer IRL. Ibland leder dom även till att framtida designinriktningar plockas från dessa och ibland rinner dom ut i sanden.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Då var det ju snack om att den skulle ersätta deras 3,6-liters sugsexa.
    Har inte hört något om den sedan dess. Men det är väl som du säger, konceptmotor..

    edit:
    "The 3.0l VR6 is actually a newer development of the VR6 specifically for the Chinese market as any displacement over 3.0l is taxed heavily."
    http://www.vwvortex.com/news/volkswa...gn-vision-gti/

    De tog en befinlig motor och turbokonverterade den för vision-gti.
    Senast redigerad av Fredrix den 2014-08-19 klockan 13:45. Anledning: tillägg

  6. #26
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 128
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    ...som Golf R420 nu då?

Liknande ämnen

  1. Videoklipp på VW Golf R400
    Av Peter-C i forum Bilder och Videos
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-02-17, 22:21
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-05-11, 21:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin